Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»

Promocja odbija się w rankingach

Duży skok Polski w rankingu ICCA. W najnowszym zestawieniu zajęliśmy 21. miejsce na świecie, jeśli chodzi o ilość wydarzeń przygotowywanych przez stowarzyszenia. Nasz kraj odnotował tym samym awans o 11 pozycji, w porównaniu z rokiem 2010.

W klasyfikacji ogólnej przygotowanej przez ICCA (International Congress and Convention Association) sukces Polski jest mocno zauważalny. Według najnowszego rankingu w naszym kraju odbyło się w 2011 roku w sumie 165 spotkań stowarzyszeń – o 67 więcej niż przed rokiem. – Publikacja ICCA to najbardziej znany i ceniony raport ukazujący wielkość rynku. Jest on nie tylko motywatorem do rozwoju destynacji, ale także czynnikiem decyzyjnym przy wyborze miejsca spotkania. Wierzymy, że dzięki tegorocznemu wynikowi coraz więcej spotkań będzie organizowanych w Polsce i w następnych latach pojawimy się na jeszcze wyższych miejscach – powiedział Krzysztof Celuch, kierownik Poland Convention Bureau (PCB).

Zestawienie polskich miast
Jeśli chodzi o polskie metropolie, w tym roku najlepiej zaprezentowała się Warszawa, która w zestawieniu ogólnym uplasowała się na 28. pozycji (odbyło się tutaj 65 spotkań). Po stolicy kolejne miejsce zajął Kraków. W tym roku mimo polepszenia tego wyniku – 40 imprez, jakie zostały tu zorganizowane umieściły go na miejscu 50 – dziewięć pozycji wyżej, pozostał jednak w cieniu Warszawy. Duży sukces zanotował Gdańsk (92 miejsce, 23 spotkania), który dzięki zorganizowaniu 19 wydarzeń stowarzyszeniowych więcej niż przed rokiem, znalazł się na trzecim miejscu w Polsce, ale także wśród dziesięciu destynacji z największym wzrostem liczby tego typu imprez na całym świecie. – W 2009 Pomorze gościło 1434 spotkań biznesowych, rok później ta liczba zwiększyła się do 3220, zaś w 2011 wyniosła ponad pięć tysięcy. Liczymy na to, że tendencja wzrostowa się utrzyma i Pomorze stanie się centrum konferencyjnym dla Europy Środkowej – mówi Beata Pawłowska, specjalista w Gdańsk Convention Bureau. Listę zamykają Wrocław (211 miejsce, 10 spotkań) i Poznań (232 miejsce, 8 spotkań). Inne polskie miasta niestety nie zakwalifikowały się do rankingu.

USA niezmiennie na prowadzeniu
Najczęściej na świecie stowarzyszenia spotykają się w Stanach Zjednoczonych, które wygrywają ranking ICCA nieprzerwanie od 2004 roku. Co więcej, sukcesywnie wzrasta także liczba organizowanych tu wydarzeń (z 623 do 759). Drugie miejsce i zarazem pierwsze w Europie zajęły Niemcy (577 spotkań). Na trzeciej pozycji uplasowała się Hiszpania (463 spotkania). W pierwszej dziesiątce pojawiły się jeszcze Wielka Brytania, Francja, Włochy, a także Brazylia, Chiny, Holandia i Austria. ICCA to największa jednostka zajmująca się prowadzeniem badań nad wielkością przemysłu spotkań stowarzyszeniowych.
W corocznym zestawieniu zawarte są wszystkie konferencje, kongresy i szkolenia organizowane przez stowarzyszenia (association meetings), które odbywają się cyklicznie, w różnych państwach i liczą minimum 50 uczestników pochodzących z wielu krajów. Baza nie uwzględnia innych wydarzeń biznesowych – firmowych, korporacyjnych czy targów. Jest jednak uważana, za jeden z najważniejszych rankingów tego typu, stanowiący istotną przesłankę dla organizatorów kolejnych imprez w podjęciu decyzji o wyborze destynacji, w jakiej ma odbywać się przygotowywane przez nich wydarzenie. Pełny raport ICCA ukaże się na początku lipca. (mk)
www.iccaworld.com



Zdaniem eksperta:
Michał Czerwiński,
specjalista, Warsaw Convention Bureau


Warszawa jest ważnym graczem
Niewątpliwie pomocne przy promowaniu Warszawy są ważne wydarzenia takiego formatu jak Prezydencja Polski w UE czy UEFA EURO 2012™. Warszawa, która jest jednym z dynamiczniej rozwijających się miast europejskich dobrze wykorzystuje ten potencjał, czego znakomitym przykładem mogą być dwa ostatnie, duże sukcesy. Pierwszym jest odbycie się w stolicy Akademickich Mistrzostw Świata w Programowaniu Zespołowym (ACM ICPC 2012), najbardziej prestiżowego konkursu informatycznego na świecie. Drugim przykładem jest pozyskanie przez WCB cyklu konferencji naukowego stowarzyszenia ESF-EMBO, które w latach 2012-2015 zorganizuje w Domu Polonii w Pułtusku ok. 20 kongresów z udziałem noblistów.

2012-06-22 13:37:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter