Strona główna  |  Sklep  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»

Imprezy plenerowe muszą mieć eko-faktor

Eventy plenerowe promujące markę czy produkt w tym sezonie połączył jeden element – eko-trend. Działania podkreślające proekologiczne nastawienie przybierały różne formy, ale z pewnością stały się stałym punktem kosztorysów.

Organizatorzy eventów, oprócz atrakcyjnego programu i dobrej organizacji wydarzenia, muszą zadbać także o przesłanie, które odzwierciedli proekologiczne albo prospołeczne zaangażowanie promowanej marki czy producenta.

Zielone formy
W trakcie lipcowego Open’er Festival, promującego wchodzącego w skład Grupy Żywiec Heinekena wprowadzono szereg „eko-elementów” – pięć punktów selektywnej zbiórki odpadów, zagłębie segregacji czy punkt ładowania telefonów komórkowych zasilany przez wiatrak oraz panel solarny. Grupa Żywiec, w trakcie innej imprezy – Męskie Granie (lipiec-sierpień), wprowadza ponadto specjalne plastikowe kubki wielokrotnego użytku, co ma znacznie ograniczyć ilość odpadów. Także w trakcie Przystanku Woodstock serwis internetowy Allegro i Fundacja Allegro All For Planet, przy współpracy z agencją Afekt podjęły się zadbania o to, aby wydarzenie było ekologiczne. Pojawiła się Fabryka Naturalnej Energii, w której uczestnicy festiwalu siłą własnych mięśni wytwarzali energię elektryczną, podejmując w ten sposób próbę pobicia Rekordu Guinnessa na największą ilość skumulowanej naturalnej energii. Przez cały czas trwania imprezy funkcjonowały również stanowiska, na których zbierane były puste, plastikowe butelki. Wszystkie zostaną poddane recyklingowi i przetworzone na koce, które będą zlicytowane na aukcjach podczas Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy w 2012 roku.

Rusza eventowy recykling
– Na eventach zaczyna się stosować rozwiązania ekologiczne, pozwalające zaoszczędzić lub nawet wyprodukować energię czy wodę. Interesującym, aczkolwiek wciąż raczkującym zjawiskiem jest tzw. recykling eventowy – produkcja eventu z materiałów odzyskiwalnych lub takich, które łatwo można przetworzyć w procesie recyklingu – mówi Jacek Sołkiewicz, prezes zarządu i dyrektor strategiczny agencji Afekt. Segregacja była również eko-motywem przewodnim Festiwalu Sonisphere, organizowanego przez Carlsberg Polska. W jego trakcie przeprowadzono ekologiczną akcję edukacyjną pod nazwą „Segreguj koncertowo – Daj śmieciom kosza”. W efekcie zebrano około 40 tys. plastikowych kubków. – Poprzez tę akcję chcemy apelować do naszych konsumentów – uczestników imprez o dbałość i czystość miejsc zielonych. Dlatego też zwracamy uwagę na problem śmiecenia, ze szczególnym uwzględnieniem zaśmiecania miejsc rekreacyjnych – mówi Jagoda Jastrzębska, kierownik ds. rozwoju odpowiedzialnego biznesu w Carlsberg Polska. Podobnego zdania jest Joanna Mieszkowicz, prezes zarządu agencji Aeris Futuro. – Trzeba podkreślać istotną wagę rzeczy związanych z kwestiami społecznymi i ekologicznymi. Mam nadzieję, że w niedalekiej przyszłości tego typu aktywności staną się standardem na całym świecie i będą wdrażane przez większość korporacji. Konsumentów trzeba edukować w tym zakresie – mówi Mieszkowicz. Sama agencja prowadzi zresztą szereg działań wspierających polską Prezydencję w UE w zakresie zielonych standardów. Jest odpowiedzialna m.in. za organizację Zielonej Konferencji w Ojcowie, Dnia Zielonej Prezydencji w Krakowie, szkoleń dla organizacji społecznych i administracji publicznej oraz eko-konkursów. Działania te mają na celu promocję odpowiedzialnych decyzji w obszarze zielonych priorytetów.

Ekologia kosztuje
Oczywiście wprowadzenie akcji ekologicznych, towarzyszących każdej imprezie, zawsze wiąże się z pewnymi dodatkowymi działaniami logistycznymi, a co za tym idzie także wzrostem kosztów. – Oceniając skalę całej imprezy, jak np. Open’er Festival nie są to dużo większe nakłady finansowe, ale oczywiście pewne dodatkowe koszty należy ponieść. Wynika to zarówno z działań podejmowanych na miejscu i wiąże się z koniecznością zatrudnienia dodatkowych osób, które będą odpowiedzialne za przygotowanie tych działań, jak również tym, że w Polsce koszty związane z przetworzeniem zebranych odpadów są niestety dość wysokie. Myślę jednak, że warto podejmować tego typu akcje, szczególnie w trakcie tak dużych imprez masowych, jak festiwale czy koncerty, które generują ogromną ilość odpadów – mówi Anetta Gołda, brand PR manager w Grupie Żywiec. (mk)

Zdaniem eksperta
Jacek Sołkiewicz, prezes zarządu i dyrektor strategiczny agencji Afekt



Preferencje konsumentów ukształtowały modę na ekologię, ale wciąż nie jest to main stream
Działania eventowe o charakterze proekologicznym to przede wszystkim przejaw postawy klienta. Rosnąca świadomość olbrzymiego wpływu biznesu na otoczenie oraz zmiana preferencji konsumenckich ukształtowały nową formę działań eventowych. Zrozumiałym jest fakt, iż duże marki komercyjne nie mogą sobie pozwolić na wyłączną komunikację o charakterze ekologicznym, ponieważ mimo rosnącej popularności tego trendu, nadal nie jest on main streamem, jednakże, zwłaszcza podczas eventów, można zauważyć dbałość o proekologiczne rozwiązania zgodne z filozofią marki czy też korporacji za nią stojącej. Niewątpliwie eko-trend w eventach będzie się rozwijał, pojawiają się nowatorskie pomysły wywodzące się wprost z myślenia proekologicznego.

2011-08-29 08:00:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»




Ludzie branży

»

Personalnie... z Agnieszką Szymerowską

prezes zarządu Convention Bureau
we Wrocławiu.

Po praktycznie 10 latach pracy w Convention Bureau – Wrocław, od wolontariatu, po stanowiska koordynacyjne, po objęcie sterów w CBW oraz hektolitrach wypitej z gośćmi kawy, wielu spotkaniach i ciekawych rozmowach widzę, że mam coś jeszcze do zrobienia. Wynika to także z sytuacji, w której jesteśmy – chcę wykorzystać ten czas i wyzwania, które przede mną stawia.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter