Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»

Inwestuj w lokalne, oszczędzaj na międzykontynentalnych

Branża spotkań płynie na fali ogólnej poprawy stanu światowej gospodarki. Zdaniem Joint Meetings Industry Council kolejny kryzys może być bardziej dotkliwy.

Sektor spotkań, tak jak inne gałęzie przemysłu, daje oznaki ożywienia. Pojawia się naturalna skłonność do „rozluźnienia”, gdy tylko minie sytuacja kryzysowa. Rezygnuje się z ograniczeń i oszczędności, na które decydowano się w czasie dekoniunktury, tymczasem nie jest to najlepsza strategia. Historia lubi się powtarzać, a realia wskazują na to, że prawdopodobne są kolejne załamania gospodarki. Kolejne wyrzeczenia i zaciskanie pasa są teraz konieczne, aby wzmocnić branżę, która nie wyszła jeszcze na prostą, a, mimo dużej elastyczności, jest podatna na wahania rynku. Eksperci z JMIC przekonują, że trzeba oszczędzać z głową. Popadanie ze skrajności w skrajność (od zupełnej beztroski do sztucznego „zamrażania” wydatków na spotkania) nie popłaca. Analiza przygotowana przez zespół JMIC pokazuje wpływ przemysłu spotkań (zwiększenie puli miejsc pracy, bardziej wyspecjalizowana kadra itp.) na lokalne gospodarki oraz globalną sytuację ekonomiczną. Specjaliści, przygotowujący zestawienia, podkreślają, że każdy biznes najsilniej wpływa na lokalną gospodarkę, dlatego sugerują oszczędności i ograniczenie podróży służbowych międzynarodowych oraz międzykontynentalnych, przy równoczesnym zwiększeniu liczby spotkań lokalnych. Dane mają przekonać głównie przedstawicieli sektora publicznego, którzy konsekwentnie wdrażają strategię nadmiernej ostrożności i znacznie ograniczają liczbę spotkań, zwłaszcza w Europie oraz tych korporatów, którzy kurczowo trzymają się wersji o uszczuplonym budżecie, nawet gdy nie jest to konieczne. Dzięki temu swoje pięć minut przeżywają przedstawiciele rynku telekonferencji i spotkań online. Eksperci z JMIC udowadniają, że wybór „telealternatywy” nie zawsze jest podyktowany realną potrzebą oszczędzania, a zleceniodawcy, z wygody, chętnie podchwycili modną argumentację o „zrównoważonej polityce przedsiębiorstwa”, kiedy tłumaczenie się kryzysem nie wszystkim już wystarczy. (kb)

2011-02-07 07:22:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter