W ubiegłym roku piętnastu rekomendowanych PCO przez Convention Bureau of Poland zorganizowało w sumie 600 spotkań i wydarzeń biznesowych. Tak wynika z podsumowania opublikowanego przez Convention Bureau of Poland.
Największą grupę, ponad 62 proc. stanowiły wydarzenia korporacyjne. Kolejne miejsca zajęły kolejno kongresy i konferencje (24 proc.) oraz podróże motywacyjne (11 proc.). Najwięcej spotkań zorganizowano w maju i kwietniu. Z kolei najsłabszym miesiącem pod tym względem, okazał się styczeń. Analiza jest pierwszą próbą scharakteryzowania rynku spotkań i wydarzeń organizowanych przez rekomendowanych profesjonalnych organizatorów kongresów Convention Bureau of Poland Polskiej Organizacji Turystycznej. – To dobry wynik, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że sama idea PCO jest w naszym kraju stosunkowo młoda i ciągle się rozwija – komentuje Robert Kępiński, dyrektor departamentu planowania marketingowego w POT. – Myślę że polskie wyniki nie odbiegają specjalnie od tych osiąganych przez PCO z innych krajów europejskich – podsumowuje. To dość pozytywny komentarz, zważywszy na miejsce Polski i największych polskich miast w międzynarodowych rankingach. (mk)
Prezes Mea Group, Osobowości Roku 2014 MICE Poland, tytuł przyznawany za etykę pracy, profesjonalizm, skuteczność i wkład w rozwój branży eventowej w Polsce.