Stowarzyszenie SITE Poland zorganizowało drugą edycję konferencji Responsible Incentive Travel Day, która odbyła się pod koniec kwietnia w warszawskim hotelu Radisson Collection Warsaw. Partnerem medialnym wydarzenia był magazyn MICE Poland, a głównym celem spotkania było promowanie zrównoważonego rozwoju w turystyce biznesowej, szczególnie w hotelarstwie oraz incentive travel.
W konferencji udział wzięło kilkudziesięciu przedstawicieli branży spotkań. Ponad dwadzieścia spośród nich znalazło się także na scenie i wzięło udział w prezentacjach i panelach dyskusyjnych. Wśród prelegentów znalazły się m.in.: Anastazja Szerkus, właścicelka firmy Conqueror, Agnieszka Jasińska Goerdt, założycielka Polhotrep, Beata Kozierska, CEO EMOVEO GROUP oraz Joanna Montenarh, współzałożycielka Travel Projekt DMC, które w debacie moderowanej przez Grażynę Łukaszyk, Head MICE Departament w RIVAL GROUP, zaprezentowały studia przypadku pokazujące, jak można w programach incentive zawrzeć praktyki CSR. Wśród omawianych przykładów znalazło się budowanie domków dla pszczół czy wspólna praca na rzecz potrzebujących.
Na scenie nie zabrakło również przedstawicielek korporacji, które opowiedziały o tym, jak z ich strony wyglądają oczekiwania względem programów przygotowywanych dla nich przez agencje. Na ten temat dyskutowały: Emilia Majewska, Office Management, Senior Manager w Deloitte Poland, Agnieszka Majkowska, Agent Experience Director w Prudential Polska, Ewa Doromoniec – Vieira, Global Category Lead, Travel & Expense, Events w Signify, Anna Nowotna – Nadziejko, CEO Sky Dreams S.C oraz Katarzyna Pytlak, Ekspertka ds. Zakupów Strategicznych w Polpharma S. A. W trakcie panelu moderowanego przez Grażynę Grot-Duziak, właścicielkę firmy MICE Expert, ekspertki podkreśliły, jak istotną rolę w programie wydarzeń pełni czas na wellbeing dla jego uczestników.
Istotną częścią spotkania była również debata z udziałem przedstawicieli convention bureaux, moderowana przez Anetę Książek, kierowniczkę Poland Convention Bureau. W jej ramach na temat zrównoważonych praktyk i skutecznego informowania o ich wdrażaniu debatowali: Elżbieta Korybut – Daszkiewicz, wiceprezeska Gdańskiej Organizacji Turystycznej, Iwona Majewska, wicedyrektorka Mazowieckiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, Wojciech Mania, kierownik Działu Promocji Turystycznej w Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej, Małgorzata Przygórska – Skowron, kierowniczka Kraków Convention Bureau oraz Anna Rojek, liderka projektu Szczecin Convention Bureau. Rozmówcy zgodzili się co do tego, że by pozyskiwać więcej wydarzeń, destynacje muszą o swoim zaangażowaniu w działania ESG mówić głośniej i częściej.
Na koniec na scenie pojawił się Claudio Andrade Lucena, Radca ds. Turystyki w Ambasadzie Hiszpanii, który wraz z Karoliną Walczowska, dziennikarką serwisu Onet Podróże, przedstawił słuchaczom case study dotyczące tego, jak w dzisiejszych czasach zachować autentyczność destynacji, jednocześnie stosując praktyki ESG oraz jak mogą one w tym pomóc. Panel moderowała Emilia Kubik, Director of Polish Office w Travel Advance.
Więcej na temat wydarzenia oraz poruszonych w jego trakcie tematów przeczytacie w majowym wydaniu magazynu MICE Poland.
28.04.2025 – Responsible Incentive Travel Day 2025 – Hotel Radisson Collection Warsaw, Warszawa
OM