Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»

Convention muszą pracować nad strategią

Polskie convention bureaux próbują łączyć interesy branży i lokalnych władz. Nie zawsze skutecznie. Regionalne convention bureaux w Polsce niejednokrotnie nie wypełniają prawidłowo swojej roli. Zauważalny jest rozdźwięk między działalnością zagranicznych biur tego typu a ich polskich odpowiedników.

W kraju i za granicą
   Światowe biura bardzo często funkcjonują jako convention & visitors bureau, gdzie podobny nacisk położony jest na rozwój krajowego przemysłu spotkań, oraz na biznesową turystykę przyjazdową. Polskie instytucje, mimo że w nazwie mają „convention bureau”, skupiają się zwykle na pozyskiwaniu wydarzeń dla miejsca, które reprezentują. Często ich skuteczność zawodzi. Brakuje spójnej strategii dostosowanej do specyfiki branży spotkań.
Kolejnym problem w prawidłowym wypełnianiu przypisanych im funkcji, jest kwestia struktur w jakich powstają convention bureau. Często bowiem definiuje to sposób w jaki instytucja będzie się rozwijała i jakie funkcje będzie pełnić w stosunku do partnerów reprezentujących lokalny przemysł spotkań.
– Problem stanowi fakt, że w Polsce powstają convention bureaux, których głównym zadaniem jest promocja obiektów targowo-kongresowych przy których działają – powiedział dr Krzysztof Celuch, kierownik Poland Convention Bureau POT. Wśród ocen tych placówek najczęściej przewija się zarzut zbyt małej aktywność na polu promocji regionu. – Przedstawiciele administracji na szczeblu krajowym i regionalnym bardzo często mają własną wizję tego, jak te instytucje powinny funkcjonować. Nie jest ona tożsama z tym, jak na biura patrzą przedstawiciele branży – mówił dr Piotr Zmyślony z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.

Lider, promotor...
   Powstaje zatem pytanie, czym powinny być convention bureaux i jakie funkcje względem regionu powinni pełnić ich przedstawiciele? Odpowiedzi na te pytania próbuje udzielić środowisko naukowe.– To organizacja zajmująca się dostarczaniem informacji potencjalnym organizatorom eventów na temat produktu przemysłu spotkań na obszarze działania danej organizacji. Do jej zadań należy również wypracowanie wizerunku regionu, prowadzenie badań i statystyk, lobbing w interesie branży oraz utrzymanie relacji z jej przedstawicielami – podkreślała dr Anna Kalinowska-Żeleźnik z Uniwersytetu Gdańskiego. Celem każdej instytucji tego typu powinno być zwiększenie liczby spotkań organizowanych w regionie. Jednak okazuje się, że funkcje najlepiej prosperujących convention bureaux są dużo bardziej rozbudowane. Warto spojrzeć na nie z perspektywy budowania konkurencyjności miast: bezpośredniej (zdobywania imprez) oraz pośredniej (tworzenie warunków dla przedsiębiorców i potencjalnych zleceniodawców). Regionalne convention bureaux w Polsce są dopiero na początku drogi. Trudno jednoznacznie określić jaki model ich zarządzania i funkcjonowania sprawdzi się w Polsce. Warto jednak, aby przedstawiciele nowych, jak i już istniejących instytucji w codziennej pracy pamiętali, że ich rola nie ogranicza się do pośredniczenia pomiędzy polskimi a zagranicznymi przedstawicielami MICE. Aktywne i dostosowane do potrzeb regionu działania biur mogą zaważyć na tym, że miasto lub region stanie się eventową potęgą. (mg)
Sympozjum Edukatorów Kadr Zarządzających Wydarzeniami Marketing miejsc PEMES 2015, 7-8 maja Szkoła Główna Turystyki i Rekreacji Warszawa

2015-06-22 09:08:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter