Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»

Czym skorupka za młodu...- komentuje Żaneta Berus

Ostatnio wysłuchałam dziwnej reklamy Media Expert „Płacimy za oceny”. Organizator akcji płaci odpowiednimi rabatami za oceny bardzo dobre i celujące, a także za dobre świadectwo.

Mam moralny dylemat z takimi akcjami – z jednej strony rzecz jasna cieszą te oceny i dobre świadectwa, ale z drugiej ….należy się zastanowić, czy płacenie za oceny jest w ogóle etyczne. 

Uczymy bowiem od małego takiego Jasia lub Halinkę, że wszystko jest przeliczalne na pieniądze. W mojej ocenie jest to wadliwe podejście, które od małego uczy pewnego konsumpcjonizmu, że za każdym wysiłkiem musi iść konkretna nagroda finansowa. Wydaje mi się, że gdzieś zatracamy podejście polegające na bezinteresownym wysiłku, za który nagrodą jest osiągnięcie np. dobrego miejsca w konkursie i poważanie kolegów, czy medal za wysiłek w sporcie czy też wreszcie szacunek koleżanek i kolegów za wykazanie się ponadstandardowym wysiłkiem i pokazanie, że się chce coś zrobić dla samego siebie, a nie tylko dla pieniędzy. 

Premiując od małego każdy najdrobniejszy wysiłek, uczymy nasze dzieci i młodzież, że w życiu wszystko musi mieć cenę. Wyrastając w środowisku, gdzie nie mówi się wcale o bezinteresownym robieniu czegokolwiek, o nauce dla samego poszerzania horyzontów i wreszcie o społecznej postawie w pracy, biurze itp. kształcimy pokolenie aspołecznych ludzi, dla których wszystko i wszędzie musi bezwzględnie się opłacać tu i teraz. Nie chcą czekać, nie są zainteresowani czerpaniem wiedzy od kogoś z doświadczeniem, o ile odbywa się to np. w godzinach przeznaczonych na ich prywatne cele. Ta „interesowność” odbija się negatywnie na relacjach w pracy, na relacjach w biznesie. 

Nie idealizując starszego pokolenia muszę jednak stwierdzić, że powiedzenie, iż „słowo jest droższe niż pieniądz” jest w tym pokoleniu nadal aktualne, mimo wpływu zmiennego otoczenia. Pewnie takich zasad całkowicie nie da się przywrócić najmłodszym, ale radziłabym robić wszystko, aby wpajać zasady zgodne z etyką, społecznym zachowaniem i wzajemnym poszanowaniem partnerów biznesowych już od małego. Dopiero wtedy biznes będzie robiło się nie tylko przyjemnie, ale będzie on przynosił odpowiednie gratyfikacje obu stronom. Jest to szczególnie ważne w biznesie tak relacyjnym jak MICE.

Żaneta Berus
zaneta.berus@expoxxi.pl 

Czytaj lipcowe wydanie MICE Poland



2016-07-22 08:13:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter