Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»

Stu ludzi w setnym numerze MICE Poland: To już jest całkiem inna Polska

Poland Convention Bureau w finale ICCA Marketing Awards to sygnał, że promocja Polski na arenie międzynarodowej branży spotkań jest dostrzegana, a wizerunek polskiej branży zmienia się z roku na rok.

\"\"Rob Davidson, wkładowca na kierunku Events Management, University of Greenwich Londyn
Pewni siebie profesjonaliści
Podstawową zmianą jest wzrost pewności siebie profesjonalistów odpowiedzialnych za marketing. Nowa generacja dynamicznych i kreatywnych ludzi pracujących w convention bureaux efektywnie wspiera miasta na scenie międzynarodowych konferencji. Miałem okazję współpracować z nimi przy kilku innowacyjnych projektach, które zawsze przynosiły imponujące efekty. Polacy chcą się uczyć i uczą się szybko. Na każdej międzynarodowej konferencji branżowej są delegaci z Polski, którzy zawsze uczestniczą w szkoleniach dotyczących nowych technologii i innowacyjnych technik prowadzenia biznesu. To świadczy o dojrzewaniu branży. Dowodem na to jest też tworzenie się organizacji branżowych oraz włączanie się polskiego MICE w działalność międzynarodową. Weźmy chociażby imponujący przykład MPI Poland Club.

\"\"Małgorzata Bartosik, membership and events director The European Wind Energy Association (EWEA)
Brakuje centrum kongresowego
Polska przyciąga uwagę międzynarodowych organizatorów i delegatów. Kongres, który organizowałam w Warszawie, miał rekordową liczbę uczestników w prerejestracji. Fakt, że duża część z nich planowała przedłużenie pobytu, wskazuje, że Polska jest interesująca. Mieliśmy problem z lokalizacją eventu. Warszawskie Expo XXI było jedynym miejscem nadającym się do tego celu, a i tak okazało się nieco za małe. Inne miasta odpadały ze względu na brak hoteli i centrum kongresowego, złą komunikację. W Polsce brakuje miejsc, gdzie można zorganizować imprezę na dużą skalę. Promocja Polski wydaje się za mało agresywna. Sugerowałabym więcej aktywnych działań i marketingowej kreatywności, bo produkt jest dobry i interesujący. Trzeba go tylko oryginalnie opakować i sprawnie wypromować.

\"\"Carolyn Dow thedowconsultancy, Site
Teraz wyraźny i konkurencyjny
Wizerunek polskiej branży spotkań zmieniał się dynamicznie. Osiem lat temu Polski sektor MICE był postrzegany jako niejednolity i niezbyt wyrafinowany. Dziś jest o wiele lepiej. Wizerunek polskiej branży jest wyraźny i konkurencyjny w stosunku do innych krajów europejskich. Jedną z najistotniejszych zmian ostatnich lat jest wzrost zrozumienia branży spotkań wśród dostawców usług. Warto tu wspomnieć o takich postaciach, jak Krzysztof Celuch czy Krzysztof Michniewicz, które zdziałały wiele dobrego na międzynarodowej scenie MICE dla podniesienia rangi kraju. Między innymi dzięki temu, dzisiaj Polska jest widziana jako atrakcyjna destynacja dla wyjazdów motywacyjnych i integracyjnych, a także konferencji, kongresów i eventów.

\"\"Padraic Gilligan, dyrektor zarządzający Ovation Global DMC
Polska to także istotny klient
Jeszcze niedawno postrzegano Polskę przez pryzmat Żelaznej Kurtyny. Kraj kojarzono z biurokracją i szarością. Dziś to się zmieniło a Polska stała się istotnym klientem, o którego walczy zagraniczna branża spotkań i sektor hospitality. Kraj stał się też ważną destynacją. Sądzę też, że Euro 2012 ogromną szansą dla wizerunku polskiej branży. Polski sektor MICE stał się w pełni profesjonalny. Wzrosła liczba członków międzynarodowych organizacji branżowych jak Site, MPI i ICCA. Dużą rolę w budowaniu pozytywnego wizerunku polskiej branży spotkań odegrały convention bureaux oraz prasa. Doinwestowania wymaga jeszcze infrastruktura z dużym naciskiem na cztero- i pięciogwiazdkowe hotele. Myślę też, że kulturalne atrakcje kraju powinny być nieco bardziej dopracowane i szerzej dostępne.

Więcej wypowiedzi w setnym numerze MICE Poland, styczeń 2012

2012-01-30 13:01:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter