Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»

Warszawa ma szansę na dwa convention bureaux

Warsaw Destination Alliance zmienia strategię. Od teraz będzie organem doradczym, wspierającym merytorycznie i finansowo działania Warszawskiej Organizacji Turystycznej, ale skupi się na sektorze MICE.

Zmiana strategii ma bezpośredni związek z powołaniem w ramach struktur Urzędu Miasta Warszawskiej Organizacji Turystycznej, o której powstanie zabiegało WDA. Teraz to WOT skoncentruje się na promowaniu stolicy jako nowoczesnego produktu turystyki biznesowej, natomiast WDA będzie ją wspierać w tym zakresie.

Cele ewoluują
– Od początku turystyka biznesowa jest dla WDA priorytetowa. Stopniowo zmieniają się jednak akcenty, na jakie zwracamy uwagę w tym zakresie. W poprzednich latach nasze działania skupiały się przede wszystkim na przekonaniu administracji miejskiej, że Warszawa powinna prowadzić aktywną promocję na rynkach międzynarodowych, co zawsze w pozytywny sposób odbija się na turystyce biznesowej i konferencyjnej. Z własnych środków sfinansowaliśmy dwie kampanie wizerunkowe stolicy m.in. w telewizjach BBC i CNN. Później przyszedł czas na kolejny etap działań, czyli ukazanie potencjału Warszawy już stricte w aspekcie usług MICE. Ten etap także mamy już za sobą. Dzisiaj nikogo nie trzeba przekonywać do zasadności tego typu kampanii, dlatego chcemy skupić się na nowych zadaniach – tłumaczy Juliusz Kłosowski z WDA.

\"\"

Od tej pory to przez WOT będą realizowane wszystkie działania i projekty promocyjne, przygotowywane wcześniej samodzielnie przez WDA. W dalszym ciągu będą również kontynuowane działania lobbingowe mające na celu zbudowanie w Warszawie centrum konferencyjno-kongresowego. – Niestety w Warszawie nie ma jeszcze obiektu mogącego przyciągnąć największe imprezy. Brak infrastruktury powoduje, że miasto omija wiele ważnych wydarzeń, które potencjalnie mogłyby odbyć się właśnie u nas. Szczególnie teraz, kiedy zainteresowanie Polską jest naprawdę duże – dodaje Kłosowski.

Współpraca WOT i WCB
Powstanie WOT rodzi pytanie dotyczące podziału kompetencji pomiędzy tą instytucją, a działającym już od 8 lat Warsaw Convention Bureau, które mają teraz podobne zadania. – WCB bierze aktywny udział w pracach WOT i WDA. Wspólnie przygotowaliśmy warsztaty kreacji produktu markowego Warszawa MICE, WOT będzie również obecny na stoisku WCB na targach EIBTM w Barcelonie. Uważam, że taki układ sprawdza się bardzo dobrze – mówi Barbara Tekieli, dyrektor Stołecznego Biura Turystyki. Nie wiadomo jednak, jak sytuacja rozwinie się w przyszłości. Być może jedna z instytucji przejmie obowiązki drugiej, aby nie dublować kompetencji. Żadne oficjalne decyzje w tej sprawie nie zostały jeszcze jednak podjęte.

Podatek warszawski
WDA, przy współpracy z WOT prowadzi także działania związane z wprowadzeniem lokalnego podatku turystycznego (1-1,5 euro od osoby), jaki musiałby zapłacić każdy zagraniczny turysta odwiedzający Warszawę. Obecnie trwają konsultacje prawne nad interpretacją istniejących już przepisów, które mogłyby pozwolić na wprowadzenie takich opłat. Opinie nie są jednak jednoznaczne, dlatego może okazać się konieczne wprowadzenie nowych rozwiązań, co znacznie opóźni projekt. Póki co nie wiadomo także, gdzie miałyby być pobierane opłaty i na jakich zasadach. Wśród lokalizacji wymienia się m.in. hotele, dworce kolejowe lub lotnisko.
www.destinationwarsaw.com

2011-11-02 07:37:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter