Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»

Pojęcie eventu ewoluuje wraz z rynkiem odbiorców

Przedstawiciele Generacji Y coraz częściej uczestniczą w wydarzeniach MICE. Nowe pokolenie, ma także nowe oczekiwania, które wymagają unowocześnienia wykorzystywanych do tej pory narzędzi komunikacji.

Eventy 3.0 charakteryzują się wykorzystaniem nowoczesnych technologii, które wprowadzając zaskakujące, najczęściej multimedialne rozwiązania, są w stanie przyciągnąć i utrzymać zainteresowanie słuchaczy. Wszystko za sprawą Generacji Y, która oczekuje właśnie takich zwięzłych i krótkich przekazów, podanych w atrakcyjnej formie. Skrócenie czasu prezentacji rekompensowane jest położeniem większego niż jeszcze kilka lat temu nacisku na networking. Jak pokazuje doświadczenie, takie bezpośrednie kontakty i rozmowy pozwalają na dużo skuteczniejszą wymianę wiedzy oraz nawiązywanie przyszłych kontaktów biznesowych. – Wystąpienia dedykowane młodemu pokoleniu powinny być nie za długie i przede wszystkim interaktywne, uzupełnione zdjęciami, filmami i animacjami ilustrującymi omawiane zagadnienia. To znacznie podnosi ich atrakcyjność i wzmaga odbiór – mówi Rob Davidson, ekspert w dziedzinie turystyki biznesowej na University of Greenwich w Londynie.

Poszukiwanie nowego
Generację Y charakteryzuje przede wszystkim wszechobecna „niecierpliwość” oraz poszukiwanie nowych rozwiązań. Wyraźnie skraca się proces uczenia i zdobywania informacji. Oczekiwania i potrzeby tej grupy młodych i wykształconych ludzi ewoluowały, przez co obecnie znacznie różnią się od tych, które jeszcze kilka lat temu były uważane za standardowe. Równolegle ewoluować musi także format eventów. Jeśli chodzi o imprezy eventowe czy wyjazdy incentive stale poszukiwane są nowe, atrakcyjne destynacje oraz atrakcje, z reguły coraz bardziej ekstremalne i wykorzystujące efekt wow. Największym wyzwaniem staje się jednak unowocześnienie konferencji i kongresów, które w dalszym ciągu mają przekazywać wiedzę i wartości merytoryczne, jednakże w dużo atrakcyjniejszej formie. Jak pogodzić te dwa czynniki? Z pomocą przychodzi rozwój technologii informatycznych oraz innowacyjne rozwiązania IT w komunikacji. Pozwalają one lepiej i sprawniej zarządzać uczestnikami imprezy.


\"\"


Płynna granica
Cechą najbardziej charakterystyczną jest fakt, że w Eventach 3.0 zaciera się wyraźna granica między prelegentem, a słuchaczami. Dzisiaj jest ona oparta bardziej o interakcję niż monolog, ponieważ każdy chce aktywnie i „na żywo” uczestniczyć w konferencjach. Przygotowując spotkanie należy wziąć to pod uwagę i stworzyć możliwości do realizacji tych oczekiwań. Dobrym rozwiązaniem prowadzącym do osiągnięcia tego celu jest m.in. zadawanie pytań przez każdego z gości, za pomocą tabletów lub specjalnych aplikacji zainstalowanych w smartfonach. Takie pytania i opinie wyświetlane są bezpośrednio na ekranie, znajdującym się w sąsiedztwie prelegenta. Mówca w ten sposób nawiązuje kontakt z grupą i jest w stanie odnieść się do wszystkich sugestii, a także wyjaśnić palące kwestie i wątpliwości. Całość z reguły moderowana jest przez specjalnie do tego oddelegowaną osobę. Moderacja nie opóźnia jednak procesu przekazywania opinii, jest to zaledwie kilka sekund.

Wzmocnić komunikację
Nowoczesne technologie, a przede wszystkim social media są bardzo pomocne w komunikacji z potencjalnymi uczestnikami w trakcie wydarzenia, ale także przed i po jego rozpoczęciu. Użycie aplikacji takich jak Facebook czy Twitter pozwala utrzymać zainteresowanie eventem, a tym samym „wirtualnie” przedłużyć rzeczywisty czas trwania spotkania. Dzięki social mediom uczestnicy już wcześniej mogą poznać tematykę prelekcji lub program imprezy. To z kolei wpływa na ich lepszą wiedzę i przygotowanie do wzięcia udziału w spotkaniu.

Polski punkt widzenia
Polski rynek spotkań w dalszym ciągu różni się od zachodniego, przede wszystkim z punktu widzenia nakładów przeznaczanych na realizację różnego rodzaju wydarzeń. W większości przypadków podstawowym kryterium rządzącym w branży jest cena, a nowoczesne technologie wymagają sporych nakładów finansowych. Zleceniodawcy oczekują profesjonalnych eventów, kongresów i konferencji, jednocześnie ograniczając budżet. Pojawia się więc konflikt interesów. Chcąc zorganizować event 3.0, w trakcie którego słuchacze mieliby możliwość aktywnego uczestniczenia w prezentacji, konieczne jest zaopatrzenie gości w niezbędny sprzęt. O ile zdobycie takiego sprzętu dla niewielkich grup nie powinno stanowić większego problemu, o tyle zaopatrzenie w drogie urządzenia konferencji dla 300 lub więcej osób generuje już dużo większe kwoty. Dopóki ta sytuacja się nie zmieni i budżety nie poszybują w górę, trudno będzie w Polsce dostosować organizację spotkań do oczekiwań uczestników wywodzących się z Generacji Y. (mk)

2012-08-01 15:42:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter