Strona główna  |  Sklep  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»

Norwegowie stawiają na biznes turystyczny

Przemysł MICE, który w 2010 roku wygenerował przychód na poziomie 85 mln koron norweskich, staje się jednym z ważniejszych elementów promocji turystycznej Norwegii.

Turystyka, każdego rodzaju generuje w Norwegii w sumie 3,3% PKB. To znaczna suma, szczególnie biorąc pod uwagę ostatnie dane z 2009 r., które pokazują, iż wpływy z tego sektora sięgają aż 108 mln koron norweskich, dając zatrudnienie dla niemal 160 tys. osób (6,6% wszystkich pracujących). Coraz większe znaczenie dla ogólnego rozwoju turystyki ma sektor MICE. Przede wszystkim ze względu na to, że jak pokazuje doświadczenie goście biznesowi, mimo że jest ich mniej, wydają znacznie większe kwoty niż turyści indywidualni.

Cena może być atutem
Norwegowie doskonale zdają sobie sprawę z korzyści, jakie przynosi turystyka, a w szczególności segment MICE. Opublikowany w kwietniu tego roku dokument National Strategy of Tourism Industry zakłada dalsze zwiększanie wpływów z tytułu turystyki, zwiększanie zatrudnienia w tym sektorze oraz zbudowanie jeszcze bardziej kompleksowej oferty turystyki luksusowej – unikalnych atrakcji i najwyższej jakości usług dedykowanych klientom MICE. Mimo wyższych, niż nawet
w sąsiednich krajach skandynawskich kosztów usług turystycznych, przyjazdy do Norwegii systematycznie wzrastają. W 2011 r. liczba osób odwiedzających ten kraj wzrosła o 6%, zaś ilość noclegów zarezerwowanych w miejscowych hotelach aż o 9%. W tym roku spodziewane są kolejne wzrosty, chociaż nie ma jeszcze dokładnych opracowań statystycznych na ten temat. Najwięcej turystów odwiedza Norwegię w miesiącach letnich. Przodującą grupę zagranicznych gości stanowią Niemcy (20%), Szwedzi (11%) oraz Duńczycy i Holendrzy (10%). Polaków wciąż nie jest za dużo. Nasi rodacy to jedynie 3% wszystkich turystów w Norwegii.

NTW – flagowy produkt promocyjny

Zareklamowaniu miejscowych atrakcji i możliwości turystycznych oraz przybliżeniu norweskiego rynku służyły zorganizowane w tym roku już po raz 40-sty największe skandynawskie warsztaty Norwegian Travel Workshop (NTW), które odbyły się w miejscowościach Fredrikstad i Sarpsborg. W spotkaniu wzięło udział około 700 osób, wśród których znaleźli się przedstawiciele biur podróży, hoteli, agencji incentive i firm eventowych. W czasie tegorocznej edycji pobito rekord, jeśli chodzi o gości zaproszonych z zagranicy – pojawiło się 340 hosted buyersów z 22 krajów świata, z czego najliczniejszą grupę stanowili reprezentanci Wielkiej Brytanii, Niemiec oraz kontynentu azjatyckiego, przede wszystkim Chin. – Coraz większą wagę przywiązujemy do sektora MICE, gdyż to on generuje największe korzyści finansowe – powiedział Robert Nygardhs, director tourism w Innovation Norway. W trakcie trzydniowej imprezy wszyscy zaproszeni goście odbyli w sumie około 8 tys. spotkań biznesowych. Organizatorem wydarzenia było Innovation Norway. (mk)

Norwegian Travel Workshop (NTW) 23-26 kwietnia 2012 r.,
Fredrikstad, Sarpsborg, Norwegia

2012-05-28 08:42:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»




Ludzie branży

»

Personalnie... z Agnieszką Szymerowską

prezes zarządu Convention Bureau
we Wrocławiu.

Po praktycznie 10 latach pracy w Convention Bureau – Wrocław, od wolontariatu, po stanowiska koordynacyjne, po objęcie sterów w CBW oraz hektolitrach wypitej z gośćmi kawy, wielu spotkaniach i ciekawych rozmowach widzę, że mam coś jeszcze do zrobienia. Wynika to także z sytuacji, w której jesteśmy – chcę wykorzystać ten czas i wyzwania, które przede mną stawia.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter