Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»

Targi CSR, czyli jak promować prospołeczne działania

Odpowiedzialność społeczna jest ważnym elementem branży spotkań. Corporate Social Responsibility to sprecyzowany, odpowiedzialny sposób funkcjonowania firmy w przestrzeni społecznej, ekonomicznej i przyrodniczej.

Temu właśnie trendowi poświęcone były organizowane już po raz czwarty przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu targi, które odbyły się w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. Tegoroczna edycja została przygotowana zgodnie ze standardem Spotkań Zrównoważonych (norma BS 8901).

Czym jest BS 8901?
Jest to obecnie najbardziej wymagająca norma w dziedzinie „odpowiedzialnego” i „zrównoważonego” zarządzania spotkaniami i imprezami (Meetings & Events). Zgodnie z zasadami BS 8901, rozwijanymi obecnie do normy ISO, przygotowywane są obecnie Igrzyska Olimpijskie 2012 w Londynie. Na całym świecie certyfikat BS 8901 posiada około 30 firm. Są to najwięksi organizatorzy imprez oraz najbardziej innowacyjne centra konferencyjne, kongresowe i rozrywkowe – jak na przykład sławny Earls Court and Olympia w Londynie czy Meeting Professionals International. W Polsce posiadaczami certyfikatu BS8901 jest Radisson Blu Hotel Kraków. BS8901 opiera się na trzech priorytetach: zmniejszenia negatywnego wpływu na środowisko naturalne, pozytywnego oddziaływania na lokalną społeczność, redukcji kosztów produkcji i eksploatacji. – Na etapie organizacji targów opracowaliśmy blisko 30 procedur, które pomagają nam kontrolować i monitorować poszczególne działania, a także przyczyniają się do ograniczenia negatywnego wpływu na środowisko – powiedział Przemysł Oczyp, Koordynator Targów CSR. – Na potrzeby wydarzenia wprowadziliśmy szereg rozwiązań m.in. program ponownego użycia materiałów. Na każdym etapie ograniczyliśmy także produkcję zbędnych rzeczy i odpadów, jak również zrezygnowaliśmy z produkcji gadżetów i ograniczyliśmy materiały drukowane – dodaje.

10 lat dobrych praktyk
Jednym z najważniejszych punktów programu była prezentacja raportu: „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2011”. Była to już 10. edycja publikacji tworzonej przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Raport podsumowuje zaangażowanie firm w działania CSR w danym roku.
W przeciwieństwie do lat poprzednich, tym razem zastosowano nowy podział dobrych praktyk firm na obszary (ład organizacyjny, prawa człowieka, praktyki/aspekty pracownicze, środowisko naturalne, uczciwe praktyki rynkowe, zagadnienia konsumenckie oraz zaangażowanie i rozwój społeczności lokalnej), zgodnie z międzynarodową normą ISO 26000 dotyczącą społecznej odpowiedzialności. – Nowa formuła, którą przyjęliśmy w tym roku, pokazuje nie tylko pojedyncze praktyki firm, ale także trendy i kierunki rozwoju CSR w Polsce – mówi Mirella Panek-Owsiańska, prezes Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

CSR przyszłością

Raport prezentuje 209 praktyk (zgłoszonych przez 106 podmiotów) wybranych z ponad 300 nadesłanych zgłoszeń. – Zwiększająca się z roku na rok liczba praktyk wskazuje, że idea CSR ma się dobrze i będzie się rozwijać – dodaje Mirella Panek-Owsiańska. Publikacja zawiera również artykuły eksperckie (dotyczące trendów na rok 2012, minionych wydarzeń tj.: protesty społeczne, aktywność i bojkoty konsumenckie w sieci, Konferencja Rio+20, działania społeczne w kontekście Euro 2012), przegląd badań naukowych, wybór najciekawszych artykułów, które ukazały się w prasie oraz kalendarium najważniejszych wydarzeń. Prezentacji raportu towarzyszyło wyłonienie laureatów konkursu dla dziennikarzy „Pióro odpowiedzialności”. (kw)

Targi CSR, 28 marca 2012, Centrum Nauki Kopernik,
patronem medialnym wydarzenia było MICE Poland, www.odpowiedzialnybiznes.pl

Forum Odpowiedzialnego Biznesu
Forum Odpowiedzialnego Biznesu jest pozarządową organizacją pożytku publicznego. Istnieje od 2000 roku. Organizuje projekty wspierające rozwój CSR w Polsce oraz angażuje się w inicjatywy promujące ideę społecznej odpowiedzialności biznesu oraz zrównoważonego rozwoju. Misją Forum Odpowiedzialnego Biznesu jest upowszechnianie idei odpowiedzialnego biznesu jako standardu obowiązującego w Polsce w celu zwiększenia konkurencyjności przedsiębiorstw, zadowolenia społecznego i poprawy stanu środowiska.

2012-04-18 15:19:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter