Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»


Wyzwanie jest jedno
- przewidzieć nieprzewidywalne

O sponsorowaniu wydarzeń sportowych i kulturalnych przez markę kosmetyczną oraz o tym, jak pogoda potrafi zmienić program eventu rozmawiamy z Joanną Łodygowską – Szefem Działu Komunikacji Laboratorium Kosmetycznego Dr Irena Eris.



W firmie jest Pani odpowiedzialna za planowanie i organizację eventów. W jaki sposób wykorzystuje Pani event marketing w swoich działaniach?

W komunikacji zewnętrznej prowadzonej przez naszą firmę wykorzystujemy eventy głównie jako narzędzie wizerunkowe, mające na celu podkreślanie prestiżowego charakteru marki. Sztandarowym wydarzeniem dla marki stał się rozgrywany od 14 lat turniej golfowy Dr Irena Eris. Od prawie samego początku organizujemy go we współpracy z firmą Golf24. Dr Irena Eris Ladies’ Golf Cup to nie tylko sportowa rywalizacja, ale także okazja do zadbania o urodę w najbardziej luksusowym tego słowa znaczeniu – na wszystkie uczestniczki turnieju czeka pięciogwiazdkowy hotel SPA. W związku z rozwojem marki Dr Irena Eris aktywnie działamy również poza Polską – między innymi od kilku lat jesteśmy partnerem turnieju golfowego rozgrywanego w Cannes. Obok golfa, dyscypliną sportową, którą od kilku lat wspiera i promuje nasza marka jest żeglarstwo. Podobno nie ma nic piękniejszego niż jacht na pełnych żaglach wypływający w morze. Być może dlatego od wielu lat marki luksusowe, które są wrażliwe na kwestie piękna, angażują się w żeglarstwo. Louis Vuitton i Puchar Ameryki czy katamaran Prady „Luna Rossa” to tylko nieliczne przykłady. Kilka lat temu marka Dr Irena Eris dołączyła do tego grona, angażując się w rozgrywane co roku regaty Sopot Match Race.

Czy Państwa eventy mają wyłącznie charakter promocyjny, czy organizują państwo również imprezy integracyjne dla pracowników?

Jeżeli chodzi o eventy dla pracowników to organizujemy wydarzenia, na które zapraszamy pracowników solo lub z osobami towarzyszącymi – tak było w przypadku 30. urodzin firmy, które świętowaliśmy w Teatrze Polskim w Warszawie. Było dostojnie, elegancko ale jednocześnie bardzo rodzinnie. Z kolei z okazji otwarcia nowej części fabryki zorganizowaliśmy wydarzenie dla pracowników w klimacie lat osiemdziesiątych. Firma Dr Irena Eris powstała w 1983 roku, więc było to naturalne nawiązanie do pierwszych lat istnienia. Organizujemy także wewnętrzne konferencje sprzedażowo-marketingowe.

Jakie korzyści firma odnosi z organizowania eventów?

Dr Irena Eris jest ekskluzywną marką kosmetyczną stworzoną dla kobiet świadomych swojego piękna. Nasze eventy to znakomite narzędzie wizerunkowe, wspierające budowanie poczucia elitarności i pozytywnych skojarzeń z marką. Tego typu wydarzenia wspierają również lojalność, która w dzisiejszych czasach przestała być cnotą, a stała się wymierną biznesową wartością. Lojalność klientów wobec marek, które konsekwentnie realizują aktywność w obszarach sportowych i kulturalnych rośnie.

Czy realizując wydarzenia współpracują Państwo z agencjami eventowymi czy raczej organizujecie wydarzenia własnymi siłami?

Czasami współpracujemy z agencjami, od kilku lat są to Brand.ID oraz Ster Event, ale bardzo często działamy też samodzielnie. Pamiętajmy, że nasza marka ma trzy Hotele SPA Dr Irena Eris, które są położone w różnych częściach naszego kraju i najczęściej korzystamy z tych właśnie obiektów.

Na co szczególnie zwraca Pani uwagę podczas organizowania eventów? Co stanowi największe wyzwanie?

Wyzwanie zawsze jest jedno – przewidzieć absolutnie nieprzewidywalne.

Jaki event okazał się absolutnie nieprzewidywalny?

Zdecydowanie turniej golfowy w 2010 roku. Organizowaliśmy wówczas w ramach turnieju Dr Irena Eris – Kobiece Mistrzostwa Polski. Mistrzostwa Polski z założenia trwają trzy dni, czyli jeden dzień dłużej niż nasz rokrocznie organizowany turniej. Są to trzy dni gry, od rana do popołudnia. Każdego dnia minimum 5-6 godzin na polu golfowym. Tymczasem właśnie w 2010 roku przez te trzy dni non stop padał deszcz. Musieliśmy przerywać rozgrywki, a po chwili w oknie pogodowym je rozpoczynać ponownie. W rozgrywkach brało udział wówczas około 90 golfistek. Myślę, że nie tylko ja, ale także te 90 Pań do dzisiaj wspomina to wydarzenie.

Co jest najprzyjemniejsze przy organizacji eventu?

Zdecydowanie „tu i teraz” – moment, w którym dany event się wydarza. Daje to połączenie wysokiego poziomu adrenaliny ze szczyptą satysfakcji i radością ze wspólnie zorganizowanego wydarzenia. 

Jakie kryteria są najważniejsze przy wyborze podwykonawcy wydarzenia?

Jak wspominałam, mamy małe grono podwykonawców. Głównymi kryteriami są kreatywność, jakość realizacji oraz przede wszystkim zaufanie, które rośnie z każdym kolejnym wydarzeniem.

Rozmawiamy w czasie pandemii. Od mniej więcej połowy marca nie odbywają się żadne eventy. Z ilu eventów Państwo byli zmuszeni zrezygnować? Jak widzi Pani przyszłość branży eventowej?

Niestety musieliśmy odwołać wszystkie wydarzenia od sportowych po kulturalne. Nie odbędzie się nasz turniej golfowy. Mieliśmy w tym roku również nawiązać współpracę z polami golfowymi we Włoszech i współorganizować tam kilka turniejów. Jak pani się domyśla, wszystko zostało odwołane. Nie odbędą się też regaty żeglarskie w Sopocie. Festiwal Filmów Fabularnych, którego jesteśmy partnerem od wielu lat, został przełożony na 2021 rok. To rzeczywiście trudny czas dla branży eventowej. Mam jednak nadzieję, i już widzę pierwsze sygnały, że powoli staramy się wszyscy wracać do normalności. Prawdopodobnie będzie to inna normalność niż ta, którą znamy z czasów przed pandemią i być może będzie to wymagało zmiany modelu funkcjonowania wielu agencji eventowych, ale wierzę, że sobie poradzimy.

 

Joanna ŁodygowskaSzef Działu Komunikacji, Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris. Jest absolwentką Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych na Uniwersytecie Warszawskim oraz Zarządzania na Rynku Dóbr i Marek Luksusowych na SGH. Arbiter Komisji Etyki Reklamy przy Radzie Reklamy i wykładowca SGH. Posiada wieloletnie doświadczenie w dziedzinie PR i marketingu. Jest odpowiedzialna za działania komunikacyjne Grupy Dr Irena Eris – m.in. za turniej golfowy Dr Irena Eris Ladies’ Golf Cup, magazyn Sense of Beauty, relacje z mediami, akcje sponsoringowe, eventy, komunikację członkostwa marki Dr Irena Eris we francuskim stowarzyszeniu marek luksusowych Comité Colbert. Od 2011 roku jest również członkiem Zarządu Fundacji „Piękniejsze Życie” wspierającej kobiet podczas leczenia onkologicznego. W latach 2010–2013 rokrocznie nominowana w kategorii „Osoba/zespół ds. komunikacji firmy lub korporacji” w konkursie branży PR – PRotony. Hobby i czas wolny: fotografia, media, kontrasty kultury hiszpańskiej. 

2020-07-03 09:07:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter