Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»

Wybieramy... ekrany diodowe

Dobrze dopasowane ekrany diodowe mogą zapewnić profesjonalną oprawę każdego eventu.

Jak dopasować ekrany do eventu i co wziąć pod uwagę?
    Oferta ekranów diodowych jest bardzo zróżnicowana. Aby wybrać właściwy, należy uwzględnić wiele czynników. Podstawową kwestią jest rodzaj przygotowywanego eventu – czy jest to impreza w plenerze, czy w zamkniętym pomieszczeniu. Biorąc pod uwagę to kryterium, ekrany dzielimy na zewnętrzne, o słabszej rozdzielczości, ale dużej odporności na warunki atmosferyczne, i wewnętrzne, uzyskujące obraz najwyższej jakości. Istotnym czynnikiem jest wielkość sali. Ekrany mają budowę modułową, więc bez przeszkód można tworzyć z nich różne formaty i dopasować nawet do najmniejszych pomieszczeń. Moduły dają również pole do popisu firmom scenograficznym, które mogą projektować różne kształty i rozmiary dekoracji scenicznych.
     Dobierając ekran musimy wiedzieć, jakiego rodzaju materiały będą na nim wyświetlane, np. prezentacja z czcionką o rozmiarze 10 na diodzie o rozdzielczości fizycznej 8 mm będzie mało czytelna. Imponującą jakość obrazu uzyskamy wybierając ekran diodowy o rozstawie piksela 3–4 mm. To sprzęt idealny do wyświetlania nawet najbardziej skomplikowanych obrazów, czy prezentacji z dużą ilością detali.
  Jeśli chcemy uzyskać obraz w jakości HD, ekran diodowy wysokiej rozdzielczości musi mieć w podstawie minimum 5 metrów, fullHD wymaga 7–8 metrów w podstawie. Szukając najwyższej jakości warto zwrócić uwagę na czarną diodę (black SMD) gwarantującą wysoki kontrast obrazu.

Jak wybrać profesjonalną firmę oferującą wynajem ekranów?
   Poszukując profesjonalnej firmy, która zajmie się dostarczeniem ekranów diodowych warto sprawdzić opinie, zarówno w środowisku branżowym, jak i przeglądając stronę internetową potencjalnego partnera. Na stronie można znaleźć np. rekomendacje od klientów, z którymi współpracowała firma, choć dużo bardziej istotne jest portfolio. Dzięki zdjęciom z poprzednich realizacji można realnie ocenić możliwości firmy. Również podczas wstępnych rozmów warto poprosić o przedstawienie relacji z poprzednich imprez. Specjalistów najłatwiej rozpoznać po nowoczesnym sprzęcie i bogatym doświadczeniu. Warto sprawdzić, czy wybrana przez nas firma realizowała już podobne eventy, czy miała do czynienia z wysokobudżetowymi imprezami, czy realizuje raczej małe przedsięwzięcia. Kluczem do udanej współpracy jest przeszkolona, kompetentna ekipa techniczna, która podkreśli możliwości obiektu i sprzętu. Fachowcy wskażą ewentualne przeszkody, które mogłyby się pojawić w trakcie realizacji i zrobią wszystko, aby znaleźć sposoby na ich wyeliminowanie. Profesjonalna firma ma zawsze ubezpieczony sprzęt oraz jest ubezpieczona w zakresie odpowiedzialności cywilnej.

Jak kształtują się ceny i dostępność?
   Ceny zaczynają się od kilkuset złotych za metr ekranu diodowego wewnętrznego i są zależne od wielu czynników, m.in. od rodzaju ekranu, poziomu skomplikowania, ilości prób, terminu i długości trwania eventu. Istotnym problemem jest dostępność sprzętu. Mimo że na polskim rynku istnieje wiele firm oferujących ekrany diodowe, często problemem okazuje się ich różnorodność, ponieważ nie są w stanie stworzyć spójnego obrazu. Znalezienie dużej ilości modułów tej samej, dobrej jakości w jednej firmie to spore wyzwanie. Profesjonalna firma techniczna wypożyczając ekran zapewnia całą usługę, w skład której wchodzą: konsultacje w kwestiach technicznych, planowanie i organizacja, transport sprzętu, montaż, realizacja i demontaż. Sprzęt warto rezerwować jak najwcześniej.

W trakcie eventu
   Osoba z obsługi technicznej powinna uczestniczyć we wszystkich etapach planowania i realizacji eventu. Liczba takich osób jest zależna od wielkości i skali imprezy. Warto pamiętać o czasie, który trzeba przeznaczyć na montaż ekranu. Przy dużych realizacjach ważny jest harmonogram działań, szczególnie gdy współpracuje ze sobą kilka ekip oraz artyści. Czas montażu jest zależny m.in. od wielkości ekranu, obiektu, miejsca rozładowania sprzętu, skomplikowania scenografii czy konieczności budowania konstrukcji. Zawsze warto przewidzieć zapasowe moduły na wypadek uszkodzeń.

Marta Gołda we współpracy z Markiem Wasilewskim PRO4MEDIA

2014-10-17 11:55:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter