Strona główna  |  Sklep  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»


MICE POLAND
Sebastian Oprządek komentuje
Nowa rzeczywistość A.D. 2021

Oficjalnie pierwszy przypadek zachorowania na COVID-19 miał miejsce 4 marca 2020 roku. Od tego czasu z mniejszym lub większym natężeniem zmagamy się z pandemią, która zmieniła branżę MICE.


 

Wiele firm, w tym agencji eventowych, musiało dokonywać trudnych wyborów i podejmować decyzje dotyczące dalszego funkcjonowania (liczba zleceń zmniejszyła się o 70–80%, spadły przychody agencji), żeby przetrwać trzeba było zredukować liczbę pracowników oraz poziom wynagrodzeń.

Część agencji eventowych podjęła wyzwanie i postawiła na rozwój nowych produktów – powstały studia, agencje zaczęły oferować swoim klientom usługi z zakresu digital event – w końcu mimo pandemii firmy powinny aktywnie komunikować się ze swoimi pracownikami, klientami, podwykonawcami. Rozwój rynku w tym obszarze był widoczny również poprzez wysyp studiów do realizacji wydarzeń online (w samej Warszawie jest w tej chwili pewnie około 30 takich miejsc, a może nawet więcej). Udowodniliśmy, że jesteśmy w stanie w krótkim czasie nabyć nowe umiejętności i zaadoptować się do zmieniającej się rzeczywistości. W ramach KAE rozmawiamy o bolączkach branży - jedną z nich są odwołane w 2020 roku wydarzenia. Część została przeniesiona na ten rok, część w ogóle się nie odbędzie. Większość budżetów eventowych zaplanowanych na zeszły rok nie została wykorzystana, co oznacza, że w tym czasie umowy ramowe związane z obsługą działań eventowych w rzeczywistości nie były „realizowane”. Wiele agencji uważa, że zleceniodawcy powinni przedłużać umowy ramowe związane z obsługą eventową co najmniej o rok, jak również do obszaru kompetencji agencji eventowych dopisać eventy online/ digital event. To jedna z realnych form wspierania agencji i ograniczania niepotrzebnych kosztów prowadzenia procesów przetargowych (zarówno po stronie klientów, jak i po stronie agencji).

To był trudny rok, wiele firm nie poradziło sobie w czasie kryzysu i zawiesiło lub zakończyło swoją działalność. Jednak są i tacy, którzy w tym okresie sprawnie działają i odnaleźli się w nowej rzeczywistości. Parametrami potwierdzającymi faktyczną sytuację danego podmiotu powinny być kryteria stosowane w przetargach publicznych, takie jak: aktywny wpis w białej liście podatników VAT, aktualne zaświadczenie o niezaleganiu z opłacaniem podatków (z Urzędu Skarbowego), aktualne zaświadczenie o niezaleganiu z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne (z ZUS) oraz niefigurowanie w Krajowym Rejestrze Długów.

Wszyscy mamy nadzieję, że walka z pandemią szybko zakończy się pełnym sukcesem. Tymczasem powinniśmy robić wszystko, żeby w tym trudnym okresie optymalizować procesy – jeżeli więc agencja eventowa działa, nie zalega z podatkami oraz innymi płatnościami, to warto przedłużyć z nią umowę ramową na kolejny rok i zrezygnować z ogłaszania nowych przetargów mających na celu wyłonienie grona agencji eventowych do stałej współpracy.    ●


Więcej czytaj w lutowym wydaniu MICE Poland 

2021-02-12 17:55:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»




Ludzie branży

»

Personalnie... z Agnieszką Szymerowską

prezes zarządu Convention Bureau
we Wrocławiu.

Po praktycznie 10 latach pracy w Convention Bureau – Wrocław, od wolontariatu, po stanowiska koordynacyjne, po objęcie sterów w CBW oraz hektolitrach wypitej z gośćmi kawy, wielu spotkaniach i ciekawych rozmowach widzę, że mam coś jeszcze do zrobienia. Wynika to także z sytuacji, w której jesteśmy – chcę wykorzystać ten czas i wyzwania, które przede mną stawia.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter