Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»

Trwa dobra passa rankingowa Polski

Świadczą o tym wyniki drugiego międzynarodowego raportu o przemyśle spotkań opublikowanym w tym roku. W sprawozdaniu UIA nasz kraj zajął 23 miejsce.

Z opublikowanego w czerwcu 2012 roku Union of International Associations Meetings Statistic Report wynika, że w Polsce miało miejsce 114 spotkań, co w porównaniu z rokiem ubiegłym wskazuje, że odbyło się ich o 40 więcej. Ranking UIA jest jednym z bardziej cenionych sprawozdań opisujących międzynarodowy rynek MICE. W swoich statystykach UIA uwzględnia spotkania międzynarodowych stowarzyszeń zawartych w bazie UIA oraz inne imprezy międzynarodowe, trwające minimum 2-3 dni z udziałem co najmniej 250-300 uczestników pięciu różnych narodowości, z których 40% nie pochodzi z kraju organizującego. Coraz lepsze wyniki Polski w rankingach świadczą o tym, że działania promujące nasz kraj na arenie międzynarodowej przynoszą realne korzyści. Wysoka pozycja w Union of International Associations Meetings Statistic Report może stać się również czynnikiem motywującym do rozwoju destynacji oraz wpłynąć na decyzję innych organizatorów o wyborze Polski na miejsce spotkania. Union of International Associations Meetings Statistic Report publikowany jest od 1986 roku.

Miasta z potencjałem
UIA uwzględniła także ilość spotkań organizowanych w poszczególnych polskich miastach. Na pierwszym miejscu znalazła się Warszawa (40 spotkań), miejsce na podium uzyskały także Kraków (30 spotkań) i Gdańsk (12 spotkań). Kolejnymi miastami były: Wrocław – 7 spotkań, oraz Poznań – 6 spotkań. Niespodzianką mogła okazać się obecność pozostałych miast ujętych w raporcie. W ich gronie znalazły się zarówno duże i popularne destynacje, jak i te mniejsze – w raporcie uwzględniono bowiem Borowice, Katowice, Krzyżową, Kwidzyn, Łódź, Rzeszów, Sopot i Zakopane.

USA zdetronizowane
W poprzednich latach krajem, w którym odbywało się najwięcej imprez biznesowych klasyfikowanych w raporcie UIA były Stany Zjednoczone. W tym roku zostały one zdetronizowane przez Singapur. W 2010 roku pierwszą światową trójkę tworzyły USA z liczbą 936 spotkań, Japonia z 741 imprezami oraz Singapur z 725 imprezami MICE. Tymczasem z wyników najnowszego raportu wynika, że w Singapurze zorganizowano aż 919 spotkań, co stanowi bardzo duży wzrost w porównaniu z latami ubiegłymi. Desytnacja ta zostawiła w tyle dotychczasowych liderów – USA uplasowały się na drugiej pozycji z wynikiem 744 imprez, trzecie miejsce przypadło Japonii z ilością 598 spotkań. Z wyników można wywnioskować, że ruch konferencyjny w USA został znacznie osłabiony, być może na skutek kolejnych fal kryzysu, o których obszernie informują amerykańskie media. Z kolei promocja południowo-wschodniej Azji, a zwłaszcza jednego z azjatyckich tygrysów – Singapuru – przyczyniła się do znacznego wzrostu popularności tej destynacji. UIA jest instytutem badawczym oraz centrum dokumentacyjnym mieszczącym się w Brukseli, założonym w 1907 roku przez prekursorów nauki o informacji. Raport tworzony jest przez specjalistów zajmujących się organizacjami i stowarzyszeniami. Na czele instytutu badającego rynek spotkań na świecie stoi Anne-Marie Boutin, m.in. członek komisji selekcyjnej w projektowaniu 21 programów UNESCO oraz prezes francuskiego Narodowego Instytutu Kontroli. (mk)
www.uia.be

Zdaniem praktyka

\"\"

Anna Górska
Prezes Zarządu GCB
Polska dobrze gra swoją kartą

Raport UIA jest obok raportów ICCA jedną z najważniejszych i najbardziej cenionych na świecie publikacji dotyczących statystyk spotkań biznesowych organizowanych przez stowarzyszenia. Oznacza to, że w tych raportach nie są podawane dane o spotkaniach korporacyjnych, miejskie biura convention muszą w tym zakresie prowadzić własne statystyki. Wyznacznikiem tego, czy danej destynacji można ufać, jest właśnie to, ile odbyło się tam znaczących spotkań, a do takich należą konferencje organizowane przez stowarzyszenia. Właśnie dlatego, uważam, że raport UIA jest bardzo ważnym i wiarygodnym źródłem informacji dla meeting plannerów.

2012-07-20 15:13:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter