Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»

Korporacje czekają na społecznie odpowiedzialne oferty z branży eventowej

Coraz więcej firm poważnie traktuje zagadnienia związane z Corporate Social Responsibility – wynika z ósmego raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” przygotowanego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu i Pricewaterhouse Coopers. Coraz bardziej takie podejście widoczne jest także w organizacji eventów.

W raporcie znalazły się korporacje, dla których CSR to konkretne działania wdrażane we wszystkich obszarach zarządzania, a nie tylko proste formy społecznego zaangażowania.
– Jeżeli firma deklaruje np. politykę odpowiedzialności ekologicznej, to zwraca uwagę na formę organizacji eventów różnego rodzaju. Wśród istotnych kryteriów wyboru może być wtedy np. certyfikat FairTrade podawanej kawy, certyfikat FSC papieru, na którym jest drukowane zaproszenie, źródło pochodzenia podawanego jedzenia (np. organic) i wszelkie inne przejawy troski o środowisko naturalne – mówi dr Bolesław Rok z Centrum Etyki Biznesu Akademii Leona Koźmińskiego.
Zgodne z zasadami CSR mogą być nie tylko poszczególne elementy imprezy, ale także event postrzegany całościowo.
– Ważne mogą być też różne elementy głównego przesłania eventu, gdy np. istnieje możliwość bezpośredniego zaangażowania się wszystkich uczestników w spektakularne wydarzenie na rzecz wspólnego dobra społecznego. Bo nic tak nie buduje motywacji i lojalności pracowników czy partnerów biznesowych, jak wspólne działanie potwierdzające wagę deklarowanych na papierze wartości – zapewnia dr Bolesław Rok.
Raport daje pewność, że firmy, które się w nim pojawiły, poważnie traktują CSR jako spójną strategię zarządzania, a nie tylko modę, za pomocą której polepszą wizerunek firmy. W przeciwieństwie do wielu jedynie „deklarujących respektowanie polityki CSR”, będą więc bardziej otwarte na propozycje konkretnych rozwiązań.
– Jestem przekonany, że wiele firm z grona poważnie traktujących swoją odpowiedzialność wobec interesariuszy, oczekuje na ciekawe i społecznie odpowiedzialne oferty z branży eventowej – mówi dr Bolesław Rok.
Wśród wyróżnionych korporacji znalazły się m.in. Bank Ochrony Środowiska, Bayer, British American Tobacco Polska, Coca-Cola, Alianz Polska, Grupa Lotos, Grupa TP, Grupa Velux, Henkel Polska, IKEA Retail. (ka)
www.fob.org.pl

2010-07-19 08:56:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter