Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»


MATERIAŁ PARTNERA
Mazury na szlaku kultury
 

Firmowy event na wodzie z atrakcjami dla pracowników? Konferencja z pokazem filmowym na jeziorze? A może po prostu aktywnie chcesz spędzić czas z rodziną lub przyjaciółmi? To wszystko już wkrótce stanie się możliwe dzięki wspólnemu projektowi „M2 System” czterech przedsiębiorstw z Mazur, efektem którego będzie całkiem nowy jakościowo produkt turystyczny „Mazury na szlaku kultury”. W dodatku całoroczny!

 

Tak rozległego obszaru, umożliwiającego uprawianie wszelkich rodzajów turystyki wodnej, a jednocześnie tak urozmaiconego, nie ma nigdzie w Europie. Kraina i Szlak Wielkich Jezior Mazurskich, bo o nich mowa, to najpopularniejsze miejsce w północno-wschodniej Polsce. Bogactwo jezior, piękno przyrody, lasy, smaczna kuchnia – to wszystko sprawia, że turyści z Polski i z zagranicy tak chętnie odwiedzają Mazury (ponad milion osób rocznie, w tym dziesiątki tysięcy żeglarzy i motorowodniaków).
 

■ Mazury nie tylko na wakacje

Problemem tej krainy jest jednak jej silna sezonowość. Ruch turystyczny w ponad 80% koncentruje się bowiem w najcieplejszej porze roku – od czerwca do września. I choć turystów na Mazurach nie brakuje, potencjał regionu nie jest w pełni wykorzystany. Doskonale wiedzą o tym cztery firmy działające na rynku lokalnym, które chcą odwrócić ten trend i sprawić, aby Mazury tętniły życiem przez cały rok. Hotel Robert’s Port Żegluga Pasażerska Mikołajki, Grupa Amax, Ośrodek Żeglarstwa i Turystyki Wodnej Camp-Pisz i Róża Wiatrów założyły konsorcjum i realizują wspólny projekt „M2 System”, czyli Mazury podniesione do kwadratu. Efektem ich działań będzie całoroczny i sieciowy produkt turystyczny „Mazury na szlaku kultury”, który wystartuje w pierwszej połowie przyszłego roku. Powiązane ze sobą i komplementarne produkty realizowane będą w Węgorzewie, Starych Sadach, Mikołajkach i Piszu – czyli w kluczowych lokalizacjach mazurskiego szlaku.

– Chcemy zaoferować turystom indywidualnym, grupom i firmom, które planują zorganizować swoje eventy na Mazurach, znacznie poszerzony zakres usług turystycznych, kulturalnych i rozrywkowych w ramach innowacyjnego, całorocznego i sieciowego produktu – mówi Robert Śliwiński, właściciel Hotelu Robert’s Port Żegluga Pasażerska Mikołajki, który znajduje się nad jeziorem Tałty w Starych Sadach koło Mikołajek i lider projektu.

I dodaje: – Nasze usługi będą oferowane w formie kompleksowych, objętych wspólnymi cenami i wytwarzanych wspólnie pakietów usług, dostosowanych do potrzeb i oczekiwań klientów. Inwestycje zrealizowane w ramach projektu stworzą nową jakość w infrastrukturze regionu, a także umożliwią powstanie zupełnie nowych usług.


■ Wiedzą, co robią

Siłą konsorcjantów, oprócz lokalizacji w strategicznych miejscach Szlaku Wielkich Jezior Mazurskich i całego regionu, jest również ich wieloletnie doświadczenie. Liderem jest Hotel Robert’s Port w Starych Sadach. To największy i najstarszy spośród podmiotów, które realizują projekt „M2 System”. Firma Roberta Śliwińskiego działa na Mazurach od ponad 40 lat. Przez blisko 20 lat przedsiębiorca prowadził pensjonat „Złote Wrota”, a od 1989 roku świadczy usługi żeglugowe na szlaku WJM. Dzisiaj w miejscu pensjonatu nad Jeziorem Tałty w Starych Sadach znajduje się czterogwiazdkowy hotel, a od 5 lat w jego sąsiedztwie funkcjonuje port żeglugi śródlądowej.

Grupa Amax działa na rynku od 2004 roku. Jest właścicielem dwóch portów jachtowych w Mikołajkach i Starych Sadach, dysponuje też flotą nowoczesnych jachtów żaglowych i motorowych na wynajem. Jest liderem w branży gastronomicznej na Szlaku WJM i propagatorem nurtu slow food oraz kuchni tradycyjnej. Ośrodek Żeglarstwa i Turystyki Wodnej Camp Pisz funkcjonuje na rynku od blisko ćwierć wieku. Główną działalnością firmy są obecnie usługi hotelarskie, gastronomiczne i organizacja aktywnego wypoczynku Biuro Turystyki Żeglarskiej Róża Wiatrów istnieje w Węgorzewie od 1997 roku. To jedna z największych szkół żeglarskich i organizatorów wypoczynku dzieci i młodzieży na Mazurach.

Właściciele firm, które składają się na konsorcjum, od lat pozostają również w stałym kontakcie biznesowym. – I ta wieloletnia współpraca pozwoliła nam na wypracowanie wzajemnych relacji na rzecz wzajemnego doskonalenia oferowanych usług i wspólnego zaspokajania potrzeb naszych klientów – zauważa lider projektu.


■ Łącz dowolnie i ciesz się Mazurami

Kulturalno-rozrywkowy produkt sieciowy „Mazury na szlaku kultury” będzie całoroczną ofertą zarówno dla turysty indywidualnego, jak również korporacji, małych i większych firm, agencji eventowych czy biur turystyki biznesowej.

Całość opierać się będzie na trzech rdzeniach, które wzajemnie się przenikają i uzupełniają. Oferty będzie można łączyć ze sobą, modyfikować i konfigurować w dowolny sposób – wszystko zależy od tego, jakie będą potrzeby i oczekiwania klientów.

– Nasz produkt turystyczny będzie składał się z usług objętych wspólną ceną, standardem, promocją i narzędziami ICT, w tym również aplikacją mobilną, oferowanych turystom w formie pakietów i tworzone w oparciu o wspólne, kompleksowe kalendarium wydarzeń – tłumaczy Robert Śliwiński.

I zaznacza: – Nawiązywać będą one do specyfiki regionu, jego wizerunku, wydarzeń – nie tylko w kontekście imprez i wydarzeń kulturalnych, stanowiących, obok podstawowej oferty, dodatkowy motyw przyjazdu Mazury. W oparciu o wspólne kalendarium konstruowane będą pakiety turystyczne, dedykowane określonym grupom odbiorców, zmienne w zależności od pory roku.

■ Event na wodzie? Proszę bardzo!

Na pierwszy rdzeń (Mazury – czasoprzestrzeń kultury) składa się całoroczna i kompleksowa infrastruktura wystawienniczo-kulturalna. Mazurskie Centrum Kulturalno-Wystawiennicze (na 450 osób) w Starych Sadach będzie pełnić ponadto rolę centrum całego produktu. To właśnie tam odbywać się będą najważniejsze wydarzenia na całym Szlaku Wielkich Jezior Mazurskich: zakończenia regat, eventy na wodzie, duże koncerty, wernisaże, konferencje czy wydarzenia rangi regionalnej.

W pobliżu, na Jeziorze Tałty, Amax zajmie się organizacją corocznych wydarzeń, takich jak regaty czy duże imprezy firmowe dla klientów korporacyjnych. Obiekt kulturalno-wystawienniczy w Piszu jak i eventowy w Węgorzewie, położone na Szlaku Wielkich Jezior Mazurskich, pełnić będą rolę uzupełniającą dla MCKW. Odbywać się w nich będą wydarzenia mniejszej skali, jak również kameralne koncerty i spotkania oraz mniejsze imprezy kulturalne i biznesowe. W planach jest również organizacja cyklicznych imprez, np. pokazów kinowych czy kabaretowych, również na wodzie. 

Drugi rdzeń (Mazurskie podróże kulinarne) to propozycja wspólnej oferty gastronomicznej. W szczególności będzie to catering i obsługa gastronomiczna dużych wydarzeń na wodzie, jak również propagowanie autorskiej kuchni oparte na potrawach regionalnych w ramach wyjątkowych przepisów stworzonych przez Mazurskie Laboratorium Smaków. 

Wyjątkową i zdecydowanie innowacyjną usługą będzie również możliwość wynajmu pływającej platformy gastronomicznej. Ta specyficzna tratwa z jednej strony stanowić będzie mobilne zaplecze wodnej restauracji, jak również umożliwi obsługę cateringową regat czy innych imprez. W planach są ponadto warsztaty live cookingu czy gotowanie ze znanymi kucharzami.

W ramach ostatniego rdzenia (Mazurskie Centra Aktywności) utworzona zostanie kompleksowa i różnorodna oferta aktywnego spędzania czasu. Zimą dostępne będą bojery czy narty biegowe, a latem – kajaki, rowery wodne czy jachty. Pojawią się również, często niefunkcjonujące do tej pory w Polsce usługi, jak np. sieciowa wypożyczalnia rowerów elektrycznych na terenie całej Krainy Wielkich Jezior Mazurskich czy zorganizowane wycieczki przyrodnicze i krajoznawcze.

– Dowolność konfiguracji pakietów znacznie zwiększy atrakcyjność takich ofert, mających zwykle sztywny i ustalony z góry zakres czy program. My chcemy to zmienić, bo najważniejsze dla nas są potrzeby i oczekiwania turystów – stwierdza Robert Śliwiński.


Więcej o projekcie na stronie:

www.m2system.pl


 

2021-10-05 11:17:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter