Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»

USA: mniejsze budżety wymuszają kreatywność

Kryzys finansowy i związane z tym cięcia wydatków rządowych w Stanach Zjednoczonych wyraźnie odbiły się na tamtejszych organizatorach spotkań. Branża MICE, aby utrzymać swoją pozycję musi bardziej niż kiedykolwiek dostosować się do nowych realiów rynkowych

Zmianom w globalnym przemyśle spotkań poświęcone było tegoroczne spotkanie World Meetings Forum, które odbyło się w Meksyku.

Źle się dzieje
Proces ewolucji światowego rynku spotkań najlepiej obrazuje przykład największego gracza, czyli Stanów Zjednoczonych. Tamtejszy rząd zmuszony został do cięcia kosztów. Wedle danych zaprezentowanych przez Marthy Sheridan, prezes Rhode Island\'s Providence Warwick Convention & Visitors Bureau, obniżyło to frekwencję na spotkaniach inicjowanych przez państwo aż o 20 proc. Ośrodek badawczy CEIR poinformował, że od 2011 r. sektor wydarzeń branży, organizowanych przez państwo zmniejszył się tam o 7 proc. CEIR alarmuje, że średni dochód z uczestnika eventów spadł z poziomu 190 w 2007 r. do 163 USD w roku 2013. Ankieta przeprowadzona przez American Express informuje, że potencjalnym uczestnikom coraz trudniej jest dostać pozwolenie od pracodawcy na wyjazd na spotkania branżowe i konferencje.

Zmiany w trudnych czasach
Taka sytuacja zmusza ludzi do działania. W USA na nieciekawej koniunkturze korzystają przede wszystkim obiekty, które wydawały się już bezużyteczne, np. hale poprodukcyjne. W czasach ograniczonych budżetów, liczy się głównie kreatywność. Pojawia się coraz więcej wydarzeń regionalnych, koncentrujących się jedynie na rynkach lokalnych. Brak mobilności, to także rosnąca wartość wydarzeń hybrydowych. To w nich meeting plannerzy dostrzegli możliwość docierania do większej liczby uczestników, przy utrzymaniu niższych kosztów. – To jednak nigdy nie zastąpi okazji spotykania się na żywo. Ludzie zwyczajnie chcą się spotykać twarzą w twarz – powiedziała Sheridan.

IMEX America – lekarstwo na ból
Mimo trudności w ostatnich latach, zdaniem Marthy Sheridan, przemysł spotkań i tak zdaje się wracać do lepszej kondycji. Pomimo zawirowań gospodarczych, polityki rządów i rozwoju technologii umożliwiających przeprowadzanie spotkań przez Internet, branża MICE ma szanse odegrać ogromną rolę w odbudowywaniu światowej gospodarki. Odwrócenie się negatywnych trendów rynkowych zdaje się potwierdzać także kolejna edycja targów IMEX America – impreza z roku na rok jest coraz większa. W tym roku pojawi się na niej 25 nowych wystawców. – Jesteśmy bardzo zadowoleni z faktu, że IMEX America stale się powiększa. Kolejna, czwarta, edycja imprezy po raz kolejny będzie większa od poprzedniej. Pozwoli to zarówno wystawcom, jak i hosted buyersom na jeszcze efektywniejsze prowadzenie rozmów biznesowych – powiedziała Carina Bauer, dyrektor zarządzająca IMEX Group.Targi IMEX America odbędą się w dniach 14-16 października w Las Vegas. (mk, mdz)
www.imexamerica.com

2014-08-22 16:51:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter