Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»

EIBTM poszły we właściwym kierunku

Dobre statystki i kilka pozytywnych zmian organizacyjnych. Dodatkowo przyglądając się nastrojom podczas EIBTM, można śmiało powiedzieć, że kryzys nie należy wcale do najczęstszych tematów rozmów wśród branżowych specjalistów.

\"\"

W tym roku na targach EIBTM w Barcelonie powiało świeżością, na którą branża z utęsknieniem czekała przez ostatnie lata. Ostatnie pozytywne prognozy odnoszące się do rynku, choć ostrożne, wydaje się, że zaczynają się sprawdzać. Zainteresowanie ofertą usług z sektora MICE zaczyna znów wzrastać. Bezpośrednio w życie sektora angażuje się coraz większa liczba korporacji i coraz liczniejsze grono ich przedstawicieli jest zainteresowane branżową ofertą edukacyjną.
W porównaniu do roku poprzedniego liczba profesjonalistów, którzy wzięli udział w tegorocznej edycji EIBTM wzrosła o ponad 10 proc. i wyniosła 15300 uczestników, włączając w to zarówno wystawców, jak i odwiedzających (w tym grupy hosted buyers). dla całej gospodarki światowej okresie. Duży nacisk wystawcy kładli na prezentację innowacyjnych rozwiązań i trendów. – EIBTM to dla mnie bezwzględnie wydarzenie „must to be". Każde tego typu targi to inspiracja. Możliwość poznania dotąd nieodkrytych destynacji, nowych form aktywności oraz nowych trendów. Klienci oczekują od nas nowych pomysłów na wyjazdy, a my musimy być zawsze „na czasie". Targi EIBTM są do tego idealną okazją – mówi Robert Szulc, managing director, Boomerang Marketing Services.

Polska wyspa
– W porównaniu do lat poprzednich widzimy zdecydowany wzrost zainteresowania Polską jako destynacją na spotkania biznesowe. Oczywiście jednym z głównych tematów podczas tegorocznych targów były zbliżające się dużymi krokami czerwcowe mistrzostwa Europy w piłce nożnej, jednak warto jest także podkreślić, iż spora liczba klientów wyrażała swoje olbrzymie zainteresowanie organizacją konferencji bądź imprezy incentive w Polsce w pozostałych miesiącach. Dodatkowym spostrzeżeniem po tegorocznych targach jest też powrót do tendencji organizacji imprez ze sporym wyprzedzeniem, co miało miejsce kilka lat temu (szczególnie na rynku USA). Podczas tegorocznych targów pojawiło się już kilka zapytań na 2013 rok, co dobrze rokuje na przyszłość. Jednak zdecydowanie warto podkreślić w tym roku nie tyle liczbę hosted buyers, ale ich jakość, którą oceniam naprawdę pozytywnie – mówi Marta Kicler, senior project manager Meetings & Incentives, Mazurkas DMC Poland.
O tym, że targi te są wydarzeniem, na którym trzeba być, przekonany był także gospodarz polskiego stoiska. – Udział w międzynarodowych targach czy konferencjach to zawsze znakomita okazja do promocji Polski i „poruszenia wyobraźni” o naszym kraju. Targi sprzyjają kontaktom, które następnie są rozwijane przy okazji organizowanych przez PCB prezentacji czy podczas FAM Trip. Są to działania długofalowe, które mamy nadzieję w niedalekiej przeszłości zaprocentują konkretnymi realizacjami. Zespół Poland Convention Bureau przeprowadził około 200 rozmów, zarówno w ramach grafiku spotkań indywidualnych, jak i dziewięć prezentacji dla zaproszonych grup hosted buyers oraz spotkań inicjowanych podczas odbywających się na stoisku narodowym happy hours i seminariach towarzyszących targom. Wśród pytań dominowały kwestie dot. organizacji przyjazdów do polskich miast, w których będą się odbywać mecze podczas UEFA Euro 2012. Dużą sympatią naszych gości cieszyła się również nasza nowa akcja „Create your Polish crown” w ramach kampanii „Move your imagination”. Cieszy mnie również większa rozpoznawalność katalogu „Unique venues in Poland” – mówi Aneta Książek, starszy specjalista ds. konferencji, Poland Convention Bureau.

Edukacja zawsze na tak
Przez trzy dni trwania imprezy odbyło się ponad 100 sesji edukacyjnych, w których udział wzięło ponad 3000 delegatów. Programy opracowywano w oparciu o podział na trzy główne grupy docelowe: agencje, korporacje oraz stowarzyszenia. – Rozmach tematyczny, a przy tym dający się odczuć profesjonalizm to imponujące cechy projektów edukacyjnych podczas EIBTM. Jest to jedna z nielicznych szans dla przedstawicieli z Polski, aby wziąć udział w panelach, które są prowadzone na prawdziwie światowym poziomie. W naszym kraju ustawicznie brakuje tego typu przedsięwzięć. To samo odnosi się do prezentacji technologicznych. Zauważam jednak, że zainteresowanie wśród Polaków nowymi rozwiązaniami jest nadal bardzo słabe. Oczywiście, że z jednej strony jest to kwestia wysokich kosztów, ale z drugiej to też brak otwartości i zrozumienia dla świata technologii – twierdzi Witold Janczyński, CEO, Planners Polska.

EIBTM The Global Meetings & Events Exhibition, 29 listopada – 1 grudnia 2011 r., Barcelona, www.eibtm.com

Zobacz galerię

2011-12-19 07:32:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter