Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»

Indie stawiają na MICE

Mimo spowolnienia gospodarczego rynek MICE w Indiach stale się rozwija. Dotyczy to oferty dla zagranicznych gości biznesowych jak i wyjazdów samych Hindusów.

Indie znajdują się na 27 miejscu w zestawieniu Global Meetings, przedstawiającym najchętniej odwiedzane przez turystów biznesowych kraje. Potencjał rynku hinduskiego stale wzrasta, na poziomie ok. 15-20% rocznie.

Inwestycja w rozwój
Dalszy rozwój tego biznesu i wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom klienteli MICE stanowi jeden z priorytetów dla sektora turystycznego w Indiach, który w ten sposób podąża śladem Tajlandii, Malezji czy Singapuru, które doceniły potencjał meetings industry znacznie wcześniej. Jak pokazują badania przemysł spotkań generuje bowiem 2-2,5 razy większe przychody niż turystyka indywidualna. Już teraz Indie mogą pochwalić się bardzo dobrą infrastrukturą skierowaną do obsługi gości z sektora MICE – nowoczesne centra konferencyjne i coraz większa ilość cztero- i pięciogwiazdkowych hoteli sprawia, że kraj promuje się jako miejsce, w którym można zorganizować luksusowy incentive. Hasło „Incorporating Luxury Travel” przyświecać będzie także targom IT&CM India, jakie odbędą się w dniach 21-23 sierpnia w New Delhi. Celem Indii jest dążenie do jeszcze efektywniejszej promocji i podniesienie w najbliższym czasie swojej pozycji w rankingach najchętniej odwiedzanych destynacji MICE w Azji. Duży potencjał turystyczny oraz odpowiednia infrastruktura mają pomóc w osiągnięciu tego celu. Dotyczy to zarówno przyciągania podróży incentive, jak i międzynarodowych konferencji i imprez targowych. Jeszcze do niedawna za najlepszą lokalizację dla tego typu wydarzeń uznawane były kraje Europy i Ameryka Północna. Globalny klimat jednak się zmienia i obecnie coraz większym zainteresowaniem w tej kwestii cieszy się właśnie Azja. Indie chcą to wykorzystać i pozyskać jak najwięcej imprez, które mają odbywać się na tym kontynencie. Aktualne statystyki pokazują, że najwięcej w Indiach odbywa się spotkań targowych i konferencyjnych, których długość nie przekracza trzech dni. Stanowią one w sumie aż 85% wszystkich wydarzeń MICE. Stąd też chęć przyciągnięcia większej ilości grup incentive.

Duży potencjał wyjazdowy
Hinduski rynek MICE to jednak nie tylko turystyka. Większość podróży hinduskich top managerów związana jest bezpośrednio ze spotkaniami biznesowymi. Wyjazdy incentive cieszą się największą popularnością wśród kadry kierowniczej średniego szczebla oraz managerów. Wartość rynku MICE w Indiach szacuje się obecnie na około 550-600 mln USD w skali roku. Prognozowane są jednak kolejne wzrosty, na poziomie 10-15% w 2012 roku. – Kryzys spowodował, że większość firm w ostatnim czasie starała się obniżyć ilość podróży służbowych. Dotyczy to zarówno rynku wyjazdowego z Indii, czyli programów i podróży realizowanych przez hinduskie korporacje, jak również turystów biznesowych, którzy nas odwiedzają – mówi Darren Ng, dyrektor zarządzający firmy TTG Asia Media. Dodaje jednocześnie że Indie spodziewają się w najbliższym czasie znacznego ożywienia na tym polu, co jest związane z poprawą sytuacji gospodarczej. – Wskaźniki pokazują, że sektor MICE w Indiach ma się dobrze, sam kraj staje się coraz popularniejszą destynacją dla wszystkich wydarzeń związanych z przemysłem spotkań – tłumaczy. TTG Asia Media wraz z MP International organizuje targi turystyki biznesowej IT&CM India. Z Indii każdego roku wyjeżdża w celach związanych z branżą MICE około 1,5-1,8 mln osób. Według badań przeprowadzonych przez Business Consulting Synovate znaczny wzrost przyjazdów turystów MICE z Indii w minionym roku zanotowały Tajlandia (30%), Malezja (15%) oraz Hongkong (12%). Wciąż bardzo dużą popularnością cieszy się Europa, która święci triumfy w rankingach.
Najchętniej odwiedzanym krajem na Starym Kontynencie pozostają Niemcy, które za cel swojej podróży obiera aż 73% osób podróżujących służbowo z Indii. Wysoko plasuje się również Wielka Brytania (52%), Francja (51%)
i Szwajcaria (45%). (mk)
www.itcmindia.com

\"\"



Darren Ng: Wskaźniki pokazują, że sektor MICE w Indiach ma się dobrze, sam kraj staje się coraz popularniejszą destynacją dla wszystkich wydarzeń związanych z przemysłem spotkań.

2012-03-21 16:16:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter