Strona główna  |  Sklep  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»

Oferta, która przechodzi z rąk do rąk

Oferta przygotowana przez Warsaw Motorsport Academy (WMA) dla Domu Maklerskiego PKO Banku Polskiego krąży w e-mailingu branżowym w celu znalezienia tańszego wykonawcy.

WMA przygotowała scenariusz eventu motoryzacyjnego dla klienta. Wkrótce ta sama oferta, zawierająca wszystkie dane osobowe, program i ceny, trafiła do kolejnego organizatora – Łowców Klimatów – który z kolei przesłał ją do kolejnej agencji z prośbą o stworzenie podobnego projektu, zaznaczając, że budżet klienta może być mniejszy. Z liczby komunikatów programu antywirusowego wywnioskowano, że wiadomość mogła być przesłana do nawet kilkunastu odbiorców. W ten sposób projekt WMA, bez wiedzy autorów, zaczął „żyć własnym życiem”, krążąc po sieci w poszukiwaniu tańszego wykonawcy. – W kwietniu klient miał problemy formalne, żebyśmy my przygotowali tę imprezę. Pani, która się z nami kontaktowała przestała odpowiadać na e-maile. Trzy tygodnie temu zaczęły się do nas odzywać agencje eventowe, pytając, czy jesteśmy w stanie przygotować imprezę w niższej cenie. O przekazaniu naszej oferty innym agencjom nie zostaliśmy jednak poinformowani przez klienta. Byliśmy mocno zaskoczeni. W końcu zaproponowaliśmy inne atrakcje w tej samej cenie, jednak nie udało się dograć terminu realizacji – w planowanym dniu tor okazał się zajęty. Nie mogliśmy zagwarantować także odpowiedniej pogody. Zaproponowaliśmy zorganizowanie podobnej imprezy w przyszłym roku, ale nie dostaliśmy odpowiedzi. W końcu, ze względu na zbyt duże zamieszanie wokół tej imprezy – zrezygnowaliśmy – mówi Renata Talarek, project manager WMA. Przedstawiciel Łowców Klimatów, który zajmował się tym projektem, nie chciał komentować sytuacji, a wyjaśnić całe zamieszanie miał szef agencji. Podczas próby następnego kontaktu usłyszeliśmy jednak, że Łowcy Klimatów nie mają w tej sprawie nic do powiedzenia. W PKO BP jedna z osób zaangażowanych w projekt poinformowała nas, że tracimy czas, ponieważ event i tak nie dojdzie do skutku. Zapewniła też, że firma przedstawi oficjalny komunikat w tej sprawie. Odpowiedź do momentu zamykania tego numeru MP nie nadeszła. (ka)

Zdaniem prawnika
Krzysztof Czyżewski, szef zespołu Własności Intelektualnej i Nowych Technologii, Leśnodorski, Ślusarek i Wspólnicy

Przede wszystkim, należy wskazać, iż sam pomysł na event nie podlega ochronie autorskiej – nie jest utworem. Stąd, gdyby chodziło wyłącznie o przejęcie pomysłu, nie można by pewnie wiele zrobić. Jeśli jednak taki pomysł zostanie rozwinięty i obudowany od strony artystycznej, organizacyjnej i technicznej, można twierdzić, iż staje się on pewnego rodzaju inwestycją podmiotu, który go opracował. To ten podmiot poniósł określone nakłady organizacyjne, twórcze i finansowe, by stworzyć spójny projekt, gotowy do zaoferowania klientowi. Jeśli zatem taki projekt, objęty ofertą, zostaje wykorzystany bez wiedzy i zgody podmiotu, który go opracował, a w szczególności bez wynagrodzenia jego wysiłków, można zastanowić się na tym, czy takie działanie nie stanowi czynu nieuczciwej konkurencji wobec twórcy projektu. Gdyby tak było, można by domagać się m.in. zaprzestania prowadzenia takich działań i usunięcia ich skutków, a nawet odszkodowania.

2010-11-02 08:08:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»













Sabina Kowalkow-Paśnik 

Dyrektora Sprzedaży i Marketingu Grupy Arche Hotele. Odpowiada w ramach grupy za sprzedaży usług oraz marketig.
Ukończyła filologię angielską na Akademii Polonijnej w Częstochowie oraz zarządzanie sprzedażą na Uniwersytecie Warszawskim. Pracę w  hotelarstwie rozpoczęła w 2002 roku w warszawskim hotelu Holiday Inn przy ulicy Złotej. Dalsze doświadczenie zawodowe w branży zdobywała pracując dla polskich i zagranicznych sieci hotelarskich przechodząc od stanowiska specjalisty w Dziale Sprzedaży w hotelu Sheraton Warsaw do stanowiska Członka Zarządu spółki Platan Hotels & Resorts.

Newsletter

»

Zamów newsletter