Strona główna  |  Sklep  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»

Eventy Żywca liderami w muzycznym marketingu

Agencja Live po raz kolejny zrealizuje Żywiec Męskie Granie. Kontynuowanie projektu oraz przedsięwzięć, takich jak Coke Live czy Heineken Open’er, pokazuje rosnące zainteresowanie firm event marketingiem muzycznym.

Marketingowy sukces Heineken Open’er Festivalu spowodował, że coraz więcej firm decyduje się na eventy muzyczne, jako narzędzie marketingu pomocne przy budowaniu wizerunku marki. O kolejne zlecenia mogą bić się zatem m.in. agencje eventowe i dostawcy multimediów czy hotele. Eventy muzyczne przynoszą zarówno zyski wizerunkowe, jak i finansowe, które do organizatorów wpływają szczególnie ze sprzedaży biletów. Oprócz Heinekena przekonały się o tym także Coca-Cola, która od 2006 r. organizuje Coke Live Music Festival oraz Grupa TP, organizator Orange Warsaw Festival, który od zeszłego roku również jest imprezą biletowaną.


Męskie granie powraca
Najlepiej na rynek event marketingu w ostatnim roku wszedł cykl Żywiec Męskie Granie, za który odpowiada, zarządzająca również marką Heineken w Polsce, Grupa Żywiec. Projekt, który po raz pierwszy został zlecony do realizacji agencji Live, wraca w tegoroczne wakacje. – Przede wszystkim bardzo zaskoczyło nas zainteresowanie ludzi, którzy wykupili wszystkie bilety na koncerty, a następnie wydaną płytę „Męskie Granie”, która zdobyła status platynowej, co już potwierdziło utrwalenie wizerunku produktu. Oprócz tego uzyskaliśmy bardzo dobry efekt w sferze budowania świadomości marki piwa Żywiec, które m.in. po tym wydarzeniu wskoczyło na wyższą półkę i jest produktem dużo lepiej kojarzonym. Te wszystkie czynniki złożyły się na to, że odbędzie się kolejna edycja koncertów w tym roku, a klient podjął decyzję o tym, że wydarzenie będzie odbywać się regularnie w przyszłości – mówi Tomasz Ignatowicz, event manager z agencji Live. Zleceniodawca projektu nie kryje zadowolenia z efektów, jakie przyniósł Żywiec Męskie Granie. – Po przeprowadzonych badaniach, które dotyczyły bezpośrednio tego projektu, mogliśmy zobaczyć jak znacząco wpłynął on na rozwój marki Żywiec, przynosząc wartościowe efekty marketingowe, które wręcz przerosły nasze oczekiwania. Muzyka jest bardzo ważnym elementem kultury i życia każdego z nas, dlatego inwestujemy w nią i będziemy inwestować w przyszłości – mówi Anetta Gołda, brand PR manager z Grupy Żywiec

Wzrośnie liczba zleceń
Z eventów muzycznych nie rezygnują też Coca-Cola, która po raz kolejny zorganizuje Coke Live oraz Grupa TP, zapowiadając następną edycję Orange Warsaw Festival. Liderem w polskim event marketingu, który wykorzystuje muzykę pozostaje jednak Grupa Żywiec. Sukcesy Open’era oraz Żywiec Męskie Granie zmotywowały spółkę do podjęcia kolejnych działań i już teraz nieoficjalnie mówi się, że Grupa Żywiec, zarządzająca kilkunastoma markami piwa, ma plany organizacji kolejnych festiwali muzycznych. Na pytanie o możliwość pojawienia się następnych eventów, Anetta Gołda odpowiada – Nie potwierdzam, nie zaprzeczam. Festiwale muzyczne mają ogromny potencjał i wiem, że inne firmy też to wiedzą i czynią w tym kierunku pewne kroki. Mogę jednak zagwarantować, że to Grupa Żywiec pozostanie liderem w organizacji tego typu eventów. (sn)

Zdaniem praktyka
Piotr Krawiec, dyrektor zarządzający, PRaktycy

Te eventy wprowadziły markę na wyższą półkę
Event marketing muzyczny bardzo dobrze rozwija się w Polsce, czego przykładem są przedsięwzięcia, takie jak Heineken Open’er czy Coke Live. Największe wrażenie zrobiła na mnie jednak marka Żywiec, pod której szyldem odbyły się eventy Żywiec Męskie Granie. Osobiście uważam, że ich bardzo dobra kampania reklamowa, której uwieńczeniem była organizacja wakacyjnych koncertów, wprowadziła markę tego piwa na wyższą półkę. Daję dużego plusa zarówno firmie, jej działowi marketingu oraz agencji eventowej, która odpowiadała za cały projekt. Myślę, że wszyscy obrali bardzo dobry kierunek i dalsze podążanie nim przyniesie duże korzyści. Tego typu eventy dają ogromne możliwości ekspozycji brandu, dołączając do tego zaangażowanie emocjonalne do danej marki, ze strony klientów. Koszt dotarcia do tak dużej grupy osób, przy wykorzystaniu standardowej reklamy, byłby ogromny, dlatego można śmiało powiedzieć, że event marketing muzyczny daje wielu firmom tylko i wyłącznie zyski.

 

2011-04-26 08:10:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»






Ludzie branży

»

Personalnie... z Dorotą Nidzgorską-Mazonik

O niezapomnianym kliencie rozmawiamy z Dyrektor Generalną Hotelu Arłamów.

Nie zapomnę swojego pierwszego klienta, który oczywiście nie wiedział, że jest tym pierwszym. Tak naprawdę na nim zdobywałam swoje pierwsze doświadczenie i uczyłam się całkowicie obsługi wydarzeń. Trafiłam na wyjątkową osobę po drugiej stronie, a w tej branży pracuje się przecież z ludźmi. Praca rozpoczynała się na etapie tworzenia kosztorysu wydarzenia, a kończyła na rozliczaniu imprezy. Realizacja zgodnie z wytycznymi wspólnie wypracowanymi z klientem była dla mnie najważniejsza. 

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter