Strona główna  |  Prenumerata  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»


Eventy i trendy, czyli jak skutecznie projektować wrażenia
 

 










Jeszcze kilkanaście lat temu warunkiem udanego eventu była prestiżowa lokalizacja i wykwintne menu. Dzisiaj mówimy przede wszystkim o wyjątkowych doświadczeniach i zaangażowaniu uczestników. Aktualne trendy w branży spotkań analizują Justyna Lach i Katarzyna Andrzejczyk-Briks

Żyjemy w szybko zmieniającym się świecie, który przez ekspertów często opisywany jest akronimem VUCA, czyli volatility (zmienność), uncertainty (niepewność), complexity (złożoność) i ambiguity (niejednoznaczność). Ma to wpływ zarówno na sposób prowadzenia biznesu, jak i na pojedynczych ludzi, którzy w tej płynnej rzeczywistości starają się zachować równowagę i realizować swoje cele. Rośnie potrzeba rozwoju osobistego i edukacji na różnych polach, co ma odzwierciedlenie również w branży eventowej. To właśnie potrzeba przekazywania i zdobywania nowej wiedzy często jest powodem organizacji spotkań, stąd trend organizowania konferencji i szkoleń w roku 2019 wyraźnie się umacnia. Warto więc przyjrzeć się temu, jakie szczegółowe trendy możemy obserwować w branży, biorąc pod uwagę cztery podstawowe składowe każdego eventu: miejsce, scenariusz (program), odbiorców i catering.

 

Miejsce

Multisensoryczność. Z przestrzeni, która oddziałuje na wzrok, przenosimy się do świata, w którym pobudzane są wszystkie zmysły. Słuch, dotyk, węch, smak – projektanci scenografii eventów stawiają sobie za cel zapewnienie odbiorcom jak największej ilości wrażeń. Po co? Badania pokazują, że oddziaływanie na wiele zmysłów jednocześnie wzmacnia przekaz i powoduje, że łatwiej i mocniej zapamiętujemy dane wydarzenie. 

W oddziaływaniu na zmysły pomagają też dzisiaj nowe technologie – do dyspozycji są tu technologie VR (virtual reality) czy AR (augmented reality). Dzięki specjalnym okularom możemy przenieść uczestników wydarzenia w dowolne miejsce na ziemi i zapewnić mu takie wrażenia, jakby naprawdę tam był!

 

Personalizacja. O tym trendzie mówi się już od dawna i dziś bez trudu można dopasować do własnych preferencji większość przedmiotów – od butów, przez torebki, ubrania, telefony, aż po samochody. Zdajemy sobie sprawę z tego, że firmy zbierają dane na nasz temat i chcemy, by dzięki temu dostarczały nam produkty dopasowane do naszych upodobań, stylu, czy sytuacji. Podobnie jest w usługach i projektowaniu eventów – klientom zależy na tym, by przestrzeń, w której odbywa się wydarzenie wyglądała tak, jakby była zaprojektowana specjalnie dla nich i na pewno nie chodzi tu już tylko o wystawienie flagi, ścianki, czy rollup’u z logo. Wielka plaża dla firmy produkującej kosmetyki przeciwsłoneczne, plac zabaw dla producenta akcesoriów dziecięcych, czy tor wyścigowy dla dealera samochodów – możliwości są tu właściwie nieograniczone. Do tego oczywiście personalizowane zaproszenia, gadżety, a nawet pozycje w menu. Każdy z tych elementów może wspierać realizację indywidualnego celu eventu i odpowiadać na bardzo specyficzne potrzeby klientów.

 

Nostalgia. W świecie coraz bardziej zdominowanym przez technologię, zaczynamy tęsknić za przeszłością, w której wszystko wydawało się prostsze, prawdziwsze, bezpieczne i pełne pozytywnych emocji. Stąd zwrot w kierunku rzemiosła, wielki powrót do mebli czy innych przedmiotów z lat 60., a także do tradycyjnych gier i zabaw. Podczas eventów lubimy, gdy kelnerzy są elegancko ubrani lub gdy orkiestra gra na żywo swinga, ale też coraz częściej rezygnujemy z nadmiaru bodźców technologicznych, upraszczamy komunikację, a w scenografii posługujemy się dobrze znanymi ikonami z przeszłości.

Więcej czytaj w kwietniowym wydaniu MICE Poland 

Zamów prenumeratę

 

2019-04-16 11:39:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Ludzie branży

»


Rafał Krawczuk

Współzałożyciel i managing director agencji Plej. W branży obecny od piętnastu lat. Tworząc strategię Plej, stawia na całościowe i szerokie podejście do briefów i tworzonych kampanii, a przede wszystkim na emocje i prawdziwe przeżycia. Czytaj więcej w miesięczniku MICE Poland

Newsletter

»

Zamów newsletter