Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»

Confex pierwszy raz po przeprowadzce

Tegoroczne brytyjskie targi odbyły się w nowej lokalizacji, z nowymi eventami towarzyszącymi i z nową mocą.

Po dwóch dekadach wydarzenie z Earls Court zostało przeniesione do gigantycznego centrum wystawienniczego ExCeL London. Celem przeprowadzki było przede wszystkim stworzenie możliwości rozwoju.
– Targi Confex to szansa dla branży na jedno wydarzenie, które skupi jej wszystkie składowe. Chcemy powiększać imprezę i dlatego poszukujemy kolejnych eventów, które mogłyby odbywać się równocześnie z targami Confex i uzupełniać obecną ofertę – wyjaśniał Jonny Sullens, portfolio director w International Confex. Pierwsze efekty tej strategii były widoczne już w trakcie tegorocznej edycji. Targom towarzyszyło zupełnie nowe wydarzenie – International Outdoor Event Expo – poświęcone w całości sektorowi eventów outdoorowych.
Program targów Confex, lista wystawców, nowości i dodatkowe atrakcje – wszystko to zapowiadało udaną imprezę branżową, która miała przysporzyć odwiedzającym zarówno wiedzy, jak i procesjonalnych kontaktów.

Wzmocniona komunikacja

Stwierdzenie o bogatym programie imprezy nie było przesadzone. Każdy z trzech dni odbywającego się od 6 do 8 marca eventu wypełniono po brzegi seminariami, szkoleniami, prezentacjami i wydarzeniami specjalnymi. Dlatego dobrym pomysłem było dokładne zaplanowanie wizyty. Sam wstęp na targi pozostał bezpłatny – jedynym wysiłkiem, jaki trzeba było podjąć, była rejestracja za pośrednictwem strony internetowej targów Confex.
Zważywszy na fakt, że znacząca większość gości odwiedza Confex
z nadzieją na ubicie interesu, organizatorzy wdrożyli w tym roku wspierający te ambicje Loyalty Programme. To największa inwestycja i najważniejsza nowość tej edycji. Za pośrednictwem internetowej aplikacji Confex Connect goście mogli rezerwować spotkania z interesującymi ich wystawcami. Za rezerwację i realizację określonej liczby spotkań byli nagradzani m.in. darmowymi posiłkami czy noclegami. Ale najważniejszą korzyścią z udziału w programie okazało się jak zwykle zwiększenie szans na zawarcie nowych transakcji. – Confex Connect daje kupcom gwarancję, że spotkają się z tymi osobami, z którymi chcą się spotkać i nie będą musieli czekać w kolejce. W ten sposób maksymalnie wykorzystają czas spędzony na targach – tłumaczy Jonny Sullens. Dużo uwagi poświęcono też stworzeniu odpowiednich okoliczności do nawiązywania kontaktów poza sztywno umówionymi spotkaniami. Z tą myślą zaaranżowano Confex Central – miejsce, gdzie każdy gość mógł napić się kawy, doładować telefon lub notebook, a także odetchnąć i porozmawiać ze spotkanymi osobami. Zgodnie z nazwą Confex Central zlokalizowano w samym centrum hali wystawienniczej, także nie sposób było go ominąć.
Wzmocniono też kanały komunikacji z uczestnikami. Poza tradycyjnymi materiałami i aktualizowaną na bieżąco stroną internetową postawiono na alternatywne rozwiązania. Wpisy konta Twitter targów były prezentowane na dużym ekranie – Twitter Wall – a aktualne wydarzenia targowe były komentowane w ConfexTV emitowanej na ekranach zainstalowanych w całej hali wystawienniczej. Dodatkowym, nietuzinkowym kanałem komunikacji, a także atrakcją samą w sobie, była interaktywna ściana Graffiti Wall, na której każdy mógł namalować, co mu w duszy zagra, ale też podzielić się wrażeniami i zostawić komentarz.

Z kraju i ze świata
Esencję imprezy niezmiennie stanowią ekspozycje. W trakcie trzech dni zaprezentowało się 900 wystawców z całego świata. Poza samymi stoiskami wystawcy przestawili swoje oferty w blokach tematycznych. International Spotlight były okazją do zapoznania się z ofertą międzynarodową. W trakcie krótkich prezentacji odbywających się przez wszystkie dni imprezy goście poznali charakterystykę branży spotkań dziewiętnastu różnych destynacji, a wśród nich chociażby Maltę, Hong Kong i Kanadę. Międzynarodową ofertę zaprezentowano też w Oyster Global Village, ze szczególnym naciskiem na egzotykę i atrakcje kulturowe. Natomiast dla organizujących imprezy na Starym Kontynencie najważniejszym miejscem na targach było European Pavilion, gdzie zaprezentowano wszystkie kolory europejskiej branży spotkań.

Pożyteczne lekcje
Confex przez lata rozwoju stał się imprezą międzynarodową prezentującą globalną ofertę, jednak wciąż z brytyjskim charakterem i mocnymi brytyjskimi akcentami. Dlatego też istotną część całego programu stanowiło Best of British, czyli show, w trakcie którego twórcy najlepszych eventów zorganizowanych w Wielkiej Brytanii przedstawili swoje realizacje. Ten blok prezentacji zdaje się być jednym z ciekawszych punktów programu. Pomimo że prezentowane były jedynie brytyjskie realizacje, aspekt edukacyjny jest tu nie do przecenienia. Dla gości stało się to okazją do poznania kulisów najważniejszych produkcji branży spotkań – od najlepszych wystaw, przez najbardziej spektakularne festiwale, po najciekawsze konferencje. Zaprezentowano m.in. szczegóły trudnego logistycznie wydarzenia jakim była odbywająca się co dwa lata Konferencja Tesco. Z kolei agencja Smile zdradziła tajemnice organizacji ceremonii otwarcia i zamknięcia Pucharu Rydera. Goście poznali też szczegóły realizacji imprez i spotkań na zlecenie takich klientów jak IBM, Nike, Smirnoff, Lloyds Banking czy brytyjskiej Partii Liberalnych Demokratów.
Best of British nie stało się jedyną szansą na poszerzenie swojej wiedzy. Organizatorzy położyli szczególny nacisk na stworzenie programu edukacyjnego na wysokim poziomie. Ze względu na różnorodne potrzeby i profile odwiedzających prawie 50 sesji szkoleniowych w ramach programu Confex Knowledge zostało podzielonych na różne kategorie od logistyki, przez marketing po produkcję. Wykłady prowadzone będą na trzech scenach, w trzech przedziałach tematycznych. Zważywszy na zbliżające się Igrzyska Olimpijskie w Londynie na scenie Business & Corporate Theatre zaprezentowano m.in. Sesje Olimpijskie, w trakcie których słuchacze dowiedzieli się, jak wykorzystywać tego typu wydarzenia dla własnych potrzeb. Z kolei prelegenci na Marketing & Agency Theatre wśród wielu tematów poruszyli również ważną kwestię dotyczącą losu branży spotkań po dużym evencie sportowym, jakim jest olimpiada. Z kolei trzecia scena – Organising & Production Theatre – gościła m.in. specjalistów od negocjacjii nowinek technologicznych. (abr)

International Confex 2012, 6-8 marca 2012 roku, ExCeL London, www.international-confex.com

2012-04-04 10:08:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter