Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»

Wzrośnie wartość rynku

Rynek globalnych podróży służbowych, zdaniem Josepha Batesa dyrektora Research and Project Management w NBTA Fundation, w 2011 na pewno osiągnie lepsze wyniki.

\"\"

Wartość rynku Światowy rynek podróży biznesowych w 2010 roku warty był 896 bilionów dolarów, co stanowi wzrost o 6,2 proc. w stosunku do osłabienia gospodarczego w 2009 roku. Poprzedni szczyt został osiągnięty w 2008 roku i wynosił wtedy 926 bilionów dolarów. Spodziewamy się, że rynek globalnych podróży służbowych w 2011 osiągnie jeszcze lepszy wynik, a następnie wzrośnie do 2012 o kolejne 9 proc.

Stabilność w strefie euro Wysoki poziom długu publicznego w relacji do PKB wśród wielu państw strefy euro zagraża ekonomicznej stabilności w tym regionie przez kolejne 5 do 10 lat. Efekty już są widoczne w poziomie wydatków na podróże służbowe i wiele krajów odnotowało w tym roku spadek. Zaliczają się do nich m.in. Wielka Brytania (-0,6 proc.), Niemcy (-1 proc.), Francja (-1 proc.), Hiszpania (-4 proc.), Grecja (-4 proc.), Irlandia (-3 proc.) i Portugalia (-2 proc.). Wzrost w gospodarkach rozwijających się w ciągu najbliższych 40 lat znacznie przewyższy kraje rozwinięte, co będzie miało ogromny wpływ na podział światowego PKB i na wydatki związane z podróżami biznesowymi.

Świata Polska Rynek podróży służbowych na świecie doznał 20-proc. spadku w 2009 roku, w stosunku do roku poprzedniego (z 5,16 na 4,12 bilionów dolarów), pokazując, że nie był on odporny na globalny kryzys finansowy. W przeciwieństwie jednak do wielu krajów Europy Zachodniej, ten rynek w Polsce ma szansę na szybsze odzyskanie formy. W 2010 roku na świecie nastąpił wzrost o 9,5 proc., co świadczy o pewnym ożywieniu światowej gospodarki. Prognozy przewidują, że w 2011 roku wartość rynku wzrośnie o 10,3 proc. i osiągnie wartość 4,97 bilionów dolarów. Dwucyfrowe stopy wzrostu przewidywane są aż do 2013 roku. Polska jest zatem jednym z tych krajów, które mają szansę prześcignąć obecnych liderów.

Dane pochodzą z aktualnego raportu NBTA Business Travel Market Metrics – A Global Analysis of Business Travel Activity

2011-02-14 07:18:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter