MPI Poland Club rozpoczyna nowy okres swojej działalności. Zmiany w funkcjonowaniu i strukturze organizacji to efekt pierwszego spotkania roboczego nowych władz.
Głównym celem, jaki wyznaczono na najbliższe dwa lata, jest „maksymalizacja zadowolenia z członkostwa w stowarzyszeniu”. Pierwszym krokiem w kierunku realizacji tego założenia są regularne konsultacje, jakie Komitet Członkowski rozpoczął z poszczególnymi członkami.
Siła komitetów
Wraz z wyborem nowego zarządu zmienił się sposób funkcjonowania stowarzyszenia. Obecnie wszystkie działania realizowane są w zespołach. Raz w tygodniu odbywa się telekonferencja dla komitetów, a następnie dla zarządu, która ma zweryfikować postępy i ewentualnie zmodyfikować plan zadań. Nad rozwojem organizacji będzie pracował 20-osobowy zespół. – W poprzedniej kadencji działaliśmy w zależności od okresu w 3-, 5-osobowej grupie, co uniemożliwiało profesjonalną realizację wielu projektów. Zbudowanie większej społeczności osób zaangażowanych umożliwia znalezienie zastępstwa na wypadek nagłego braku możliwości wywiązania się ze swoich obowiązków przez jedną z osób, ze względu na natłok innych obowiązków zawodowych – mówi Wojciech Liszka, prezes MPI Poland Club.
Nowi członkowie
MPI Poland Club chce także pozyskać kolejnych partnerów. – W najbliższym czasie pragniemy powiększyć liczbę członków do 75. Chcemy, aby do naszego grona dołączyło więcej planistów agencyjnych i korporacyjnych. Uznaliśmy, że to właśnie te grupy mogą być motorem wzrostu, gdyż pociągną za sobą wszystkie pozostałe. Jest to zresztą trend wyznaczany przez MPI globalnie, dlatego zdecydowaliśmy się zaimplementować tę strategię również w Polsce. O ile globalnie liczba 24 tysięcy profesjonalistów jest imponująca i zaspokoi praktycznie każde potrzeby, o tyle w Polsce wciąż musimy pracować nad tym aspektem – mówi Wojciech Liszka. Większa liczba członków przełoży się na dodatkowe środki finansowe, jakie krajowy oddział otrzyma od MPI na realizację działań edukacyjnych i networkingowych. Do czerwca 2012 roku stowarzyszenie planuje zorganizować pięć spotkań edukacyjnych, jeden webinar oraz trzy imprezy networkingowe w kraju i dwie za granicą.
Nowy program, nowe składki
Wraz z nowym programem oraz zasadami działania zmianie uległy także składki członkowskie. Dotyczą dostawców (hotelarzy i przedstawicieli obiektów konferencyjnych), którzy obecnie zapłacą 500 euro za każdy kolejny rok członkostwa. Stawki dla planistów w dalszym ciągu wynoszą 375 euro za rok dla nowych członków oraz 325 euro za rok dla osób przedłużających członkostwo. Hotelarze i przedstawiciele obiektów konferencyjnych nadal mają jednak możliwość skorzystania z preferencyjnych warunków. Wprowadzając przed 30 września 2011 r. do grona członków MPI nowego planistę korporacyjnego lub agencyjnego, będą mogli przedłużyć swoje członkostwo w cenie 325 euro za rok lub zapisać się do MPI za 375 euro za rok. Nadal obowiązywać będzie również możliwość rejestracji po obniżonej o 50 euro stawce podczas targów IMEX, EIBTM oraz jednym ze spotkań MPI w Polsce. (mk)
www.mpiweb.pl