Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»

Monako kusi Polaków ofertą incentive

– Księstwo dotkliwie odczuło kryzys. W ostatnim roku odnotowaliśmy spadek stopnia zajętości pokoi hotelowych o 11 proc. Teraz sytuacja wraca do normy. Ponownie zgłaszają się do nas firmy, które w 2009 roku nie mogły zrealizować planowanych wydarzeń.

Dzięki temu zaobserwowaliśmy nie tylko ok. 7-procentowy wzrost liczby pobytów wypoczynkowych, ale także, aż 30-procentowy, pobytów o charakterze biznesowym – mówi Michel Baquier, dyrektor generalny Turystyki Księstwa Monako.
Przedstawiciele tej instytucji przekonują, że warto wyjść poza stereotypowe skojarzenia związane z Monako, takie jak Formuła 1 czy kasyno. Co prawda są to symbole, ale jeden z dwóch najmniejszych krajów świata ma do zaoferowania znacznie więcej pod względem turystycznym. Już położenie geograficzne i klimat czynią go ciekawą destynacją. Księstwo położone na południowym wschodzie Francji, 12 km od granicy z Włochami korzysta z klimatu, który zapewnia ponad 300 słonecznych dni w roku. Atrakcją dla uczestników wyjazdu może stać się już przelot helikopterem, który lata co pół godziny z lotniska w Nicei do Monako. Taki transport jest tańszy, niż kurs zwykłą taksówką o ok. 20 euro. Mówiąc o konkretnych propozycjach uatrakcyjnienia pobytu incentive lub służbowego, przedstawiciele destynacji zwracają uwagę na niedocenioną ofertę kulturalną. Składają się na nią m.in. programy Opery Monte Carlo i występy Orkiestry Filharmonii Monte Carlo. Monako to także oferta festiwalowa. Najbardziej znane i prestiżowe są Festiwal Jazzowy oraz Festiwal Filmowy, które każdorazowo przyciągają miłośników sztuki i sławy ze świata muzyki oraz filmu.
Zwolennikom wydarzeń sportowych przedstawiono alternatywę dla wyścigów F1 w postaci Monte Carlo Kart Cup. To wyścig wytrzymałościowy w gokartach dla zawodowców i nowicjuszy, którego trasa wiedzie przez dolną część toru Grand Prix F1.
Wydarzenie nabierze bardziej prestiżowego charakteru, jeśli zorganizujemy je w otoczeniu eksponatów z prywatnej kolekcji zabytkowych samochodów Księcia Monako lub na terenie znanego Monte Carlo Country Club. Można także zaplanować rozgrywki golfowe na 18-dołkowym polu położonym 810 m n.p.m. Organizatorzy dysponujący wystarczającym budżetem mają możliwość wynajęcia na wyłączność części terenu przystani jachtowej, gdzie bywają zakotwiczone luksusowe, kilkudziesięciometrowe jachty o wartości nawet 10 mln euro. Na niewielkim, bo 1,95 m kw., terytorium księstwa znajduje się tyle punktów gastronomicznych, że przez co najmniej 10 dni można jeść każdy z trzech posiłków dziennie w innej restauracji.
– Polska to 25 kraj pod względem liczby osób odwiedzających Monako. Z naszych obserwacji wynika, że budżety Polaków wzrosły na tyle, że są zainteresowani ofertą Księstwa, a jednocześnie nasze ceny nie są obecnie tak wysokie, jak zwykło się uważać. Przygotowujemy specjalne oferty dla organizatorów wydarzeń i podróży biznesowych. Bardzo często proponujemy im tzw. „transakcje wiązane”, np. dzięki deklaracji dłuższej współpracy z Grimaldi Forum, naszym centrum konferencyjnym, mogą otrzymać znaczne zniżki w hotelach, transfery w trackie trwania wydarzenia lub bonusowy koktajl z szampanem. Podobna zasada obowiązuje w przypadku grup. Zniżki mogą dotyczyć także restauracji, sklepów i muzeów – mówi Guillaume Rose, zastępca managera generalnego w Wydziale Turystyki i Kongresów. (kb)
www.visitmonaco.com

Dossier
Monako – przykładowe koszty
Wśród propozycji dla grup firmowych i klientów biznesowych możemy znaleźć takie, jak Monte – Carlo „Vip & Gourmet” Experience. Uczestnicy trzydniowego pobytu podążają „szlakiem restauracyjnym”, wytyczonym przez autorów przewodnika Michelin. Ceny noclegów w obiektach należących do resortu Monte – Carlo SMB, zaangażowanych w projekt, zaczynają się od 263 euro.
Dla tych, którzy preferują rozmowy biznesowe w pokojach spotkań przygotowano ofertę w hotelowych centrach konferencyjnych, np. w hotelu Ambasador można wynająć małą salę konferencyjną na cały dzień za 300 euro, z dodatkową opłatą 10 euro za osobę za serwis podczas przerwy kawowej. Uczestnicy spotkań mogą także skorzystać ze specjalnej oferty noclegowej i wynająć pokój jednoosobowy za 130 euro.
Zarówno dla klientów biznesowych, jak i organizatorów wyjazdów incentive stworzono Carte d’Or”, która upoważnia jej posiadacza do bezpłatnego wstępu do kasyna, bezpłatnych transferów z i do hotelu oraz zapewnia 50 proc. zniżki przy wejściu do Monte – Carlo Golf Club i Country Club. Dzięki karcie istnieje możliwość zsumowania wszystkich wydatków poczynionych na terenie resortu Monte – Carlo SMB na jednym rachunku wystawionym pod koniec pobytu. Koszt „Carte d’Or” w szczycie sezonu to 599 euro, a po sezonie – 399 euro.

2010-11-29 07:34:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter