Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»

Lawinowy wzrost imprez na Bliskim Wschodzie

Liczba imprez MICE-owych – zarówno stowarzyszeniowych, jak i korporacyjnych – w krajach Zatoki Perskiej ciągu ostatniej dekady potroiła się. Region świadom korzyści, jakie przynosi branża spotkań aktywnie działa, aby dalej rozwijać turystykę biznesową.

    Zyski, jakie branża MICE generuje w państwach należących do Rady Krajów Zatoki Perskiej wyceniane są obecnie na bagatela 1,3 mld dolarów rocznie! Liderami w regionie są Oman, Arabia Saudyjska, a przede wszystkim Zjednoczone Emiraty Arabskie (ZEA), które wysunęły się na niekwestionowaną, pierwszą pozycję, jeżeli chodzi o przyciąganie dużych imprez z całego świata.

Dubaj na prowadzeniu
     Wysoka pozycja ZEA to zasługa działających jak magnes na gości biznesowych miast – Abu Dhabi oraz Dubaju. W Dubaju, jak pokazują badania przygotowane przez bank inwestycyjny Alpen Capital, już dzisiaj odbywa się aż 27 proc. wszystkich wydarzeń MICE-owych w regionie. Dubaj, jako pierwsze w historii miasto na Bliskim Wschodzie został też wybrany na gospodarza wystawy World Expo w 2020 r. Szacuje się, że w czasie trwającej sześć miesięcy ekspozycji miasto odwiedzi ponad 25 mln gości. W nieco bliższej perspektywie, bo już w lutym odbywa się tam również szczyt stowarzyszenia Society of Inventive Travel Excellence (SITE). Jak przyznaje jego przewodnicząca, Rhonda Brewer, jednym z powodów umiejscowienia tegorocznego spotkania właśnie w Dubaju jest duża ekspansja tego miasta na rynku destynacji incentive. – Dubaj pozycjonuje się, jako miejsce ekskluzywne i luksusowe, które jest w stanie spełnić oczekiwania nawet najbardziej wymagających gości biznesowych. Z tego względu, jak również dzięki bogatej ofercie turystycznej w najbliższej okolicy, stał się tak popularną destynacją – tłumaczy Rhonda Brewer.

Promocja i inwestycje
    Gwałtowny wzrost zainteresowania krajami Zatoki Perskiej ze strony światowych meeting plannerów na pewno w dużym stopniu przyczynił się do ogólnej stabilności ekonomicznej tego regionu. – Jak w każdym państwie sektor MICE generuje nie tylko bezpośrednie przychody, ale również tworzy miejsca pracy i jest świetnym motorem inwestycyjnym – powstają nowe hotele i centra konferencyjne. Poza tym wielu uczestników, którzy przyjeżdżają do krajów Zatoki Perskiej w interesach, łączy swój pobyt biznesowy na miejscu z wypoczynkiem, co napędza dodatkowe dochody dla hotelarzy i operatorów turystycznych – mówi Simon Mellor, przewodniczący Dmg Events w regionie Azji i Bliskiego Wschodu. Potencjał dochodowy, jaki wiąże się z organizacją turystyki biznesowej doceniają władze praktycznie każdego państwa w regionie Zatoki Perskiej. W opublikowanej w Katarze narodowej strategii dla sektora turystycznego do 2030 r. znalazł się zapis mówiący o dywersyfikacji działań skierowanych do turystów biznesowych. – Chcemy być jednym z najczęściej wybieranych miejsc, jeżeli chodzi o imprezy MICE-owe na Bliskim Wschodzie. Pracujemy nad jeszcze lepszą ofertą, mogącą zainteresować naszych potencjalnych gości – powiedział Hassan Al Ibrahim, dyrektor ds. rozwoju turystyki w Qatar Tourism Autority (QTA). Politykę izolacji zdecydowała się zmienić nawet Arabia Saudyjska, spore ambicje ma także Bahrajn. Oprócz promocji prowadzonej przez Convention Bureau w regionie prowadzony jest też szereg nowych inwestycji infrastrukturalnych. W Omanie budowane jest właśnie olbrzymie centrum konferencyjne Oman Convention and Exhibition Centre. (mk) Convention and Exhibition Centre. (mk)
www.alpencapital.com

2015-02-24 14:41:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter