Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»

Fast Date’owy konflikt branżowy

Konflikt na linii MeetingPlanner.pl - EventMapa.pl. Kością niezgody stały się warsztaty – zorganizowane przez portal EventMapa.pl, które odbyły się w styczniu, w trakcie Targów ITM w Warszawie.

Problem polega na tym, że zdaniem portalu MeetingPlanner.pl ich formuła do złudzenia przypominała warsztaty MP Fast Date, realizowane przez tenże portal już od 2010 roku.

Pierwszy protest w tej sprawie wysunęła Sylwia Banaszewska, dyrektor zarządzająca MeetingPlanner.pl, w liście otwartym wysłanym do Stowarzyszenia Branży Eventowej, a następnie zamieszczonym na stronie portalu. Czytamy w nim, że „Portal EventMapa.pl, będący naszą najbliższą konkurencją w Internecie (dla MeetingPlanner – przyp. red.), kopiuje nazwę, formułę, i scenariusz warsztatów MP Fast Date. – Zasady wolnorynkowe oczywiście dają każdemu prawo do proponowania konkurencyjnego produktu, czego jesteśmy świadomi. Jednak w przypadku tak jawnego skopiowania całego pomysłu, granica została znacznie przekroczona. W wyniku tej sytuacji cierpi know how i dorobek wypracowany przez portal MeetingPlanner.pl, a działania EventMapy.pl postrzegamy jako naruszenie naszych dóbr intelektualnych – czytamy w liście MeetingPlannera.

Podobne nazw i programy
Kontrowersyjna jest także sama nazwa przygotowanych przez EventMapa.pl warsztatów, co do której także nie ma zgodności. MeetingPlanner.pl twierdzi, że miały się one odbywać jako Fast Dates, co do złudzenia przypomina MP Fast Date. – Wyjazdy dla organizatorów, spotkania biznesowe i rzeczone fast dates nie jednej osobie z branży kojarzą się właśnie z MeetingPlanner. Nie da się więc zaprzeczyć, że te formy zostały rozpropagowane w środowisku przez zespół portalu. Trudno jest mi ocenić w jakim stopniu EventMapa.pl czerpie z wydarzeń organizowanych przez MeetingPlanner, a na ile z ogólnodostępnych konwencji – mówi Milena Niebrzydowska, PR & event director w Impresariacie Karlsbad. Jednak zdaniem Andrzeja Bagniuka, dyrektora zarządzającego EventMapa.pl impreza od samego początku nazywała się „Event od zaraz”, natomiast jedną z jej części miał być networking, realizowany w formie krótkich spotkań firm z ich potencjalnymi klientami, nazywany potocznie właśnie „fast date”. – Jak rozumiem ten element naszego spotkania wzbudził największe kontrowersje MeetingPlanner.pl. Warto jednak zauważyć, że tzw. fast dating został wymyślony w Stanach Zjednoczonych i jest znany oraz z powodzeniem stosowany od około 2002 roku. Nie widzę zatem powodu, dla którego tylko portal MeetingPlanner.pl mógłby go wykorzystywać. Szukając analogii – to tak, jakby zabronić organizować spotkania w formie warsztatów czy konferencji, bo ktoś już wcześniej je zrobił. Ponadto nasza impreza składa się z kilku części i ma cel nie tylko networkingowy, ale także praktyczny i edukacyjny – mówi Andrzej Bagniuk.

Niejasna rola SBE
Pikanterii całej sprawie dodaje także rola SBE, które aktywnie wspierało przedsięwzięcie EventMapa.pl. – W tym kontekście obiektywizm Stowarzyszenia, którego prezesem jest właściciel portalu dopuszczającego się działania sprzecznego z kodeksem etycznym, stanął pod dodatkowym znakiem zapytania. SBE, które powinno stać na straży dobrych praktyk, firmuje bowiem swoim imieniem wydarzenie, które jawnie narusza zasady etyczne. Pojawia się więc wątpliwość, czy w tej sytuacji Stowarzyszenie ma prawo promować zasady etyki zawodowej. Taka postawa jest dla nas niezrozumiała, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że jako MeetingPlanner.pl mamy podpisaną umowę o współpracy i partnerstwie, a członkowie SBE wielokrotnie byli mile widzialni i uczestniczyli w warsztatach MP Fast Date – czytamy w liście opublikowanym przez MeetingPlanner.pl. Seweryn Jakubiec, wice prezes SBE, przedstawiając oficjalne stanowisko towarzyszenia w tej sprawie stwierdził, że nie jest ono formalną stroną, a wszystkie zarzuty, związane z naruszeniem praw autorskich i dóbr intelektualnych powinny być wyjaśnione bezpośrednio z EventMapa.pl.

Jest porozumienie

Na początku lutego odbyło się spotkanie, w którym udział wzięli Sylwia Banaszewska, Andrzej Bagniuk oraz Seweryn Jakubiec. Strony zadecydowały, że „zależy im zarówno na tworzeniu zintegrowanego środowiska branży eventowej, jej dobrego wizerunku, jak
i propagowaniu jak najlepszych praktyk w prowadzeniu biznesu”. W związku z tym zawarto porozumienie, na podstawie którego zarówno MeetingPlanner.pl, EventMapa.pl, jak i SBE będą kontynuowały organizację branżowych spotkań promocyjnych
i networkingowych (w tym w formule fast date).
Michał Kalarus



\"\"Andrzej Bagniuk: tzw. „fast dating” został wymyślony w Stanach Zjednoczonych około 2002 roku. Nie widzę zatem powodu, dla którego tylko portal MeetingPlanner.pl mógłby go wykorzystywać.





\"\"Sylwia Banaszewska: jako MeetingPlanner.pl mamy podpisaną umowę o współpracy i partnerstwie, a członkowie SBE wielokrotnie byli mile widzialni i uczestniczyli w warsztatach MP Fast Date.

2012-03-15 13:39:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter