Strona główna  |  Sklep  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»


MICE POLAND MARZEC 2021
Krzysztof Gawrych komentuje: Czy wiosna będzie nasza  
 

Idzie wiosna. Czy w związku z tym astronomiczno-meteorologicznym faktem możemy mówić o odmrażaniu spotkań i wydarzeń? Podobnie jak latem odmrażaliśmy turystykę? Czy w tym kierunku podejmowane są w ogóle jakieś kroki?

 

Pytanie wydaje się być w tym momencie szczególnie zasadne – właśnie mija rok odkąd branża spotkań, z małymi przerwami, jest zamknięta. Żeby „być odmrażana”, branża musi współpracować z władzami, i na stopniu centralnym, i samorządowym. I, co bardzo ważne, wola i potrzeba odmrażania musi być znacząca po każdej stronie.

 

Eksperci przekonują, że spotkania mogłyby się „ruszyć”. Choćby organizowane dla środowiska medycznego – pracownicy tego sektora są już zaszczepieni. Podobnie nauczyciele. Do tego medycy zgadzają się z argumentem, że organizację spotkań mogłoby umożliwić testowanie. Przed każdym wydarzeniem przeprowadzenie testów – najpierw wśród obsługi, a następnie uczestników – dałoby gwarancję bezpieczeństwa wydarzenia. Tak zwane testy antygenowe to kwestia kilkunastu minut. Oczywiście oznacza to istotne zmiany w harmonogramie spotkania i przygotowaniu jego logistyki. Konieczne jest zapewnienie personelu, miejsca, w zależności od liczby uczestników wydarzenia – opracowanie grafiku i wreszcie budżetu. Ale w kontekście zapotrzebowania na możliwość bezpośredniego spotkania, jakie widoczne jest zarówno w sektorze b2b, jak i w naszych prywatnych preferencjach, wydaje się, że są to nakłady i koszty, które warto ponieść.

 

Wspomniana potrzeba spotkań, uczestnictwa w wydarzeniach i atrakcjach, które wymagają wyjścia lub oczywiście podróży, wydaje się być ogromna. W Stanach Zjednoczonych, otwarte w jednej czwartej lub 35 proc. parki Walt Disney World w czasie przerwy wiosennej wyprzedały wszystkie bilety. Inny przykład, skrajny. W Polsce mogą już działać instytucje kultury. Byłem ostatnio w operze. Sala, oczywiście w opcji co drugie miejsce, wypełniona po brzegi. Widać zatem, że wszyscy chcemy i decydujemy się na udział w spotkaniach. Dlaczego więc nie odmrażać branży MICE i spotkań b2b?

 

Świat robi w tym kierunku eksperymenty. Sprawdza. Szuka rozwiązań. W ramach projektu „Restart-19” naukowcy z Uniwersytetu Marcina Lutra badali, jak koronawirus rozprzestrzenia się na imprezach masowych. W tym celu zorganizowany został koncert gwiazdy pop-u na terenie hali widowiskowej w Lipsku. Próbne koncerty z udziałem publiczności organizowane są we Francji. W Holandii, w Ziggo Dome odbyła się z kolei testowa impreza taneczna dla 1300 osób. W hali, która w warunkach przedpandemicznych mieściła 17 tys. osób, postanowiono sprawdzić różne warianty organizacji takiego wydarzenia i rozwiązania reżimu sanitarnego, jakie mogłyby być optymalne. I choć wnioski we wszystkich przypadkach mówią, że wydarzenia o charakterze rozrywkowym przeznaczone dla liczebnej publiczności wrócą najpóźniej, to można je organizować w sposób minimalizujący ryzyko zarażenia. Tym bardziej wydaje się, że kameralne spotkania b2b mogłoby mieć i w Polsce zielone światło.

 

Tymczasem w oczekiwaniu na wiosnę ważne wydają się dwa punkty, które przywołują branżową normalność, ale pokazują też, że w nowej rzeczywistości się odnaleźliśmy i walczymy o swoją pozycję. Odbywa się konkurs MP Power Awards i Meetings Week Poland. Mam nadzieję, że wiosna, choćby w drugiej jej części będzie jednak nasza.

Więcej czytaj w marcowym wydaniu MICE Poland 

2021-03-19 08:36:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»




Ludzie branży

»

10 minut z... Cyrek Events

O szalonym roku 2020, nowych pomysłach i kreatywności, która pozwala utrzymać się na rynku w czasie kryzysu rozmawiamy z Katarzyną Kseniuk, Chief Operating Officer w agencji Cyrek Event

Zaczynaliśmy jako typowa agencja eventowa, która w ofercie miała standardowe usługi związane z organizacją konferencji, spotkań integracyjnych, targów czy jubileuszy. Dziś zdecydowanie bliżej nam do agencji kreatywnej, która jest w stanie kompleksowo zatroszczyć się o klienta – która kreuje, zaprojektuje i zrealizuje – i to tak w realu, jak i online! 

Newsletter

»

Zamów newsletter