Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»

Mało eventów w rocznicowych kampaniach

Eventy, choć stanowią część realizowanych przez firmy jubileuszowych działań, nie są najważniejszym ich elementem.

W tym roku klika koncernów obchodzi ważne jubileusze. Stało się to inspiracją do wykreowania kampanii promocyjnych, których częścią jest również live marketing.

Event na drugim miejscu

W dalszym ciągu jednak zdarza się, że komunikacja z odbiorcami marki za pomocą wydarzeń musi ustępować miejsca kampaniom reklamowym, angażującym tradycyjne środki przekazu. Silną konkurencję w ofercie narzędzi marketingowych stanowią dla eventów akcje specjalne prowadzone za pomocą mediów społecznościowych. Z takiej właśnie okazji skorzystał Wedel, który obchodzi 160. rocznicę istnienia na rynku. W czerwcu odbyła się impreza urodzinowa firmy, kończąca konkurs, który miał na celu wyłonienie Ambasadora Fabryki Przyjemności. Działania prowadzone były na specjalnie stworzonej stronie internetowej oraz na profilu firmowym w portalu Facebook. Na projekt łączący kampanię w sieci i wydarzenia na żywo zdecydowała się również firma Nivea, obchodząca swoją 100. rocznicę. Koncern postanowił ufundować budowę stu nowych placów zabaw, na których lokalizację głosować można właśnie za pomocą strony internetowej. Uroczysta gala urodzinowa natomiast odbyła się w maju w Poznaniu i wzięli w niej udział pracownicy Nivea, władze miasta i kluczowi klienci. Jednym z powodów, dla których Coca-Cola nie zdecydowała się przy okazji swojej 125. rocznicy na podjęcie szerszych działań eventowych jest koncentracja na projektach związanych z Euro 2012. Jedyny event, na który zaproszeni zostali pracownicy firmy, zorganizowany został przez Celebration Events w warszawskim klubie Bank. Goście mogli m.in. zobaczyć oryginalną ciężarówkę Coca-Coli.

\"\"

Na międzynarodową skalę
Obchodząca w tym roku 50-lecie swojej obecności w Polsce szwedzka Ikea, przygotowała w ramach kampanii wiele wydarzeń konsumenckich oraz wewnętrznych. W drugiej połowie stycznia wszyscy pracownicy, współpracownicy oraz klubowicze Ikea Family dostali zaproszenie na specjalny tort do sklepów Ikea, zaś 14 czerwca ok. 40 tys. pracowników ubranych zostało w jubileuszowe koszulki i o tej samej porze w różnych miejscach Polski świętowało razem Dzień Tillsammans (Razem). W czerwcu też odbyło się spotkanie dla mediów, bloggerów i facebookowiczów, podczas którego w warszawskim klubie H2O celebrowano szwedzkie święto przesilenia letniego. Z jubileuszem połączone zostało europejskie spotkanie kadry zarządzającej firmy. Agencja Don’t Worry zorganizowała je w czerwcu na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich. – W związku z obchodami 50-lecia współpracy Ikea korzysta z różnych narzędzi komunikacji. Jednym ze sposobów budowania emocjonalnej bliskości zarówno klientów, pracowników, jak i innych interesariuszy z marką są oczywiście eventy – mówi Karolina Horoszczak, rzecznik prasowy Grupy Ikea w Polsce.
Eventy stały się korzystną formą komunikacji także dla koncernu Daimler AG, właściciela marki Mercedes-Benz, istniejącej na rynku od 125 lat. Wydarzeniem inaugurującym cykl eventów na całym świecie było spotkanie w Stuttgarcie, w którym uczestniczyła m.in. kanclerz Niemiec Angela Merkel. Konkurs na najstarszego Mercedesa, który od nowości był w rękach jednego polskiego właściciela, przeprowadzony został jako inauguracja kampanii w naszym kraju. W czerwcu zorganizowano zlot zabytkowych Mercedesów, a w ramach eventu motoryzacyjnego Verva Street Racing urządzono wystawę w warszawskim Metropolitanie. Polski oddział firmy zaangażował się w organizację zjazdu Mercedesów w Berlinie na lotnisku Tempelhof, gdzie w sierpniu ma zostać pobity rekord Guinnessa. – Komunikowanie jubileuszu za pomocą eventów jest szczególnie skuteczne, ponieważ ta forma informacji okazuje się atrakcyjna i to nie tylko dla klientów. Daje możliwość bezpośredniej prezentacji aktualnych modeli i ich poprzedników – mówi Aleksander Rzepecki z Mercedes-Benz Poland. (xb)

2011-07-25 07:43:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter