Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»

Uczestnik zresetowany w piętnaście minut

Tak zwane energizery zrelaksują, odstresują i polepszą płynność myślenia i pracy uczestników szkolenia czy konferencji. Ostatnio szczególną popularnością cieszy się ekspresowa medytacja.

Polscy eventowcy co raz częściej zapraszają na swoje imprezy osoby, które poprzez krótkie szkolenie mają polepszyć samopoczucie lub zredukować stres uczestników danego wydarzenia.

Poprawiają myślenie
Jedną z propozycji są krótkie spotkania medytacyjne, których efekty zbadało Kyoto Convention Bureau. Wynika z nich, że już dziesięć minut medytacji przed meetingiem, poprawia zdolność myślenia uczestników średnio o 12,5 proc. Polscy specjaliści od medytacji, widząc efekty badań i rosnące zapotrzebowanie rynku, wychodzą z ofertą do eventowców.
– Tego typu praktyki są od bardzo dawna stosowane w Japonii, a ostatnio zdobywają bardzo dużą popularność w Stanach Zjednoczonych. Prowadziłem już medytację podczas spotkań biznesowych w Polsce, ale dopiero teraz, kiedy efekty tych praktyk zostały udowodnione, dostaję co raz więcej zapytań. Nawet w piętnaście minut można zrelaksować, odstresować i polepszyć płynność myślenia i pracy uczestników spotkania – mówi Rafał Seremet, który od wielu lat zajmuje się medytacją Zen.

Agencje trzymają dystans
Przedstawiciele agencji eventowych zauważają nowe oferty, jednak do tematu podchodzą z dozą sceptycyzmu. – Niektórzy klienci proponują zaproszenie kogoś, kto poprowadzi krótkie szkolenie, które zmniejszy stres czy poprawi myślenie, jednak nie wydaje mi się, żeby te pomysły znalazły trwałe miejsce na polskim rynku. Uczestnicy spotkań przeważnie wolą wolny czas podczas konferencji spędzać na piciu kawy czy rozmowie i nie widzę wśród nich zainteresowania korzystaniem z usług ludzi, którzy mają pobudzić ich myślenie – mówi Roman Szymański, właściciel agencji Event Play. Firmy, które przeprowadzają medytację mimo tego widzą rosnące zainteresowanie swoją ofertą. – Kilkunastominutowe ćwiczenie lub szkolenie motywacyjne ma być przede wszystkim zabawą i ciekawą formą spędzenia czasu, podczas szkolenia czy stresującej konferencji. Najbardziej efektowne są dłuższe warsztaty, jednak nawet podczas kilkunastu minut dobry trener może przeprowadzić kilka prostych ćwiczeń psychologicznych, które zmniejszą stres oraz poprawią koncentrację uczestników – mówi Kamila Korzeniewska z warszawskiej firmy Motywatorzy.

Nowy trend w dobrej cenie
Jak twierdzą osoby, które od wielu lat zajmują się wykorzystaniem psychologii w biznesie, na nowym trendzie skorzystają najbardziej uczestnicy eventów. – Na rynku pojawia się coś nowego, czym można zainteresować uczestników spotkań, a co w dodatku nie jest bardzo kosztowne. Nowy trend pokazuje, że zwiększa się świadomość rynku i zaczynamy robić to, co od dawna robią za granicą. Organizatorzy powinni pamiętać jednak, że wszystkie formy krótkich szkoleń to przede wszystkim zabawa i uczestnicy sami powinni zdecydować, jaką jej formę wybrać. W zależności od człowieka, jedni bardzo skorzystają z medytacji i poprawi to ich samopoczucie, a inni będą musieli się wykrzyczeć i pobiegać. Co by to nie było, najważniejsze, żeby uczestnik był zadowolony – podsumowuje Izabela Kielczyk, psycholog biznesu. O dodatkowym atucie w postaci niskich kosztów zapewnia też Rafał Seremet, który mówi, że krótkie spotkanie medytacyjne może poprowadzić już od trzystu złotych. (sn)

Zdaniem praktyka

Adrianna Żołnierczyk
manager, Kraków Event

\"\"

Im dłużej, tym lepiej
Przerywniki spotkań, które mają na celu polepszenie samopoczucia i myślenia uczestników są bardzo dobrym pomysłem, jednak ja zawsze zachęcam firmy do tego, aby poświęcały na to odrobinę więcej czasu. Moja firma od dłuższego czasu posiada takie spotkania w swojej ofercie. Warto również pamiętać o tym, że zapraszanie osób, które poprowadzą taki warsztat, ma jeszcze większy sens, kiedy odbywa się regularnie, podczas większej liczby konferencji. Ciągłość pozwala uczestnikom lepiej nauczyć się wykorzystywania tego typu spotkań, przez co każde kolejne jest już tylko krótką sesją, która odświeża umysły i bardzo poprawia samopoczucie, co oczywiście przekłada się na lepsze efekty osiągane podczas szkolenia czy konferencji firmowej. Moją receptą na sukces jest zachęcanie firm do organizacji jednego dłuższego spotkania na starcie, dającego uczestnikom wiedzę i pewne doświadczenie, które będą mogli wykorzystywać później, podczas piętnastominutowych przerywników, osiągając bardzo dobre rezultaty.

2011-06-06 07:37:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter