Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»

Sektor podróży służbowych wraca do normy

Rynek podróży służbowych zaczyna odczuwać poprawę. Kryje się jednak za tym wzrost cen i twarde negocjacje.

Priorytety, jakie wskazują travel managerowie na rok 2011, według ostatniego raportu CWT, dzielą się na trzy obszary. Pierwszy z nich, najważniejszy z punktu widzenia zarządzania podróżami, koncentruje się na kontroli kosztów. Systematyczne poprawianie dostosowania samych podróżnych do uwarunkowań rynku i firmy ma obecnie największy i bezpośredni wpływ na kształtowanie wydatków na podróże służbowe. Aż 68 proc. travel managerów wskazało, że jest to najbardziej istotny aspekt ich pracy, w przypadku którego największą rolę odgrywa sprawna komunikacja. Na podróżnych ma wpływ wiele czynników. Przede wszystkim muszą mieć oni dostęp do na bieżąco aktualizowanej polityki podróży swojej firmy. Powinno też w niej zawierać się wyjaśnienie, odnoszące się do przyczyn wprowadzania oszczędności w danym obszarze czy też kwestii bezpieczeństwa. Travel managerowie zaś powinni więcej uwagi zwracać na kluczowe czynniki wydajności i mierzyć je regularnie. Mogą one wykazać na przykład, że aktualny dostawca nie jest w stanie w pełni odpowiedzieć na potrzeby podróżnych. Na wyniki finansowe będzie miało również wpływ zoptymalizowanie procesów adaptacji online, poprzez wprowadzanie do obiegu nowych rozwiązań, a także trening pracowników z tego zakresu. W roku 2011 przewiduje się zwiększenie opłat w usługach transportowych, dlatego następnym krokiem będzie szukanie oszczędności właśnie w tym sektorze. Promowanie alternatywnych rozwiązań do podróżowania będzie ważnym aspektem działalności firm. Korzystanie z transportu będzie jednak w niektórych przypadkach nieuniknione.

\"\"

Respondenci wskazują kilka ważnych zasad, m.in. znajdowania odpowiedniego balansu pomiędzy taryfami negocjowanymi, a restrykcyjnymi, ograniczenie liczby dostawców i zwiększenie negocjacji z nimi, zaostrzenie polityki firmy, w tym na przykład wybieranie klasy ekonomicznej, jako efektywnej ekonomicznie alternatywy do klasy biznesowej. Do priorytetów z zakresu finansowego zalicza się jeszcze optymalizacja wydatków na hotele. Zastępowanie preferowanych hoteli obiektami niższej kategorii będzie jednak najrzadziej stosowanym przez travel managerów sposobem optymalizującym budżet. Częściej będą oni wybierać opcję tylko preferowanych kanałów rezerwacji lub wzmacniać program hotelowy, wpływając tym na jakość negocjacji. Kolejny obszar priorytetów, odzwierciedlających średni szczebel, również oscyluje wokół finansów, ale także mocno podkreśla potrzebę doświadczeń, związanych z odbywaniem podróży. Aż 65 proc. travel managerów deklaruje, że aby zwiększać wartości, związane z doświadczeniem podróżnych, konieczne jest stosowanie mobilnych technologii. Wśród innych sposobów znalazły się m.in. używanie narzędzi social media, oferowanie przed podróżą takich dodatków jak taksówki, parkingi, restauracje czy karty Wi-Fi. Do obszaru średnich priorytetów zalicza się również ustalenie potrzeb, związanych z bezpieczeństwem. Pomocne może okazać się wprowadzenie opcji śledzenia trasy podróżnego w czasie rzeczywistym, wyposażenie podróżnego we wszystkie niezbędne informacje na temat destynacji, opracowanie planu na wypadek kryzysu i zadbanie o zabezpieczenie medyczne oraz serwis ochrony. Takie kwestie, jak konsolidacja programu podróży, organizacja spotkań i eventów oraz włączanie do podróży polityki CSR, należą do ostatniego obszaru priorytetów dla managerów. (xb)
www.carlsonwagonlit.com

2011-03-28 08:11:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter