Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»


MATERIAŁ PARTNERA
To jest czas edukacji w zakresie eventów online – Konferencja Spark of Change 2021

Rozmowa z Michałem Michałowskim – Wiceprezesem Zarządu agencji eventowej KDK Events oraz CEO of OES. Praktykiem i pasjonatem biznesu.

 

Jak zmienił się rynek eventów przez ostatni rok?

Rynek zmienił się diametralnie. W marcu 2020r. branża event marketingu otrzymała wielki cios, bo z dnia na dzień firmy straciły główne źródło dochodu. To był rok pod hasłem adaptacji do nowych warunków, utrzymywania relacji z Klientami i oferowania im usług pokrewnych do działań eventowych np. eventy online, prace graficzne, kampanie reklamowe. Na faworyzowanej pozycji były agencje, które miały zdywersyfikowany portfel usług i takie, które nie uzależniały całości oferty od działań reklamowych. Tam gdzie, coś umiera, rodzi się coś innego. Jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się sektorów w gospodarce jest rynek wydarzeń w formule online. I to na nim spoczywa teraz odpowiedzialność za przejęcie funkcji tradycyjnych eventów – informacyjnej, biznesowej, komunikacyjnej.

Jakie wyzwania przyniesie firmą eventowym 2021 rok?

Głównym wyzwaniem jest adaptacja do nowych warunków gry. Tradycyjne eventy nawet jeśli wrócą w 2021 roku, to nie szybko. Tych, którzy liczyli na natychmiastowe odmrożenie rynku wydarzeń tradycyjnych po rozpoczęciu programu szczepień czekała niemiła niespodzianka. Eventy online są bardzo konkretnym remedium, które pozwala podmiotom na kontakt z rynkiem, partnerami biznesowymi, klientami. Rok 2021 to będzie rok edukacji. Nie mam tu tylko na myśli firm, które budują nowe kompetencje, ale przede wszystkim Klienci potrzebują transferu dobrych wzorców, ustanowienia pewnej jakości eventów online i to zadanie leży po stronie agencji, które siłą rzeczy mają większe know-how w tym obszarze. Wypracowanie silnych standardów będzie procentowało w kolejnych latach.

O czym i dla kogo jest konferencja Spark of Change?

Konferencja Spark of Change zrodziła się właśnie z potrzeby edukacji. Zauważyliśmy, że dla większości naszych Klientów wspólne przedsięwzięcia w obszarze eventów online są tymi pierwszymi. To stawiało nas w roli nie tylko wykonawcy, lecz również mentora. U klientów widzieliśmy dużą chęć pozyskiwania wiedzy. Wsłuchaliśmy się w te głosy i Spark of Change jest odpowiedzią na potrzeby rynku. W jednym miejscu zebraliśmy wyśmienitych międzynarodowych ekspertów, z którymi wspólnie będziemy odkrywać kolejne składowe wirtualnych przedsięwzięć. Konferencja sama w sobie jest dla dwóch grup odbiorców – z jednej strony są to agencje eventowe, event planerzy, z drugiej klienci, którzy planują wirtualne przedsięwzięcia w 2021 roku.

Jakie tematy zostaną poruszone podczas wydarzenia?

Koncepcja konferencji jest bardzo prosta. Na warsztat bierzemy trzy zagadnienia, które z naszej perspektywy wydają się kluczowe w przypadku organizacji wirtualnych spotkań. Zaczynamy od technologii. Z obserwacji rynkowych – technologia stanowi jedno z głównych wyzwań. Przez technologię rozumiemy nie tylko produkcję studyjną i sposób jej realizacji, ale także narzędzia streamingowe czy wirtualne platformy do networkingu i interakcji. To pojemna kategoria, którą będziemy rozkładać na czynniki pierwsze na scenie numer 1. Drugim zagadnieniem szalenie istotnym jest zaangażowanie rozumiane w aspekcie: „Jak sprawić, żeby Kowalski nie tylko oglądał, ale także komentował, wchodził w interakcje, brał udział w warsztatach”. Pokażemy praktyczne narzędzia, które w prosty sposób zwiększą wskaźnik zaangażowania. O tym wszystkim opowiemy na scenie numer 2. Na deser opowiemy o zarzadzaniu eventem online. Nie wystarczy odwzorowanie przygotować 1:1 znanych z tradycyjnych eventów. Każda z 3 scen to inny świat, ale ich połączenie stanowi o sile wirtualnego wydarzenia.

Jacy prelegenci wezmą udział w konferencji online?

Chciałoby się rzec – najlepsi (uśmiech). I byłoby w tym sporo prawdy. Sięgnęliśmy po znane autorytety ze światowego rynku event managementu. Konstruując program, zależało nam na różnych perspektywach, bo rynki wirtualnych eventów we wszystkich krajach tworzą się równolegle i niezwykle ważne jest, żeby w tej wczesnej fazie dochodziło do transferu wiedzy. Na palcach jednej ręki mogę policzyć inicjatywy tożsame do naszej, a z drugiej strony balansuję to z potrzebami rynku i wychodzi na to, że tego rodzaju przedsięwzięcia tu i teraz są niezwykle istotne. Może zabrzmi to jak truizm, ale poczuliśmy się w obowiązku, aby być tą tubą na świat, aby edukować, dzielić się tym, czego sami się nauczyliśmy. Co do nazwisk, zaproszę na stronę www.sparkofchange.online – gdzie prezentujemy sylwetki wszystkich bohaterów, ponieważ tematyka jest tak rozległa − nie mam wątpliwości, że każdy znajdzie coś dla siebie.

Gdzie można zarejestrować się na konferencję online?

Rejestracja jest na stronie www.sparkofchange.online. Dodajmy, że wydarzenie jest bezpłatne. Nie wyobrażałem sobie sytuacji, że jeśli wprowadzilibyśmy biletowanie, to mogłoby zabraknąć, któregoś z obecnie zapisanych gości. W tym wszystkim bardzo mocno chodzi o transfer wiedzy. Mam poczucie, że jeśli jako branża „prześpimy” początkowy etap tworzenia wysokich standardów to w efekcie wszyscy na tym stracimy. Jest w tym wszystkim jeszcze drugie dno. Wiele polskich firm doskonale dostosowało się do wymagających warunków i na tle zagranicznej konkurencji mamy czym się pochwalić. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby think tank eventów online był właśnie nad Wisłą, aby to stąd wychodziły nowe rozwiązania, atrakcyjne formaty, rewolucyjne podejście. Do tego pośrednio dążymy.

Kto jest organizatorem wydarzenia?

Głównym organizatorem jest Online Event Support (www.oe-support.com) – nasz produkt eksportowy. Firma zajmuje się organizacją eventów online dla podmiotów na całym świecie – od Azji, przez Europę po Amerykę. Agencja wyrosła na silnych fundamentach – jest spółką córką rodzimych KDK Events i Eventy Online, które swoje usługi dedykują głównie Klientom z Polski.

 

Rozmówca

Michał Michałowski – Wiceprezes Zarządu agencji eventowej KDK Events (www.kdkevents.pl) oraz CEO of OES (www-oe-support.com). Praktyk i pasjonat biznesu. Z branżą marketingową i eventową związany od 15 lat. Doświadczenie w zarządzaniu ludźmi, procesami i projektami zdobywał organizując eventy zarówno dla sektora publicznego, jak i prywatnego (m.in. Bank Pekao S.A., NIVEA, Ministerstwo Rozwoju, Ministerstwo Cyfryzacji, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Credit Agricole, Nespresso, Toyota). 

Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. W przeszłości współzałożyciel agencji PR – Consulting ‘n More, agencji marketingowej Goodfellas Group, a także fundator Fundacji Platforma Równych Szans. Od 6 lat wspiera rozwój młodych przedsiębiorców w ramach programów mentoringowych. Prywatnie − pasjonat gry w golfa oraz kultury Azji.

 

2021-01-18 12:56:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter