Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»

Rosnąca liczba obiektów mówi o odwilży na europejskim rynku spotkań

Polepszającą się kondycję rynku widać głównie na przykładzie rozwoju nowych obiektów, choć meeting plannerzy wciąż sceptycznie podchodzą do wzrostu budżetów.

Sektor spotkań korporacyjnych w 2010 roku znacznie złagodził restrykcje dotyczące podróży służbowych. Do zaostrzenia zasad organizowania spotkań poza siedzibą firmy przyznawało się 35 proc. przedstawicieli korporacji, co w porównaniu do 79 proc. w 2009 roku stanowi znaczną poprawę. O 10 proc. wzrosła też liczba wyjazdów zagranicznych, które organizowało 30 proc. travel plannerów. Średni wydatek na delegata zwiększył się ze 150 do 175 euro, a liczba anulacji spadła o 15 proc. Według Grass Roots Meetings Industry Report 2011 tendencja wzrostowa będzie się w utrzymywała.

\"\"

Niepewność budżetów
Firma Grass Roots zapytała swoich klientów o zmiany, jakie nastąpią w 2011 roku. Około 40 proc. respondentów twierdzi, że liczba spotkań z pewnością będzie dużo większa w porównaniu z 2010 rokiem. Mniej optymistyczne są prognozy dotyczące budżetów. Tylko połowa uważa, że pozostaną one na takim samym poziomie lub się powiększą. Prognozy te nie do końca się jednak pokrywają z badaniami biznesowymi rynku, prowadzonymi przez Grass Roots, według których takie branże, jak np. finansowa i motoryzacyjna będą organizować więcej eventów.

Wzrasta znaczenie obiektów
W takich krajach, jak Grecja, Irlandia, Hiszpania i Portugalia poprzedni rok upłynął pod znakiem poważnych kłopotów finansowych. Nie spowodowały one całkowitej stagnacji tych rynków, co widać chociażby na przykładzie stolicy Irlandii. Nowe centrum kongresowe otworzyło się w Dublinie jeszcze w pierwszej połowie 2010 roku. Kolejne obiekty o znaczeniu międzynarodowym pojawiły się także w Kopenhadze, Rimini oraz we Wrocławiu. Trend z przełomu 2009/10, pokazujący coraz większe znaczenie strategicznego zarządzania spotkaniami, m.in. poprzez usprawnianie współpracy z obiektami, był intensywnie kontynuowany. Najczęściej decydowano się na realizację projektu we własnych obiektach, hotelach sieciowych i centrach konferencyjnych. Na przełomie lat 2010/11 zwiększyły sie też ceny za wynajem obiektów we wszystkich kluczowych destynacjach europejskich, z wyjątkiem Kopenhagi. (xb)

2011-09-05 07:56:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter