Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»


Umowa ramowa – droga do sukcesu- komentuje Sebastian Oprządek

Każda agencja eventowa marzy o podpisaniu umowy ramowej z dużym klientem.

Podpisanie takowej jest trudne – wiadomo, trzeba spełnić warunki merytoryczne, finansowe, mieć doświadczenie branżowe, świetnie opracować zadanie przetargowe a na końcu zmierzyć się z formalnościami. Ten ostatni etap jest interesujący i pokazuje kilka typów klientów. 

Pierwszy typ – „nie negocjuje”. Słyszymy: „Takie są warunki umowy i już – podpisujecie, albo na wasze miejsce znajdzie się kogoś inny…” Agencja musi się zastanowić, czy podpisywać umowę z takim klientem, ponieważ całkiem prawdopodobne, że również podobne podejście klient będzie miał do codziennej współpracy z agencją i jej pracownikami. Agencja musi również dokładnie skalkulować koszty takowej współpracy (terminy płatności, kary umowne, etc.) i finalnie podjąć decyzję dobrą dla siebie, czy na pewno chce pracować dla takiego klienta. 

Drugi typ klienta – „chce, ale nie może”. Klient zazwyczaj wyraża zrozumienie poruszanych zagadnień – np. zaliczki na poczet realizacji projektów. Rozumie, że w branży eventowej trzeba zapłacić z góry za artystów, często zapłacić zaliczkę na poczet wykonania scenografii czy za catering. Współpraca z takim klientem pewnie będzie lepsza niż w pierwszym przypadku, może część zapisów z pierwszej propozycji umowy ramowej uda się zmienić, a i później współpraca pewnie będzie się jakoś układać. 

Trzeci typ – „współpraca”, model idealny. Klient chce współpracować z agencją, agencja chce jak najlepiej pracować dla klienta i używając sformułowania często spotykanego w umowach, „strony” próbują znaleźć takie rozwiązania, które dla obydwu są korzystne. Kompromis w zakresie umowy i współpraca już na tym etapie jest zapowiedzią bardzo dobrej kooperacji przy realizacji projektów.
sebastian.oprzadek@elpadre.pl 

Więcej czytaj w październikowym wydaniu MICE Poland

2016-10-24 09:10:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter