Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»

Spór o port folio może otrzeć się o sąd

Forsail, agencja specjalizująca się w organizacji żeglarskiego incentive, ma pretensje do firmy Marino, o takim samym profilu działalności, że ta skopiowała część oferty Forsailu.

Sporne oferta i portfolio trafiają do zleceniodawców. Według Maciej Fornala, właściciela Forsailu, zarówno treść przedstawiająca filozofię firmy czyli argumentacja dlaczego klienci powinni wybrać żeglarskie incentive, jak i część klientów, która znalazła się na liście Maringo są skopiowana z oferty Forsail. – Nasi klienci, którzy sprawdzają również konkurencyjne oferty, zanim zdecydują się na nasze usługi, donieśli nam, że Maringo ma identyczną „ofertówkę”, jak nasza. Nie tylko oferta proponowanych usług jest identyczna, również kolory i układ graficzny. Maringo przestawia również listę naszych klientów i skopiowane portfolio, jako własne osiągnięcia. Zapytałem kilka zaprzyjaźnionych firm, które znalazły się na tej liście i okazało się, że nigdy nie korzystały z usług Maringo. Ściągnęli nawet naszą filozofię incentive żeglarskich, którą przedstawiamy w ofercie naszym klientom, a którą wypracowaliśmy przez lata, organizując rejsy dla firm Podejrzewamy, że jeden z klientów, który po latach współpracy z nami zdecydował się skorzystać z usług Maringo, sprzedał naszą ofertę tej firmie. Podjęliśmy już kroki prawne, kierując sprawę do sądu. Zdrowa konkurencja w branży jest potrzebna, bo wymusza od firm, rozwój, udoskonalanie proponowanych usług. Jednak nie możemy pozwolić na takie nieuczciwe praktyki. Zamierzamy również wystąpić do SOIT-u o interwencje w tej sprawie – wyjaśnia Maciej Fornal.
W zakładce „Zaufali nam” w portfolio Maringo znalazły się między innymi Event.com oraz Nelson Plus. Krzysztof Graboski z firmy Event.com i Amelia Szaposznikow, właścicielka firmy Nelson Plus (już nieistniejącej) twierdzą, że nie znają i nigdy nie współpracowali z firmą Maringo.
Miłosz Gibałka, właściciel Maringo, odpiera te zarzuty, twierdząc, że dla obu tych firm przygotowywali ofertę. Poza tym agencja umieściła w swoim portolio również firmy, z którymi współpracowali ich pracownicy. – Mój wspólnik, Sebastian Szablowski robił dla tych firm różne rzeczy, gdy jeszcze prowadził swoją agencję eventową. Przechodząc do Maringo wniósł pewną wiedzę i kontakty, dlatego możemy to umieścić. Portfolio Maringo oparliśmy na jego i moim portfolio. Poza tym firma Event.com czy Nelson Plus może nawet nie mieć pojęcia, o tym że współpracowaliśmy jako podwykonawca przy takim evencie – podkreśla.
Miłosz Gibałka nie pamięta jednak, przy jakich eventach dla tych firm współpracowało Maringo jako podwykonawca, ponieważ jak tłumaczy, odpowiedzialni za to byli jego pracownicy, osobiście nie uczestniczył w tych projektach. – Portfolio nie powinno być punktem dyskusji. 99 proc. firm eventowych ma na pewno nieprawdziwe rzeczy. Wiążące portfolio jest u nas na stronie interentowej – wyjaśnia właściciel Maringo. – Portfolio w ofercie jest zbiorem firm, do których wysyłaliśmy ofertę i dla których imprezy robili nasi pracownicy, również ci, którzy już u nas nie pracują. Pracownicy wnoszą wiedzę i kontakty, które pozwalają umieszczać takie rzeczy. To jest naturalne.
Kolejnym punktem sporu firm jest tekst w ofercie, tłumaczący zleceniodawcom, dlaczego incentive żeglarski jest dobrym pomysłem na imprezę firmową.
– Prawdopodobnie jeden ze zleceniodawców, do którego wysłaliśmy ofertę musiał podesłać naszą ofertę do Maringo. Trudno uwierzyć, żeby firma chciała przekazać te same treści, używając niemalże identycznych słów – mówi Maciej Fornal.
Miłosz Gibałaka odpowiada: – To jest mój autorski tekst, który napisałem wiele lat temu. Wysyłałem go do znajomych do opinii. A kto powiedział, że ktoś ze znajomych nie przekazał tego dalej i mało tego Forsail to przechwycił? Różnie się dzieje. Niestety.

2010-09-20 07:55:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter