Strona główna  |  Sklep  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»

Katowice przełamują stereotypy

Stolica Śląska aktywnie buduje swoją pozycję w branży spotkań. Choć fakty wskazują, że Katowice to centrum polityczne, gospodarcze, kulturalne i naukowe Górnego Śląska, miasto nadal postrzegane jest jako miejsce bez wyraźnego charakteru.

Mało kto wie, że 55% powierzchni miasta zajmują lasy i inne użytki, a zaplecze konferencyjno-noclegowe należy do najbardziej rozwiniętych w Polsce.
Katowice kojarzone są głównie z górnictwem i przemysłem, a tak naprawdę to duża strefa ekonomiczna z najdynamiczniej rozwijającym się portem lotniczym. Dogodne położenie w Europie, wyjątkowe atrakcje turystyczne (m.in. zabytkowa kopalnia Guido, dzielnica Nikiszowiec), bogata oferta kulturalna to atuty, które przy odpowiedniej promocji mogą nadać miastu charakter centrum kulturalnego i biznesowego. Temu właśnie zagadnieniu poświęcono spotkanie, które pod koniec marca odbyło się w Warszawie, a którego głównym celem było podkreślenie ogromnego potencjału Katowic. W najbliższym czasie miasto czeka wiele zmian infrastrukturalnych. Inwestycje mają przyczynić się do wzrostu atrakcyjności Katowic dla przemysłu MICE, a także zwiększyć rozpoznawalność miasta wśród osób zlecających kongresy, konferencje i spotkania firmowe. Oprócz modernizacji Spodka i przebudowy dworca PKP, nowy kształt zyska również ścisłe centrum miasta (okolice rynku). W tym rejonie powstaje zupełnie nowe Muzeum Śląskie oraz siedziba Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia (NOSPR), z salą na 1,6 tys. osób. Flagowym produktem, mającym przyciągnąć turystów biznesowych jest jednak Międzynarodowe Centrum Kongresowe (MCK), w którym będzie można zorganizować wydarzenie nawet dla 10 tys. osób. Jego budowa ma zostać ukończona w III kwartale 2013 roku. – Wszystkie obiekty wchodzące w skład tzw. strefy kultury powstają na terenie dawnej kopalni, co ma dodatkowo symbolizować przemiany w naszym regionie. Wielu Polaków w dalszym ciągu kojarzy Śląsk jedynie z krainą węgla i stali, postrzegając go jako mało atrakcyjny. Ten stan rzeczy jest dla nas krzywdzący i chcemy to zmienić – podkreślił Marcin Stańczyk, kierownik referatu promocji miasta Katowice. Tymczasem już drugi rok z rzędu zadania promocji miasta jako destynacji MICE podjął się angelo Hotel Katowice, który wraz z urzędem miasta i miejscowym CB zorganizował imprezę promującą Górny Śląsk – „Discover Silesia”. Zaproszono na nią 90 meeting plannerów, aby przekonać ich, że jest to doskonałe miejsce do organizacji różnego typu wydarzeń. Marcin Stańczyk, podkreślił: – Wierzymy, że kolejny wspólny projekt bez wątpienia pozwoli zmienić opinię o Katowicach wielu osób zajmujących się organizacją wydarzeń. (mk, kw)


V Konferencja Promująca Produkt Markowy Katowice MICE, 28 marca, Warszawa,
www.convention.katowice.eu

2012-05-11 11:26:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»




Ludzie branży

»

Personalnie... z Agnieszką Szymerowską

prezes zarządu Convention Bureau
we Wrocławiu.

Po praktycznie 10 latach pracy w Convention Bureau – Wrocław, od wolontariatu, po stanowiska koordynacyjne, po objęcie sterów w CBW oraz hektolitrach wypitej z gośćmi kawy, wielu spotkaniach i ciekawych rozmowach widzę, że mam coś jeszcze do zrobienia. Wynika to także z sytuacji, w której jesteśmy – chcę wykorzystać ten czas i wyzwania, które przede mną stawia.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter