Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»

DMC nie chcą być jednorazowym przystankiem

Zmiany na rynku mogą spowodować, że w ciągu najbliższych dziesięciu lat Destination Management Company staną się poważną konkurencją dla tradycyjnych agencji incentive travel.

DMC czują coraz większy nacisk ze strony zarówno planistów, jak i finalnych klientów, by rozszerzać wachlarz swoich usług.

Nadchodzą zmiany
Ponad połowa DMC na świecie uważa, że ich rola w realizowaniu programu incentive ma dla klientów charakter jednorazowego przystanku. Według nich w ciągu najbliższych dziesięciu lat rynek, usługodawców DMC będzie musiał stawić czoła bardzo dużym zmianom. Sytuacja ta może spowodować, że DMC staną się poważną konkurencją dla tradycyjnych agencji incentive travel. – Faktem jest, że wiele zagranicznych firm i stowarzyszeń omija agencję incentive w wyborze hotelu czy też innych usług. Ta branża istnieje na Zachodzie już na tyle długo, że firmy posiadają swoje wewnętrzne działy, zatrudniając profesjonalistów, którzy nierzadko są byłymi pracownikami agencji incentive. Tendencję do omijania agencji rzeczywiście mocno widać. Uważam jednak, że nie stanowimy dla nich silnej konkurencji, jest to raczej pomijanie jednego elementu łańcucha. Czasami jednak lepiej współpracuje się z agencjami incentive, ze względu na ich doświadczenie, ale nie jest to oczywiście reguła. Taka agencja też zadba o całą otoczkę marketingową przed wyjazdem, czego my w kraju klienta nie jesteśmy w stanie zrobić – mówi Aleksandra Pietras, partner w DMC Poland. Do poglądów na temat DMC, jako organizacji mającej swój znaczny udział w sukcesie wyjazdu incentive, przyznaje się niecałe 80 proc. planistów i klientów – wynika z ostatniego SITE Index.

\"\"

Na poziomie transgranicznym
Na pytanie, czy współpraca pomiędzy różnymi DMC w ramach jednego stowarzyszenia lub innej organizacji zrzeszającej wpływa na decyzje klientów, 61,7 proc. planistów i 59,2 proc. zleceniodawców odpowiedziało, że jest to bardzo ważny czynnik. Decyzje o podjęciu współpracy z DMC pojawiają sie częściej, w przypadku organizacji międzynarodowych wyjazdów, na co wskazuje 83 proc. planistów i 66,7 proc. użytkowników. – Pojęcie DMC wśród polskich klientów nie jest jeszcze dobrze znane. W ich oczach często jesteśmy kolejną agencją eventową. Często DMC stanowi tylko dział w większej firmie, zajmującej się również turystyką masową. Takie firmy, jak nasza współpracują raczej z zagranicznymi klientami. Ze względu na to, że funkcjonują oni na bardziej rozwiniętym rynku, niejednokrotnie są w stanie podjąć większe ryzyko, ale przy tym obniżyć koszty, zwracając się bezpośrednio do DMC – dodaje Aleksandra Pietras. W zakresie najbardziej pożądanych przez klientów usług znajdują się m.in. zapewnienie transportu ziemnego i transferów, wybór obiektu i zaplanowanie eventu oraz rezerwacja pokoi hotelowych. Pewne dysproporcje można zauważyć w odniesieniu do gotowości zaoferowania przez DMC gwarancji ceny na rok przed realizacją programu. Do udzielenia rocznej gwarancji gotowych jest 42 proc. DMC, ale tylko 19,1 proc. planistów i 29,6 proc. użytkowników się z tym zgadza. (xb)
www.siteglobal.com


\"\"

2011-07-04 08:00:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter