Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»


Modne słowo: dobry- komentuje Krzysztof Gawrych

Rozpoczyna się czas podsumowań i prognoz. Niektórzy traktują je jak automatyczne wypowiedzi i mało istotne wnioski. Ja jednak uważam, że warto zrobić przedświąteczne porządki.

Podsumowując więc, rok 2016 można uznać w branży za ważny, pytanie – czy dobry? Działo się dużo i treściwie zarówno na poziomie biznesowym, realizacyjnym, jak i w środowisku branżowym.

Ostatnie dni to burza wokół tzw. drugiego filara ubezpieczającego imprezy turystyczne. Jak się okazuje, Turystyczny Fundusz Gwarancyjny w znacznym stopniu dotyczy szeroko rozumianej branży eventowej. Nie tylko incentive travel, ale także konferencji czy imprezy integracyjnej. Co więcej, już teraz urzędy marszałkowskie rozpoczęły kontrolę przedsiębiorców naszego sektora. Tymczasem nikt do końca nie rozumie, jak TFG ma się do branży MICE. W tej kwestii zatem rok kończy się legislacyjnym chaosem. Branża zaczęła jednak ze sobą rozmawiać, pod hasłem „Dobra ustawa”, szukając adekwatnych do charakteru działalności rozwiązań, które mogłyby znaleźć się w nowo projektowanej ustawie o usługach turystycznych.

Dużo uwagi przyciągnął także, ze zrozumiałych powodów, projekt pod hasłem „Dobry przetarg”, zainicjowany i prowadzony przez SKM SAR i PSML. Dialog branżowy pomiędzy przedstawicielami działów zakupów i agencji eventowych dotyczący warunków współpracy, najpierw stał się swego rodzaju audytem, prezentując problemy i punkt widzenia obu stron. Teraz zmierza do stworzenia kodeksu dobrych praktyk w ramach organizacji przetargów.

Dobre wiadomości napływały z finałowych scen różnych konkursów branżowych, polskich, międzynarodowych i nie tylko tych bezpośrednio związanych z branżą wydarzeń. Firmy eventowe i ich projekty były nagradzane także w konkursach marketingowych, PR -owskich, poświęconych efektywności. Jakość agencji eventowych docenił także plebiscyt zorganizowany przez zakupowców. Polska agencja incentive zdobyła Crystal Award, a nowo powstałe centra kongresowe zostały docenione przez międzynarodowych ekspertów. I jeszcze wisienka. Powstała książka poświęcona eventmarketingowi, która postawiła swego rodzaju kropkę nad i w procesie budowania pozycji narzędzia, jakim jest event, i budowania pozycji branży jednocześnie.

Życząc wszystkiego dobrego, pytanie czy dobry to był rok, pozostawiam otwarte.
k.gawrych@eventroom.pl 

Więcej czytaj w grudniowym (15.12- 15.01) wydaniu MICE Poland

2017-01-02 17:32:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter