Strona główna  |  Sklep  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»


Z OSTATNIEJ CHWILI
Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń domaga się pomocy od rządu

Przedstawiciele branży eventów, konferencji i spotkań apelują do rządu o pilne wsparcie w czasie nawrotu pandemii Covid-19. Adresatami listu skierowanego Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii są: wicepremier i minister rozwoju, pracy i technologii Jarosław Gowin oraz sekretarz stanu Andrzej Gut-Mostowy.

Autorzy listu domagą się pilnego spotkanie przedstawicieli MRPiT oraz innych zaangażowanych instytucji z Radę Przemysłu Spotkań i Wydarzeń (RPSiW) w celu omówieniu elementów pomocy i działań z reprezentowanymi w RPSiW organizacjami członkowskimi. Chcą również dopłat do wynagrodzeń i przestojowego dla firm objętych spadkiem 70%, liczonym rok do roku, przez dowolne 3 kolejne miesiące przed złożeniem wniosku.

List Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń do Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii:


W nawiązaniu do rozporządzenia z dn. 16 / 10 / 2020 stwierdzamy:

Przemysł spotkań pod jakim rozumiemy m.in odbywanie się wydarzeń, konferencji, spotkań B2B, targów, turystyki przyjazdowej i biznesowej, działalności hoteli biznesowych firm sceno technicznych i scenograficznych został ponownie zatrzymany.

Warunki określone w rozporządzeniu uniemożliwiają prowadzenie naszej działalności gospodarczej. Działalności, której łączny obrót wynosi według szacunków pomiędzy 35 a 65 mld PLN.

Nie udało nam się przywrócić działalności operacyjnej po marcowym lockdown’ie i w związku z brakiem otrzymania pomocy sektorowej nasza sytuacja jest dramatyczna.

Nasz segment rynku nie został objęty Bonem Turystycznym i Funduszem TFZ. Został w zdecydowanej większości pominięty we wprowadzonej w “mikro tarczy dla turystyki” pomocy w zakresie abolicji ZUS i postojowym.

Pominięte zostały agencje eventowe, organizatorzy turystyki i firmy około targowe – kluczowe podmioty naszego przemysłu.
Nadszedł czas – podobnie, jak w marcu 2020 r. – na podjęcie pilnych i skutecznych działań. W odróżnieniu do marca br. działania powinny być jednak skierowane sektorowo – do najbardziej poszkodowanych gałęzi gospodarki oraz podmiotowo – do firm dotkniętych największym spadkiem obrotów.

Postulujemy o:

  • Pilne spotkanie przedstawicieli MRPiT oraz innych zaangażowanych instytucji z Radę Przemysłu Spotkań i Wydarzeń (RPSiW) w celu omówieniu elementów pomocy i działań z reprezentowanymi w RPSiW organizacjami członkowskimi.
  • Dopłatę do wynagrodzeń i przestojowego dla firm z naszych sektorów, objętych spadkiem 70%, liczonym rok do roku, przez dowolne 3 kolejne miesiące przed złożeniem wniosku.
  • Uwzględnienie kodów PKD, które zostały pominięte w mikro tarczy turystycznej. Dotyczy to zarówno pomocy tej już realizowanej, jak i przyszłej. W szczególności kodów PKD Agencji Eventowych oraz firm około targowych. Przedłużenie zwolnienia z ZUS wprowadzonego w mikro tarczy dla turystyki o kolejne 3 miesiące.
  • 12 miesięczne memorandum na rozpoczęcie spłat subwencji PFR dla firm z przemysłu spotkań i wydarzeń.
  • Obniżenie wysokości zwrotu subwencji do PFR o 18,75% związanej z niespełnieniem warunku braku spadku zatrudnienia (którego warunku firmy nie działające od 6 miesięcy nie mogą spełnić).
  • Dodatkowy nabór na fundusze z PFR dla naszych sektorów.
  • Uruchomienie Funduszu Zwrotów za wydarzenia / spotkania B2B – gwarantującego zwroty po upływie 180 dni i stabilizującego sytuację klientów biznesowych przy nowych rezerwacjach (szczególnie istotne narzędzie w sytuacji, kiedy nie mamy dostępu do kredytów obrotowych). Fundusz miałby charakter kredytu obrotowego na okres 5 lat. Powinien dotyczyć wydarzeń targowych, konferencyjnych, kongresów, turystyki motywacyjnej i spotkań w hotelach biznesowych.
  • Odroczenie kredytów i leasingów o kolejne 6 miesięcy dla firm z sektorów poszkodowanych.
  • Oddzielną (równoległą) formułę spotkań roboczych z Ministerstwem Rozwoju, Pracy i Technologii dla przemysłu spotkań i wydarzeń (uwzględnienie specyfiki tej części gospodarki narodowej).
  • Wprowadzenie bonu na spotkania / wydarzenia – bony dla klientów organizujących spotkania, targi, konferencje.
  • Umożliwienie organizacji wydarzeń i spotkań (konferencje, targi, kongresy) na takich zasadach, jak wydarzenia kulturalne: 25% obłożenia w strefie czerwonej i żółtej w reżimie sanitarnym. Przy okazji zwracamy uwagę na oczywisty błąd w rozporządzeniu eliminujący wydarzenia online w strefie czerwonej.
  • Obniżenie stawki VAT na nasze sektory dotknięte paraliżem w celu pobudzenia popytu od Nowego Roku 2021 roku.
  • Możliwość odliczania kosztów organizowanych spotkań / wyjazdów w kosztach firmy w celu pobudzenia popytu.
  • Możliwości skorzystania z funduszu socjalnego na organizację wydarzeń w celu pobudzenia popytu.
  • Możliwość skorzystania z dopłat do wydarzeń i wyjazdów - tzw. bon dla firm – lub bon na pracownika w celu pobudzenia popytu.
  • Konieczny jest także szybki przekaz medialny odnośnie kolejnych, wspólnych kroków służących wypracowaniu dodatkowych możliwych form wsparcia.

Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń w składzie:

● Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel – SOIT
● SAR Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej
● Klub Agencji Eventowych SAR
● SKKP Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce
● Polska Izba Przemysłu Targowego - PIPT
● Stowarzyszenie Organizatorów Imprez Artystycznych i Rozrywkowych - SOIAR
● Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego - IGHP
● Polska Izba Techniki Estradowej PITE
● Polskie Stowarzyszenie Rozwoju Infrastruktury Sportu i Rekreacji – IAKS Polska
● Zrzeszenie Agentów International Air Transport Association (IATA) w Polsce
● Stowarzyszenie Organizatorów Turystyki Biznesowej - SITE Poland
● Stowarzyszenie Branzy Eventowej - SBE / Events Industry Association - Poland
● Harmony Polish Hotels
● PSPA Polskie Stowarzyszenie Przewoźników Autokarowych
● Izba Gospodarcza Menedżerów Artystów Polskich - IGMAP
● Fundacja FOH
● Future for MICE
● Meeting Professional International Poland Chapter - MPI Poland Chapter

2020-10-21 09:43:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

10 minut z... A&A Agencja

O to co trzyma klientów przez lata przy jednej agencji i najważniejsze źródła sukcesu pytamy Joannę Tkaczyk i Joannę Parapurę zarządzające A&A Agencją.

Ostatni rok zweryfikował założenia biznesowe wielu firm i pokazał jak niestabilne mogą być nasze plany wobec rzeczywistości, na którą nie mamy żadnego wpływu. W dzisiejszej sytuacji trwającej pandemii trudno mówić o trwałych założeniach biznesowych. Trzeba dynamicznie reagować na zmieniający się rynek i nieustannie poszerzać swoje kompetencje. Rozszerzyliśmy działalność, aby wesprzeć zablokowane ścieżki eventowe i staramy się to trudne doświadczenie wykorzystać jako szansę na przyszłość. Przetrwać ten trudny czas i wrócić do stabilnego rozwoju – oto nasze założenia na najbliższy czas.

Newsletter

»

Zamów newsletter