Strona główna  |  Sklep  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»

Londyn stawia na sektor spotkań, Polska na drogi

Olimpiada jest produktem, który Londyn wykorzystuje do budowania eventowego wizerunku. W polskich miastach spotkania biznesowe schodzą na dalszy plan.

Brytyjskie organizacje z branży spotkań rozpoczęły już przygotowanie Londynu do sprawnej realizacji eventów w trakcie Olimpiady. W Polsce organizacja Euro 2012 nadal skupiona jest na brakującej infrastrukturze.

Znaleźć strategię
Podejmowane inicjatywy mają również zapewnić miastu promocję, która przyciągnie marketerów już po zakończeniu igrzysk. Rynek eventowy w Anglii, choć można go zaliczyć do najbardziej rozwiniętych na świecie, nie pomija tak ważnego wydarzenia, jakim jest Olimpiada, w tworzeniu własnych strategii biznesowych. Organizacja Unique Venues of London oprócz promocji zrzeszonych w niej obiektów, chce powiększyć swoje portfolio o nowe lokalizacje jeszcze do 2012 roku. Rząd brytyjski stara się również o to, aby w czasie Olimpiady w mieście odbywały się tylko te eventy, które są związane ze strefą hospitality. Zwrócono się do lokalnych firm z apelem o zredukowanie liczby organizowanych spotkań biznesowych podczas Olimpiady, by w ten sposób ograniczać ruch komunikacyjny w mieście. W zastępstwie zaś rekomendowane są technologie, umożliwiające prowadzenie konferencji telefonicznych. – U nas nie ma takiej potrzeby, ponieważ rozgrywki odbywają się w kilku miastach, a nie tak jak ma to miejsce w przypadku Olimpiady, tylko w Londynie – mówi Mikołaj Piotrowski, dyrektor ds. komunikacji, PL 2012.

Rozgrywki cenowe
Nieodłącznym elementem przygotowań logistycznych do wydarzeń typu Euro 2012 jest organizacja odpowiedniej bazy hotelowej. W Londynie około 450 obiektów hotelowych i eventowych podpisało Kartę Uczciwych Praktyk i Cen, w myśl której obiekty nie będą zawyżać cen podczas Olimpiady. Jest to pierwsze takiego typu porozumieniem realizowane przez miasto. – W Polsce podobne rozwiązanie nie jest możliwe – mówi Rafał Rosiejak, koordynator krajowy ds. zakwaterowania dla kibiców, PL 2012. – Jakiekolwiek wspólne ustalenia mogłyby być potraktowane przez Urząd Antymonopolowy jako niezgodne z prawem. Większość hoteli podpisuje jednak umowy bezpośrednio z UEFA i cześć pokoi, zwłaszcza tych o podwyższonym standardzie, została już zarezerwowana. Dlatego w mojej ocenie zjawisko sztucznego podnoszenia cen nie będzie miało miejsca – wyjaśnia. (xb)



Zdaniem praktyka: Zanine Adams, head of event solutions, Visit London

Nasza branża jednoczy się, by rozwijać eventy
Nowe obiekty w londyńskim Parku Olimpijskim to nie tylko przestrzenie w parku, ale setki unikalnych lokalizacji eventowych, które otworzą swoje drzwi w 2012 roku. Wiele międzynarodowych marek, takich jak na przykład amerykańscy giganci internetowi, szuka rozrywki dla swoich klientów, wykorzystując tę okazję do wypróbowania rynku, którego jeszcze nie opanowali.Jako miasto będziemy w dalszym ciągu pracować nad rozwojem możliwości, dzięki którym przyciągniemy nowe, ważne i masowe eventy o światowym znaczeniu, jak zawody lekkoatletyczne czy pływackie. Mamy teraz szansę na wykreowanie fantastycznych eventów na własnym podwórku, co przyniesie wiele korzyści dla naszego lokalnego biznesu i lokalnych dostawców. To jest czas, w którym nasza branża musi się zjednoczyć, by dzielić pomysły i rozwijać się we wspólnym partnerstwie z miastem, co zaowocuje nowymi i innowacyjnymi eventami dla Londynu.

2011-05-09 12:24:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»






Ludzie branży

»

Personalnie... z Dorotą Nidzgorską-Mazonik

O niezapomnianym kliencie rozmawiamy z Dyrektor Generalną Hotelu Arłamów.

Nie zapomnę swojego pierwszego klienta, który oczywiście nie wiedział, że jest tym pierwszym. Tak naprawdę na nim zdobywałam swoje pierwsze doświadczenie i uczyłam się całkowicie obsługi wydarzeń. Trafiłam na wyjątkową osobę po drugiej stronie, a w tej branży pracuje się przecież z ludźmi. Praca rozpoczynała się na etapie tworzenia kosztorysu wydarzenia, a kończyła na rozliczaniu imprezy. Realizacja zgodnie z wytycznymi wspólnie wypracowanymi z klientem była dla mnie najważniejsza. 

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter