Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»

Euro 2012 nie przez agencje

Za wykorzystanie pakietów korporacyjnych hospitality na UEFA Euro 2012 w programie konferencji lub konkursie dla partnerów handlowych można trafić do sądu.

Do jednej z agencji eventowych zgłosił się klient chcący zorganizować dla swoich kontrahentów program incentive połączony z udziałem w jednym z meczów rozgrywanych na Euro 2012. Agencja przyjęła zlecenie i zarezerwowała w tym celu pulę kilkunastu biletów w pakiecie Hospitality za pośrednictwem spółki UEFA Events. Wtedy zaczęły się problemy.
– Stale prowadzimy monitoring firm kupujących u nas pakiety korporacyjne. W kręgu naszego największego zainteresowania znajdują się agencje eventowe, incentive i marketingowe, gdyż mamy uzasadnione podejrzenia, że mogą one jedynie pośredniczyć w sprzedaży biletów – mówi Magdalena Mazany-Krasnodębska, Euro 2012 commercial country manager w UEFA Events SA.
W celu sprawdzenia swojego kontrahenta UEFA Events wysłała do wspomnianej agencji z fikcyjnego konta e-mail, założonego na portalu Onet.pl zapytanie ofertowe, dotyczące zorganizowania przez nią programu incentive połączonego z wizytą na jednym z meczów Euro 2012, z wykorzystaniem pakietu Hospitality. Po otrzymaniu od agencji odpowiedniej oferty oskarżono ją o bezprawne pośrednictwo w sprzedaży pakietów i nieuprawnione wykorzystanie znaków towarowych UEFA w tejże ofercie. Firma została wezwana do zapłacenia kary umownej w wysokości 5 tys. zł za każde złamanie „Warunków umowy”, zaakceptowanych wcześniej na stronie internetowej sprzedającego pakiety, oraz dodatkowo do pokrycia kosztów obsługi prawnej w związku z zaistniałą sytuacją w wysokości 4 tys. zł. W przeciwnym razie sprawa zostanie skierowana do sądu.
Stało się tak, ponieważ agencja chciała zakupić bilety w swoim imieniu, nie informując UEFA o tym, że są przeznaczone dla jej klienta. Zdaniem Uefa Events agencja eventowa złamała w ten sposób zapis o zakazie dostarczania lub organizowania dostarczania przez inny podmiot (niż UEFA Events) biletów na mecze Euro 2012.

\"\"

Jedynym i wyłącznym podmiotem upoważnionym do sprzedaży biletów na Euro 2012 jest UEFA Events, spółka utworzona w celu prowadzenia wszystkich działań komercyjnych i eventów organizowanych przez UEFA. Warunki sprzedaży określone przez UEFA mówią, że takie bilety, oprócz ograniczeń związanych z pośrednictwem, nie mogą być poza tym wykorzystywane w ramach pakietu oferującego np. przelot, hotel, dodatkowe atrakcje i bilety, bez uprzedniej zgody UEFA. W praktyce oznacza to, że nie mogą być wykorzystane przy budowie żadnego programu eventowego czy incentive. Dozwolone są pewne odstępstwa, należy jednak poinformować o nich UEFA.
– Bilety nie mogą być odsprzedawane. Jeżeli jednak firma, która kupi takie pakiety, będzie chciała stworzyć dla osób, którym przekaże bilety jeszcze dodatkowe atrakcje w tzw. pakiecie (np. zwiedzanie miasta, w którym odbywa się mecz) może to zrobić na własną rękę. Jeżeli taka firma, będzie chciała jednak w organizacji całego przedsięwzięcia skorzystać z usług wyspecjalizowanej agencji eventowej lub incentive, powinna poinformować o tym UEFA. Wtedy agencja może w jej imieniu nabyć bilety i stworzyć program atrakcji dodatkowych. Ważne jednak, aby wyraziła na to zgodę wcześniej UEFA i co jasne, aby agencja nie doliczała żadnych dodatkowych kosztów związanych z zakupem biletów czy ich dystrybucją – to jest niedozwolone – tłumaczy Magdalena Mazany-Krasnodębska, Euro 2012 commercial country manager w UEFA Events SA.
Kłopotliwe staje się również kryterium doboru osób, które zostaną zaproszone na imprezę. W „Warunkach sprzedaży” jest napisane, że nie można zorganizować konkursu, który ułatwiłby taką selekcję. I tu dopuszcza się jednak pewne wyjątki, które jednak w regulaminie nie są jasno określone.
– Firma kupująca pakiety hospitality na Euro 2012 może zaaranżować konkurs, pod warunkiem, że jest to konkurs wewnętrzny, skierowany do jej pracowników, którzy w jego efekcie zostaną zaproszeni na mecz. Nie można natomiast przeprowadzać konkursu zewnętrznego, skierowanego do konsumentów, klientów, kontrahentów czy partnerów handlowych, gdyż jest to prawo zarezerwowane jedynie dla sponsorów UEFA. Wszystko zależy więc od rodzaju komunikacji i rodzaju przeprowadzanego konkursu – dodaje Magdalena Mazany-Krasnodębska.
W razie wykrycia naruszenia „Warunków sprzedaży” oprócz kar pieniężnych i ewentualnych procesów sądowych UEFA zastrzega sobie także prawo do anulowania przydziału odpowiednich pakietów hospitality i w konsekwencji odmowy wstępu na mecz całej grupie, bez prawa zwrotu poniesionych kosztów.

2011-10-11 11:32:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter