Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»


warsztat/promocja
Impreza za granicą. Jak wybrać odpowiedniego i zaufanego dostawcę biletów lotniczych?

Zbudowaliśmy znakomitą relację z pracownikami tych i innych linii lotniczych, co owocuje sprawną i przyjemną współpracą przy wycenach grupowych przelotów - twierdzi Business Travel Elite.

 

Jakie istnieją opcje przy wyborze dostawcy usług turystycznych, organizując zagraniczną imprezę dla klientów?

Na rynku dostępne są dwa rodzaje biur, które wystawiają bilety. Biura zrzeszone w IATA i biura NON-IATA. Te pierwsze mają licencję i wszelkie uprawnienia prawno-systemowe do wystawiania biletów. W chwili obecnej liczba ich drastycznie spadła po zaostrzeniu wymogów IATA i pozostali tylko najwięksi gracze. Niestety biura te przejawiają korporacyjny charakter obsługi klienta. Przyjmując dużą ilość zleceń, również na loty grupowe, jakość obsługi zapytań pozostawia często dużo do życzenia. Związane jest to z tym, że ilość czasu jaki mogą poświęcić wyłącznie dla nas jest ograniczony. Przy dużej ilości zapytań, od różnych klientów, nie do końca można liczyć na to, że zostaniemy potraktowani priorytetowo. Klienci chcą otrzymać ofertę realnie szybko i jednocześnie uzyskać gwarancję, że agencja, z której usług korzysta,  dołoży wszelkich starań w znalezieniu optymalnej oferty. Alternatywą są mniejsze biura, chociażby takie jak nasze, które dzięki mniejszej ilości klientów, mogą zająć się sprawą rzetelnie. Biura NON-IATA nie mając uprawnień do wystawiania biletów, korzystają z umów z zaprzyjaźnionymi biurami IATA. I nie ma to zupełnie znaczenia i wpływu na cenę biletów. Nasze biuro posiada jeszcze jedną przewagę nad konkurencją. Mamy dostęp do całej oferty przelotów charterowych, które stają się bardziej popularne w obsłudze wyjazdów zagranicznych. Touroperatorzy oferują sukcesywnie coraz więcej kierunków, które często obsługiwane są wygodnymi bezpośrednimi połączeniami lotniczymi.

Wybierając partnera w postaci agencji turystycznej warto, żeby było to biuro, które dokonuje rezerwacji grupowych samodzielnie, bez pośrednictwa w negocjacji ceny biura IATA, w którym wystawia bilety. Chociaż w chwili obecnej większość linii lotniczych udostępnia systemy do automatycznej wyceny biletów i nie ma znaczenia czy jest to biuro IATA czy NON-IATA. Klient i tak otrzyma taką samą cenę, ale może mieć pewność, że nasze biuro sprawdzi dostępność i ceny we wszystkich możliwych liniach lotniczych. Kiedy przydaje się dobra relacja z działem grupowym danej linii? W momencie kiedy te linie lotnicze nie mają systemów automatycznej wyceny i opierają tę usługę na zleceniach mailowych, systemowych. My takie relacje stawiamy na pierwszym miejscu. Niektóre linie lotnicze takie jak Qatar Airways czy Emirates oferują nam bardzo korzystne stawki biletów. Stało się to przez to, że znając jakość i poziom obsługi tych przewoźników, często proponowaliśmy je naszym klientom. Zbudowaliśmy znakomitą relację z pracownikami tych i innych linii lotniczych, co owocuje sprawną i przyjemną współpracą, przy wycenach grupowych przelotów.

Podsumowując, najlepszym rozwiązaniem będzie nawiązanie współpracy z niedużą agencją NON-IATA, z własnym dostępem do systemów linii lotniczych. Istnieje większa szansa, że każde zapytanie o wycenę przelotu grupowego zostanie potraktowane z należytą atencją, licząc na indywidualnie i przyjazne podejście. Możemy spodziewać się optymalnej i rzetelnej oferty. 


Zakładaj rezerwacje grupowe, korzystaj z usług niedostępnych indywidualnym pasażerom


Jeżeli samolotem podróżuje co najmniej 10 osób, można zlecić założenie  rezerwacji grupowej. Grupa może liczyć na kilka dodatkowych korzyści, na co nie pozwoli kalkulacja indywidualna. 
 

Do głównych zalet rezerwacji grupowej należy brak konieczności podawania  danych pasażerów. Ostateczna lista osób musi zostać zatwierdzona nawet na  8 dni przed wylotem. Dane personalne podróżujących w grupie mogą być  bezpłatnie zmieniane do chwili wystawienia biletu. Bardzo często warunki  rezerwacji określają możliwość rezygnacji czasem z 20% grupy. Zmniejszenie grupy nie wpłynie wówczas na cenę biletu.


Dla grupy lecących pasażerów ważne jest to, że otrzymują miejsca obok siebie. Dokonują wspólnej odprawy biletowo-bagażowej i mogą liczyć na ulgi związane z przewożonym bagażem. Jest to szczególnie ważne kiedy leci duży zespół sportowców, czy muzyków, orkiestra z instrumentami, lub grupa lecąca na konferencje czy targi. Doświadczeni agenci lotniczy zawsze w imieniu klientów negocjują ceny z liniami lotniczymi. Niestety nie jest dobrym pomysłem robienie tego przez klientów we własnym zakresie. Nie znają taryf i stawek, które obowiązują na poszczególnych trasach. Finalnie może okazać się, że trudna i długa negocjacja z linią lotniczą przyniosła efekt w postaci dużo wyższych stawek, od tych wynegocjowanych przez agenta.


Kolejnym istotnym plusem jest odroczenie płatności. Na początku klient wpłaca depozyt. Reszta należności rozłożona jest na kilka transz. Jest to istotne przy planowaniu płatności i  przy dużej ilości zakładanych przez klientów rezerwacji, w tym samym czasie.
Grupową rezerwację lotniczą najkorzystniej jest zakładać na kilka miesięcy przed planowanym wylotem. Wówczas jest szansa na bardzo atrakcyjną cenę. Im bliżej wylotu, tym trudniej uzyskać bilety w korzystnej cenie.

Podsumowując, jak najbardziej warto korzystać z usług i doświadczenia agencji turystycznej. Dzięki temu mamy pewność, że działająca w naszym imieniu agencja dołoży wszelkich starań, aby koszty przelotu były jak najniższe, uwzględniając realne możliwości i ceny biletów na określonych trasach. Klienci skorzystają jednocześnie z przywilejów, jakie daje rezerwacja biletów dla grupy podróżujących pasażerów.

Zbigniew Wrembel, Business Travel Elite

 bilety@travelelite.pl


Czego się wystrzegać, Na co zwracać uwagę przy zamawianiu usług turystycznych u wybranego agenta turystycznego?

Bez względu, kto nas obsługuje, naszym zdanie należy unikać przesyłania zapytań o bilety grupowe jednocześnie do kilku biur. To często blokuje systemy, a przez to linie lotnicze coraz częściej pytają o pierwotnego odbiorcę, aby uniknąć i wyeliminować zapytania dotyczące tego samego zlecenia. W tej sytuacji możemy sami sobie zepsuć drogę do dobrej oferty i współpracy.

Warto zwrócić uwagę na zakres odpowiedzialności i zaangażowanie danej agencji. Czy opiera się ona wyłącznie na znalezieniu oferty cenowej i wystawieniu biletów. Nasza agencja bierze pełną odpowiedzialność za wystawienie biletów i często interweniujemy na lotnisku, gdy jest problem z odwołanym, lub opóźnionym lotem. Tak było z ostatnią grupą, którą wysłaliśmy linią Air France do Meksyku. Pech chciał, że Air France w tym czasie wprowadził strajk. Dzięki naszemu wsparciu i opiece grupa poleciała jednym samolotem. Linia po naszej interwencji przepisała grupę na późniejszy rejs. Ponadto 30 osób otrzymało odszkodowanie za opóźniony lot pow 6 godzin. Dzięki naszym działaniom, koszty przelotu się w dużej części zwróciły, a my mamy pewność, że agencja organizująca ten wyjazd incentive zostanie z nami na długie lata.

Oprócz zaangażowania i odpowiedzialności ważne dla nas są wspomniane wcześniej relacje. Zarówno relacje z klientami, czyli agencjami MICE, a po drugiej stronie liniami lotniczymi. Relacje w biznesie są bardzo istotne, dzięki nim współpraca przybiera koleżeńskiego, a nawet przyjacielskiego charakteru. W każdym razie bardziej indywidualnego podejścia, czego bardzo nam wszystkim często brakuje. Wszystko można załatwić sprawniej, szybciej, a nie rzadko i taniej. Zaufanie do agencji turystycznej i każdego dostawcy usług turystycznych, buduje się poprzez przebyte doświadczenie. Nie jest łatwo określić na początku współpracy czy będzie to nasz dostawca biletów lotniczych na dobre i na złe. Aby zdobyć zaufanie do agenta musimy być cierpliwi i dobrze wiedzieć na co możemy liczyć nawiązując z nim stałą współpracę.
 

Czy Wasza agencja jest elastyczna jeżeli chodzi o terminy płatności, wysokość opłat transakcyjnych,  czy stawek prowizyjnych.

Oczywiście rynek i konkurencja wymaga od nas, abyśmy byli atrakcyjni, chociażby cenowo. Cały czas powtarzamy, że nie zależy nam na jednorazowym kliencie, na którym możemy dużo zarobić. Zależy nam na stałej współpracy. Poprzez doświadczenie i konkurencyjność budujemy stałe i trwałe związki z naszymi klientami. Możemy pochwalić się, że żaden klient od początku istnienia firmy od nas nie odszedł. Bo to co robimy, robimy najlepiej jak potrafimy i liczymy na to, że nasz profesjonalizm zostanie doceniony. Pamiętajmy, że my jako agencja turystyki biznesowej obsługujemy firmy i korporacje w zakresie organizacji podróży firmowych. Trafiają do nas różne zapytania również dotyczące wyjazdów integracyjnych, motywacyjnych, czy organizacji eventów. Nigdy nie podjęliśmy się realizacji takiego zlecenia. Dlaczego? Dlatego, że nie czujemy się specjalistami w tej dziedzinie. Nasza współpraca jest w związku z tym dwutorowa. Mając zaufanie do jakości usług przekazujemy tego rodzaju zapytania do realizacji naszym sprawdzonym i zaprzyjaźnionym kolegom z agencji eventowej czy MICE.  Jaką mamy z tego korzyść? Taką, że nasi klienci otrzymają usługę na najwyższym poziomie. Z drugiej zaś strony nie tracimy czasu i energii na odkrywanie nowych tematów turystycznych. Skupiamy się na tym, na czym znamy się najlepiej to znaczy na biletach lotniczych i rezerwacjach grupowych.

Zajmujemy się kompleksową obsługą podróży biznesowych i organizacją wypoczynku. Posiadamy również dostęp do systemów rezerwacji grupowych w hotelach zarówno w Polsce jak i na całym świecie. Przez to również stajemy się bardziej konkurencyjni, stając się komplementarnym dostawcą usług turystycznych dla naszych klientów. A kto jest naszym klientem, oprócz agencji MICE i wymienianych agencji eventowych? Są to biura pielgrzymkowe, agencje artystyczne, zespoły sportowe. Nasi klienci obdarzyli nas swoim zaufaniem, a my nie chcemy ich zawieść. W związku z tym nieustannie dążymy do doskonałości w dziedzinie najlepiej nam znanej. Czyli rezerwacje i sprzedaż biletów lotniczych i pozostałych usług turystycznych. Chcemy być postrzegani i odbierani jako sprawdzony agent i dostawca usług turystycznych z najlepszymi referencjami.


Artykuł ukazał się we wrześniowym numerze MICE Poland, dnia 15.09.2018 r.

2018-10-10 10:13:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter