Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»

Konferencje raczej bez kultury

Koncerty, przedstawienia teatralne lub operowe to często „must be” scenariuszy spotkań. W Polsce równie często to punkty programu nie do załatwienia.

Niestety państwowe instytucje kultury nie wychodzą branży naprzeciw, mimo że niejednokrotnie to ich oferta może skutecznie przyciągnąć do określonej destynacji. Trudności dotyczą przede wszystkim rezerwacji biletów oraz repertuarów, które do publicznej wiadomości podawane są zbyt późno. Powoduje to, że bardzo często organizatorzy, realizując programy kulturalne dla swoich klientów, nawiązują współpracę z prywatnymi placówkami lub w ogóle rezygnują z tego typu atrakcji.

\"\"

Bilety nie dla każdego
Pierwszy problem dotyczy rezerwacji biletów. Nie jest łatwo znaleźć 30-40 wolnych miejsc w operze czy teatrze koło siebie, co jest niezbędne np. w przypadku grupy gości danej konferencji. – Repertuar w Operze Krakowskiej podawany jest do publicznej wiadomości zazwyczaj z trzymiesięcznym wyprzedzeniem. Wtedy również rozpoczyna się sprzedaż biletów. Chcąc zapewnić miejsca dla grup, które obsługujemy, musielibyśmy więc „w ciemno” kupić bilety, nie wiedząc nawet czy zostaną wykorzystane. To zbyt duże ryzyko – mówi Anna Jędrocha, prezes zarządu Symposium Cracoviense. Podobna sytuacja dotyczy większości oper i teatrów państwowych w kraju. Dużo łatwiej jest wykupić cały spektakl na wyłączność. Można go połączyć z eventem lub bankietem we foyer. Dotyczy to jednak większych grup. Wtedy wynajęcie widowni i zorganizowanie przedstawienia może być opłacalne. – Obecnie prowadzone są stosowne rozmowy i konsultacje z dyrekcją. Chodzi o to, by pozwolić na „zamrożenie” pewnej puli biletów dla biur turystycznych. Bilety takie mogłyby być przez nie nabywane do pewnego niezbyt długiego okresu przed imprezą. Później, w przypadku gdyby zostały niewykorzystane dopuszczanoby je do publicznej sprzedaży – mówi Ewa Magdalena Filipp, kierownik działu promocji w warszawskiej Operze Narodowej. Rozwiązanie to, według przedstawicieli instytucji kulturalnych, wiąże się jednak z ryzykiem. Obawy dotyczą biur podróży, które mogłyby wcielać się wtedy w rolę pośrednika i sprzedawać bilety także indywidualnym klientom na własną rękę.

Co jest grane?
Kolejny problem dotyczy wspomnianych już repertuarów, które podawane są do publicznej wiadomości zbyt późno, co uniemożliwia wielu biurom DMC zaplanowanie tego typu atrakcji. – Rzecz nie dotyczy tylko zorganizowanych grup, ale także gości biznesowych, którzy chcieliby skorzystać z oferty kulturalnej miasta na własną rękę. W hotelach nie ma informacji o tego typu wydarzeniach, co jest bardzo popularne i oczywiste zagranicą. U nas niestety z reguły nikt nic na ten temat nie wie. To duże przeoczenie – komentuje Andrzej Hulewicz, wiceprezes Mazurkas Travel. W celu rozwiązania przynajmniej niektórych problemów Opera Narodowa postanowiła zorganizować cykl spotkań z branżą turystyczną. Ma to pomóc w wypracowaniu wspólnych rozwiązań. Póki co, brak wystarczającej informacji oraz trudności związane z zakupem biletów skutecznie zniechęcają do tworzenia programów kulturalnych. – Na szczęście przygotowując atrakcje dla zagranicznych gości oprócz instytucji państwowych mamy do dyspozycji ciekawą ofertę kulturalną placówek prywatnych, z których zazwyczaj korzystamy – dodaje Anna Jędrocha. (mk)

2011-08-08 07:25:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter