Strona główna  |  Sklep  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»

Rewolucja odbije się na business travel

Wzrost cen paliw na skutek sytuacji w Afryce Północnej jest jedną z głównych obaw travel managerów.

Co drugi travel manager wskazuje, że wydarzenia w Afryce Północnej i na Środkowym Wschodzie miały negatywny wpływ na działalność ich firm wynika z raportu przygotowanego przez Global Business Travel Foundation

Zarządzanie w kryzysie
Podróże biznesowe były przerywane ze względu na konieczność natychmiastowej ewakuacji z zagrożonych rewolucją terenów. Jedna trzecia travel managerów pomagała w takiej sytuacji pracownikom firmy, których liczba wynosiła od jednego do pięćdziesięciu. Co dziesiąty travel manager zaś zapewniał serwis i pomoc nawet stu podróżującym jednocześnie. Możliwe alternatywne formy transportu były najczęściej wybieraną metodą, aby zapewnić podróżującym bezpieczeństwo, a 12 proc. managerów decydowało się na skorzystanie z usług zewnętrznej firmy, zajmującej się zarządzaniem kryzysowym. Najważniejsze elementy zarządzania kryzysowego, stosowane przez travel managerów, to zapewnienie dostępu do informacji na wypadek zagrożenia (70 proc.) i system globalnego śledzenia trasy (66 proc.). Wśród pozostałych narzędzi wymieniano m.in. bieżącą aktualizację informacji (59 proc.), plany kryzysowe i ewakuacyjne (44 proc.) oraz mobilne narzędzia komunikacji masowej (29 proc.). Około 11 proc. travel managerów przyznało, że nie byli odpowiedzialni za planowanie strategii zarządzania kryzysowego w ramach własnych organizacji.



Drożeje paliwo, drożeją spotkania
Obawa przed wzrastającymi cenami paliw, jako skutek sytuacji w zagrożonych politycznym kryzysem rejonach dotyczy aż 91 proc. travel managerów. Z tego niemalże połowa twierdzi, że związany z tym wzrost kosztów podróży służbowych będzie bardzo mocno odczuwalny. Pomimo negatywnych prognoz, dotyczących cen paliw, 25 proc. travel managerów jest przeciwko nowym rządowym programom, który miałyby wesprzeć finansowo linie lotnicze. Dla 38 proc. jest to jednak obojętne. – Oczywiście, że sektor ten jest bardzo czuły na takiego typu wydarzenia, które mogą na niego wpływać negatywnie – przyznaje Wojciech Wojdat, wiceprezes zarządu, Supertour LCC. Jednak nastroje w Polsce nie wydają się być tak zachowawcze jak wśród respondentów badania NBTA. – Nie odczuwam obecnie żadnych większych zmian. Wynika to być może z pewnego rodzaju posunięć, naszej aktywności i aktywności rynku biznesowego. Nie sądzę, aby skok w górę ceny biletu o kilka procent miał wpływ na podjęcie decyzji o podróży. Chyba że będzie to jakaś drastyczna podwyżka. Kwestią podstawową nadal pozostaje biznes. Dopiero w dalszej kolejności znajduje się koszty. Korporacje chcą jednak wiedzieć o tym, ilu pracowników i w jakim rejonie aktualnie się znajduje i jaka jest sytuacja w tym kraju. Dlatego jesteśmy w trakcie wdrażania systemu Travel Alert, który będzie informował o tym na bieżąco naszych klientów. Planujemy także wdrożyć system sprawdzania w czasie rzeczywistym, gdzie dany pracownik akurat przebywa – mówi Wojciech Wojdat. (xb)
www.nbta.org

2011-05-02 09:01:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»






Ludzie branży

»

Personalnie... z Dorotą Nidzgorską-Mazonik

O niezapomnianym kliencie rozmawiamy z Dyrektor Generalną Hotelu Arłamów.

Nie zapomnę swojego pierwszego klienta, który oczywiście nie wiedział, że jest tym pierwszym. Tak naprawdę na nim zdobywałam swoje pierwsze doświadczenie i uczyłam się całkowicie obsługi wydarzeń. Trafiłam na wyjątkową osobę po drugiej stronie, a w tej branży pracuje się przecież z ludźmi. Praca rozpoczynała się na etapie tworzenia kosztorysu wydarzenia, a kończyła na rozliczaniu imprezy. Realizacja zgodnie z wytycznymi wspólnie wypracowanymi z klientem była dla mnie najważniejsza. 

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter