Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»

Nowa dyrektywa unijna – turystyka bez MICE

Wytyczne Unii Europejskiej otwierają drogę do stworzenia osobnych regulacji dla branży spotkań. Pod koniec maja Rada ds. Konkurencyjności przyjęła kompromisowy projekt dyrektywy w sprawie imprez turystycznych i powiązanych usług turystycznych. Wśród jej zapisów znalazła się informacja o tym, że z jej zakresu zostają wyłączone m.in. podróże służbowe.

Zmiana wprowadzona przez dyrektywę może mieć poważne konsekwencje dla branży MICE. Po przyjęciu dyrektywy unijnej państwa członkowskie będą bowiem musiały dostosować kształt swojego prawa do obowiązujący w Unii Europejskiej regulacji.
 
– Proces legislacyjny w Polsce nastąpi na przestrzeni najbliższego roku. I właśnie w ciągu tych 12 miesięcy rozstrzygną się losy usług świadczonych w ramach obsługi biznesowej. Wciąż nie wiadomo, czy zostaną one wyłączone z regulacji dotyczących usług turystycznych na rzecz podróżnych i zwykłych turystów. Istnieje również możliwość, że obsługa biznesowa zostanie wyłączona jedynie w zakresie obsługi podróży służbowych – tłumaczy Cezary Wilemajtys, United Partners, członek zarządu Stowarzyszenia Organizatorów Incentive Travel. 

Jak będzie wyglądała przyszłość regulacji prawnych dotyczących przemysłu spotkań? Zdaniem prawników najbardziej prawdopodobne jest to, że dla branży stworzone zostaną osobne regulacje. – Zgodnie ze spotykaną definicją pojęcie „incentive travel” mieści się w szeroko rozumianej turystyce biznesowej, z uwzględnieniem wyjazdów motywacyjnych. Zatem po wprowadzeniu zmian usługi te nie będą miały swoistych regulacji prawnych, lecz zostaną objęte przepisami ogólnymi – mówi Grzegorz Choromański, radca prawny Pałucki Trusiński Prawo i Podatki Sp. j. (mg)

Więcej czytaj w miesięczniku MICE Poland - zamów prenumeratę

2015-08-06 16:49:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter