Strona główna  |  Prenumerata  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»

Agencje PR przejmują rynek eventowy

Coraz więcej zleceń na organizację eventów trafia do agencji PR. W odpowiedzi na to agencje zajmujące się produkcją wydarzeń tworzą działy specjalizujące się w komunikacji.

Trend, zgodnie z którym zlecenia organizacji eventów trafiają do agencji PR, związany jest z oczekiwaniami samych klientów, którzy chcą być obsługiwani przez jedną firmę, a nie kilka wyspecjalizowanych podmiotów.

Granica jest płynna
Przyglądając się zleceniom przyjmowanym przez agencje PR, można odnieść wrażenie, że wiele z nich powoli przejmuje rynek eventowy. Eventowcy bronią się i wprowadzają do swoich ofert usługi z zakresu komunikacji z mediami lub korporacyjnej. – Niestety jest to trend nieunikniony, podobnie jak ten, że wiele agencji eventowych organizuje także wyjazdy incentive i odwrotnie – takie mieszanie kompetencji wymuszane jest przez prawo rynku i klientów, którzy często dążą do tego, aby obsługiwała ich kompleksowo jedna firma – mówi Agnieszka Grzybowska, event manager w Alternatywa Events. Poza tym pojęcie „public relations” jest dość płynne. – W Polsce świadomość klientów agencji PR, co do specyfiki zadań przez nie realizowanych jest zazwyczaj niewielka. Działania te kojarzą się zazwyczaj z reklamą, tudzież pisaniem tekstów do mediów. Klient przy doborze agencji szuka natomiast specjalizacji, pewnych twardych rzeczy, które agencja jest w stanie mu zaoferować. Taką rzeczą mogą być eventy, dlatego coraz częściej pojawią się one w ofertach agencji PR – mówi Piotr Grzebień, dyrektor zarządzający Fun PR. Problemu nie widzi Jadwiga Święcicka-Stępniak, dyrektor biura Związku Firm Public Relations. – Nie prowadzimy statystyk, które mogłyby zobrazować, ile konkretnie agencji PR zajmuje się także realizacją eventów i jak dużo tego typu imprez jest przez nie organizowanych. Myślę jednak, że nie ma w tym nic dziwnego. Należy pamiętać, że event jest jednym z elementów public relations. To bardzo dobre narzędzie komunikacji, pozwalające nawiązać bezpośredni kontakt z potencjalnymi odbiorcami. Dobrze, że agencje PR wykorzystują eventy, oferując tym samym swoim klientom kompleksowy zakres usług i większe spektrum możliwości – mówi Święcicka-Stępak.

Różnice są widoczne
– Podobno najwięcej eventów na naszym rynku, organizują właśnie agencje PR, chociaż nie opieram się tu na konkretnych badaniach. Trzeba jednak zwrócić uwagę, że agencje public relations skupiają się głównie na realizacji eventów związanych z komunikacją czy promocją, podczas gdy agencje eventowe mają zwykle dużo szersze spektrum ofertowe, realizują także eventy motywacyjne, uroczystości firmowe, wyjazdy integracyjne, wesela, czyli eventy nie tylko biznesowe – mówi Andrzej Bagniuk, prezes Stowarzyszenia Branży Eventowej i właściciel agencji Andrius.



Agencje PR przygotowują z kolei stosunkowo proste eventy przede wszystkim jako wsparcie szerszych działań realizowanych dla klienta. Zdarza się także, że przy organizacji wydarzeń korzystają z pomocy wyspecjalizowanych agencji eventowych. – Z pewnością firmy PR zlecają organizację agencjom eventowym. Przygotowanie eventu to potencjalnie bardzo skomplikowane przedsięwzięcie, nawet jeżeli jest to wydarzenie na małą skalę. Warto powierzyć jego organizację specjalistom, o ile nie dysponuje się własną kadrą eventową – twierdzi Bagniuk. (mk)

2011-08-01 07:33:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Nowe oferty- technologia i nie tylko

»

Outdoor w każdym numerze

»

Newsletter

»

Zamów newsletter