|
|
Bliskowschodni boom MICE-owy
Mimo zawirowań politycznych bliskowschodni rynek MICE rozwija się bardzo dynamicznie. Jego zareklamowaniu i przybliżeniu światowym meeting plannerom służyła kolejna, szósta już edycja targów GIBTM.
Aż 47,2% globalnych zleceniodawców imprez MICE przyznało, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy zorganizowało na Bliskim Wschodzie więcej wydarzeń niż w analogicznym okresie w roku ubiegłym. Jedynie 16,9% z nich zmniejszyło ilość takich eventów. Przyszłość także rysuje się całkiem dobrze. Ponad połowa, bo 56,4% plannerów planuje bowiem jeszcze bardziej zintensyfikować ilość wydarzeń MICE w regionie. Chęci takiej nie wyraża zaledwie 9,4%. Co więcej, także budżety na tego typu realizacje pragnie zwiększyć 46,4% z nich. Obecnie średnia kwota przeznaczana na organizację eventu w regionie wynosi ponad 46 tys. USD. Takie dane zostały zaprezentowane w raporcie IBTM Global Meetings Industry Research.
Ambitne plany
Najważniejszymi i najprężniej rozwijającymi się rynkami w regionie są Zjednoczone Emiraty Arabskie, Arabia Saudyjska, Egipt, Katar i Kuwejt. W Zjednoczonych Emiratach Arabskich przemysł MICE wzrasta o ok. 7% w skali roku. Taka tendencja ma utrzymać się przynajmniej do 2020 roku. Stolica kraju, Abu Dhabi, planuje do 2015 r. znaleźć się w pierwszej setce najchętniej odwiedzanych destynacji incentive na całym świecie. – Rok 2012 zaczęliśmy bardzo dobrze, organizując największe wydarzenie MICE w historii naszego miasta. Był to World Ophathamology Congress (WOC). Wzięło w nim udział aż 12 tys. międzynarodowych gości, którzy wysłuchali wykładów przygotowanych przez ponad 2,1 tys. prelegentów. 80% z nich pojawiło się u nas po raz pierwszy w życiu. Utrzymując taką tendencję mam nadzieję, że uda nam się osiągnąć oczekiwane założenia i jeszcze bardziej zintensyfikować działania sektora MICE – powiedziała Gillian Taylor, business tourism manager w Abu Dhabi Tourism & Culture Authority.
GIBTM pomaga w promocji
Pobudzenie rozwoju przemysłu spotkań na Bliskim Wschodzie oraz przyciągnięcie zainteresowania osób planujących i organizujących wyjazdy MICE z całego świata – takie były główne cele 6-tej edycji targów The Gulf Incentive, Business Travel & Meetings Exhibition (GIBTM), jakie odbyły się w marcu w Abu Dhabi, w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. – Jednym z naszych kluczowych celów jaki stawiamy sobie co roku, jest pomoc lokalnemu sektorowi MICE w pozyskaniu nowych kontrahentów, jak również integracja i nawiązanie współpracy we własnym środowisku. To, w połączeniu ze stale rozwijającą się infrastrukturą hotelową i konferencyjną wpływa na dynamiczny rozwój rynku MICE na Bliskim Wschodzie – mówi Louis Hall, manager w Reed Travel Exhibitions organizującej GIBTM. Tegoroczna edycja targów zgromadziła około 270 hosted buyersów, którzy odbyli w sumie ponad 7,5 tys. spotkań biznesowych, co oznacza 8% wzrost w porównaniu z poprzednią edycją. – GIBTM to targi z dużym potencjałem. Pojawiło się wielu ciekawych wystawców i kontrahentów. Oprócz tego na uwagę zasługiwał interesujący program sesji edukacyjnych z doskonałymi prelegentami i ciekawą tematyką. Jedynym mankamentem była strona organizacyjna. Trudno było uzyskać informacje dotyczące transferów z i na lotnisko, jak również na miejscu – mówi Joanna Jabłońska z Activezone. (mk)
The Gulf Incentive, Business Travel & Meetings Exhibition (GIBTM), 26-28 marca 2012 r., Abu Dhabi, Zjednoczone Emiraty Arabskie
2012-05-21 17:11:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie »
Dołącz do dyskusji na FB »
|
|
Personalnie... Iwona Głuchowska
Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.
O sobie:
Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.
|
http://fjdhgksf76w444.com hi everyone